Кметът на Варна: Не съм съгласен да се продават емблематични имоти – тихомълком и без обществен дебат

188

Това е необратима загуба за града – терени, които могат да се използват за училища, паркове или обществени сгради, ще изчезнат завинаги, ако не действаме навреме, заяви Благомир Коцев


Източник: Община Варна

Тихомълком се разпродават ключови държавни имоти във Варна, заяви кметът на Варна Благомир Коцев в интервю за Радио Варна, коментирайки подготвяната от държавата разпродажба на имоти в страната, сред които и емблематични обекти на територията на морския град. "Най-лошото е, че държавата нехае и дава пример как не трябва да се стопанисват ценни имоти в централната част на града", коментира Коцев, давайки пример с бившето Патентно ведомство в Гръцката махала, което е и паметник на културата.  

Като друг пример кметът посочи станцията на Министерски съвет (хотел „Европа“) с прилежащи 16 декара земя в курорта "Св. Св. Константин и Елена", които могат да се използват за строителството на детска градина или училище.

За Паметника на българо-съветската дружба на Жеравен хълм, който също попада в обхвата на продажба, но прилежащите територии са общинска собственост, кметът обясни, че Община Варна вече е кандидатствала за финансиране пред Министерството на регионалното развитие за изграждане на парк в района. 

Представете си какво ще се случи, ако тези имоти попаднат в частни ръце. Виждаме какви са практиките – сгради, обявени за паметници на културата, се оставят да се рушат, самозапалват се и след това там изникват кооперации. Варна не може да си позволи това, каза още Коцев и допълни, че градът изпитва сериозен недостиг на обществена инфраструктура – липсват достатъчно терени за училища, детски градини, паркинги, особено в новозастроените квартали. Вместо да бъдат продадени, тези терени трябва да бъдат използвани в дългосрочен обществен интерес, каза още кметът. По думите му държавата би могла да отдели средства да стопанисва сградите, особено в голям град като Варна. 

Коцев подчерта, че е необходимо институциите да работят заедно, а не като отделни структури. По думите му, Община Варна не е искала конкретните имоти от държавата, защото не е знаела, че те ще бъдат обявени за продан. "Разбирам, че нито общината, нито областната управа имат неограничени ресурси. Но продажбата не е решение. Тези имоти, веднъж продадени, никога няма да бъдат възстановени в публичния фонд, освен ако не вървим към национализация, което е немислимо", обясни Коцев. Той апелира за открит дебат с участието на варненци, за да се вземат информирани и отговорни решения, преди да бъде допусната необратима загуба за обществото.

Мнение на "Екипът на София" за продажбата на държавни имоти в страната вижте тук

ОЩЕ НОВИНИ

Уникална триъгълна кула от трети век е разкрита в крепостта Кокалянски Урвич

Уникална триъгълна кула от трети век е разкрита в крепостта Кокалянски Урвич

Това е най-ранната структура, разкрита досега на територията на Урвич, и бележи началото на неговата стратегическа роля още в Античността

Нова производствена сграда за линия за памучна лента ще бъд изградена в Русе

Нова производствена сграда за линия за памучна лента ще бъд изградена в Русе

„Септона България“ АД получи сертификат клас А за инвестиция

Столичният общински съвет не одобри изменение на устройствен план, с който да се ограничи височината на бъдещата сграда до мол Paradise

Столичният общински съвет не одобри изменение на устройствен план, с който да се ограничи височината на бъдещата сграда до мол Paradise

Едновременно с това СОС одобри друга промяна на устройствен план, който отключва довършването на бул. "Тодор Каблешков"  

Напредва строежът на новия завод за производство на хидравлични мотори в Казанлък

Напредва строежът на новия завод за производство на хидравлични мотори в Казанлък

Той се намира на терен с площ 34 413 кв. м в Промишлената зона на града, собственост на дружеството „М+С Хидравлик” АД

Напредва рехабилитацията на железопътната линия Пловдив – Бургас

Напредва рехабилитацията на железопътната линия Пловдив – Бургас

Работи се поетапно в ключови участъци от направлението, като обхватът включва над 293 км железопътна инфраструктура