До края на годината започва строителството на още 4 участъка от АМ „Хемус“

187

Завършва изграждането на отсечката от Боаза до пътя за Луковит


Участъци 4, 5, 6 и 9 на АМ „Хемус“ са теренно осигурени и се предвижда строителството им да започне до края на 2024 г. Трасето е от връзката с пътя Плевен – Ловеч до път I-5 Русе – Велико Търново, както и от п. в. „Лозница“ до п. в. „Буховци – Юг“. Това стана ясно по време на изслушване в Народното събрание на министъра на регионалното развитие и благоустройството инж. Виолета Коритарова и председателя на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Йордан Вълчев. Пред депутатите те представиха детайли за напредъка на изграждането на магистралите „Хемус“ и „Черно море“.

 „Факт е, че строителството на АМ „Хемус“ беше с бързи темпове и според заложените срокове в договорите можеше да е готова през 2024 г. За съжаление около проекта бяха създадени редица неуредици, което отложи завършването ѝ“, каза министър Коритарова. И напомни, че за последните три години няколко пъти е спирано строителството и към момента са се натрупали 584 календарни дни забавяне в изпълнението. „Като поех поста служебен министър, установих възстановяване на строителството от месец март тази година. Реално обаче то започна едва сега, защото имаше необходимостта от своевременно саниране на трасетата, за да може след дългия застой отново да стане годен строителен обект“, заяви инж. Коритарова.

„Усилията на АПИ са насочени към ускоряване на доизграждането и въвеждането в експлоатация на участък 1 до края на 2024 г. Работим за това цялото трасе от близо 52 км от Боаза до връзката с пътя Плевен – Ловеч да бъде готово до края на 2026 г.“, информира още министърът. За участък 7 продължават екологичните процедури и проектиране. А за участък 8 е приета концепцията трасето на магистралата да върви по одобрената от МОСВ следа по ОВОС с Решение 2-2/2015 г.

 „Колкото повече се забави строителството на АМ „Хемус“, толкова повече ще се оскъпи. Нашите усилия през последните 3 месеца бяха именно да възобновим дейността и във възможно най-бързи срокове да започне реална работа“, каза още инж. Коритарова. И напомни, че е заварила индексиране на цените на строителството с около 32 %. Към момента индексациите по „Хемус“ възлизат общо на 37,07 млн. лв. без ДДС. Те са само за дейности, изпълнени след 30 юни 2021 г. Т.е., това няма да е единственото оскъпяване на автомагистралата, коментира министърът и прогнозира, че то ще нарасне с 30-40% при стартиране на дейностите по останалите лотовете.

Министър Коритарова информира още, че се отбелязва бавен напредък в последните години по процедурите за уточняване на трасето на АМ „Черно море“ като в момента се процедират екологични оценки. Очаква се през 2025 г. да има постановено решение по ОВОС. След това ще започне разработване на парцеларен план, идеен проект, подробен устройствен план и отчуждаване на засегнатите имоти и части от имоти за теренно обезпечаване на обекта.

Виолета Коритарова запозна народните представители и с действията на министерството във връзка с казуса със строителството на к. к. „Алепу - Бриз вилидж“. Към момента е налице висящо съдебно производство. Продължаваме да съдействаме на съдебните власти. Предоставили сме всички изискани до момента документи, докладите от проверките на ДНСК и РДНСК. От тук нататък ще изчакаме произнасянето на компетентните органи и на съда по казуса, след което МРРБ ще предприеме съответните мерки, указани в съдебните актове, заяви тя.

Виолета Коритарова уточни, че на 05.07.2024 г. от МРРБ е изпратено писмо до Административен съд - Бургас за получаване на безспорни доказателства дали Разрешение за ползване № СТ-05-118/13.02.2020 г. на началника на ДНСК за въвеждане в експлоатация на първия етап от строеж курортния комплекс: „Укрепване на свлачище „Алепу Вилидж“, е обжалвано по съдебен ред и дали съдебното производство е висящо, за да може да бъдат предприети необходимите законови действия.

За последните три години строителството на магистралата е забавено с 584 дни, оскъпява се с 30-40%.

ОЩЕ НОВИНИ

Строят се нова офис сграда и складова база в Благоевград

Строят се нова офис сграда и складова база в Благоевград

Инвестицията на фирма „Скай оптик“ обхваща 1 300 квадратни метра застроена площ близо до Траурен център "Мемориал"

Изграждат новия спален корпус в Академията за таланти в казанлъшкото село Розово

Изграждат новия спален корпус в Академията за таланти в казанлъшкото село Розово

Проектът навлиза в четвъртия от общо шест етапа, представляващ предпоследната фаза преди завършването на сградата

Очаква се в началото на следващата година да бъде открита процедура за избор на концесионер на летище Пловдив

Очаква се в началото на следващата година да бъде открита процедура за избор на концесионер на летище Пловдив

Междувременно българска компания смята да изгради предприятие за техническо обслужване и ремонт на самолети Airbus и Boeing в района на аеропорта

Готов е проектът за новия храм в Белоградчик

Готов е проектът за новия храм в Белоградчик

Реалното строителство започва през пролетта

Столичната община стартира гласуването по Програмата за граждански бюджет "Идеи за града" 2025

Столичната община стартира гласуването по Програмата за граждански бюджет "Идеи за града" 2025

Инициативата дава възможност на жителите на София да подават предложения и да избират кои проекти да бъдат изпълнени с общински средства – както в техния квартал, така и в целия град