Месец и половина след първа копка спряха мащабния проект за пробива при Водната палата в Пловдив
От самото начало на идеята граждани и организации недоволстваха от проекта, а в понеделник общинския съвет прие с единодушие окончателното спиране на проекта
В предложението за гласуване беше включено допълнение от общинския съветник Слави Георгиев постоянната комисия по бюджет и финанси да прегледа и мотивира сумата за неустойка на фирмата изпълнител "Иса 2000" след развалянето на договора и сумата за възстановяване на настилката.
Решението за спиране на проекта за пробива при Водната палата беше прието от граждани и организации като успех. От самото начало те бяха против тази „градска магистрала“ и заявяват, че ще продължават да търсят персонална отговорност на всички лица, отговорни за това изобщо да се стигне до първа копка, до отсичането на дърветата, до разрушаването на велоалеята и до изразходвани средства заради „нецелесъобразен и незаконосъобразен проект“.
Първа копка по проекта на инженеринг „Пробив на водна палата – транспортен възел на две нива за връзка на бул. "Цар Борис III Обединител“ и бул. "Марица – юг“ се състоя на 5 октомври. Подобряването и модернизацията са финансирани по ОПРР, като средствата са част от 30-милионния заем, който Община Пловдив взе от Фонда за устойчиви градове.
Вижте още за проекта и проблемите около него тук.