Жълтите павета в София отново са за ремонт
В обновения преди месеци участък има размествания, пропадания и стърчащи метални пластини
Снимка: Деволюция
Пропаднали участъци, големи фуги, клатещи се павета и стърчащи метални елементи - така изглеждат отново емблематичните за столицата жълти павета скоро след поредния им ремонт, за който беше сформирана работна група от експерти. Те дадоха становище, че не може да се излива специална смола, която да държи паветата в гнездата им, и затова са използвани метални шини. Очевидно и този вариант не е успешен.
По време на пряко включване по bTV общинският съветник Антон Хекимян от ГЕРБ (под чието управление протече ремонтът на паветата) прехвърли топката на ПП-ДБ-СС и попита какво ще предприемат и дали глобата е наложена на изпълнителя.
Общинският съветник Стефан Спасов от ПП-ДБ-СС припомни, че проблемите са вследствие на решения, взети от ГЕРБ. "Това, което виждаме тук, е порок на управлението през последните 17 години“, каза той и допълни, че фирмата е глобена и се търси решение на проблема. Вероятно металните лайсни ще бъдат извадени, което ще наложи жълтите павета отново да се ремонтират.
„Със сигурност решението минава през реконструкция. И тук се появяват няколко въпроса. Проектът е на ГЕРБ – те го започнаха и това е наследството, което оставиха. Колкото и да им се иска да се държат като „паднали от едно дърво“ и нямащи нищо общо с управлението на София – това не е вярно“, коментира и общинският съветник Войслав Тодоров от БСП.
Източник: Дарик, снимки - Георги Димитров
Припомняме, че пренареждането на жълтите павета беше извършено по утвърдена от НИНКН технология, изработена от експертна група от преподаватели от УАСГ и МГУ, инженери и строители. Паветата бяха предварително сортирани по размер, тъй като са с различна големина, а в пренареждането бяха използвани както налични от булеварда, така и такива, които са съхранявани на склад.
Според "Спаси София" максималната глоба за некачественото нареждане на жълтите павета е в размер на 35 624,12 лева, или 5% от стойността на сумата за етап 8. 5 милиона лева е максималната санкция за забава - 30% от цялата стойност на поръчката за ремонт на жълтите павета и пространството около храм "Св. Ал. Невски", която ще бъде наложена с финалното плащане към изпълнителя.