Хотел с интегрирано изкуство

488

Сложната реновация с респект към съществуващия архитектурен обем следва концепция, основана на символи, свързани с българската култура и природни богатства


Crowne Plaza се намира в София на бул. "Александър Малинов" 11. Сградата е с функциите на бизнес ориентиран петзвезден хотел. Първоначалното проектиране и изпълнение е през 2006-2008 година, като проектант е арх. Атанас Панов. През периода 2022-2024 година е направена пълна реконструкция и нов фасаден и интериорен дизайн с цел ребрандиране на първия в България хотел от марката, част от портфолиото на веригата IHG Hotels & Resorts. Проектант на новия интериорен и екстериорен дизайн е Alexandrina Nenkova architecture (ателие „Александрина Ненкова архитекти“). Инвеститор е „Видеолукс Холдинг“, а изпълнител – „Холидей Парк“ ЕООД.

Изградена е нова осветена характерна козирка. Първоначалният визуален контакт при пристигане в сградата преминава през водно огледало с диаметър осем метра, което създава отражения от движещата се водна повърхност върху козирката. Нови озеленени паркови пространства са изградени непосредствено пред централния вход. Поставени са отличителни и характерни елементи с цел вграждане на осветление и динамика на обемите, балансиращи и подсказващи за различната функция на съдържанието им.

Вплетена в основното функционално входно пространство е идеята за структурата на българската дървена къща. Използвани са форми и мотив от автентичен Чипровски килим.

Изграждането на средата на хотелските стаи и апартаменти включва авторски дизайн на подови настилки от естествена вълна с деликатно приложени символи от килимарството в България, които са различни спрямо типа стая. Основните цветни акценти в ограждащи стени са цитати от картини на съвременни български живописци с висока художествена стойност, като е търсено разнообразие и индивидуалност в използваните живописни пана.

Реконструкцията включва постигане на нови нива на акустичен комфорт. Съществена иновация е и щадящо природните водни ресурси оборудване на баните към хотелските стаи, осигуряващо задължителния комфорт във всяка точка на разположение на оборудването, с участието и на изкуство.

Спазено е специфичното изискване за динамично променящо се осветление в хотелските коридори и зони за стълбища, като заедно с това е проектиран концентриран светлинен поток в зоната на всяка хотелска врата. Хотелският коридор има светлинен дизайн с комбинация на насочено и меко отразено осветление подчертаващо пода и тавана на пространствата.

Хотелът разполага още с вътрешна и зимна градина, лоби бар, ресторанти, нов панорамен покривен бар, СПА и уелнес зона с фитнес, покрит плувен басейн, термална зона и зона за масажи, пет конферентни зали и междинни зони – фоайета за събития и работа. Използвани са сертифицирани и иновативни материали, висок клас системи за автоматизация на управлението на инсталации и нов тип климатизация. Интериорните материали са избирани с приоритет качество, комфорт и дълготрайност на експлоатация. Ограждащите повърхности, текстил и облицовки са с вложени сертификати с висок клас на негоримост и съобразени със сложните пътища на съгласуване със специалисти от веригата и бранда. Използвани са соларни панели за производство на енергия. Налични са две зарядни станции за електромобили.

Обектът получи награда за дизайн и интегриране на съвременно българско изкуство в конкурса „Сграда на годината“ в категория „Хотели и хотелска инфраструктура“.

ОЩЕ НОВИНИ

Издадена е виза за проектиране на нова сграда на столичния бул. "Мария Луиза" срещу ЦУМ

Издадена е виза за проектиране на нова сграда на столичния бул. "Мария Луиза" срещу ЦУМ

За съгласуване и одобряване на инвестиционен проект е необходима устройствена процедура по изменение на ПУП при задължително съгласуване с НИНКН

Националният ни павилион на ЕКСПО 2025 в Осака получи признание от световноизвестни архитекти

Националният ни павилион на ЕКСПО 2025 в Осака получи признание от световноизвестни архитекти

Вчера се проведе Денят на България в рамките на световното изложение  

"Един поглед към Балнеолечебницата в Банкя" вече и на английски

"Един поглед към Балнеолечебницата в Банкя" вече и на английски

След „Автентичният вкус на Банкя“ на Румяна Николова това е вторият превод на английски език на нейна книга

Cushman&Wakefield Forton: Динамичен старт на 2025 година за пазара на търговски площи у нас

Cushman&Wakefield Forton: Динамичен старт на 2025 година за пазара на търговски площи у нас

60 съществуващи ритейл парка и 11 в процес на изграждане - този тип обекти вече достигат 75% от площта на търговските центрове