В Пловдив дадоха старт на пробива при Водната палата в присъствието на протестиращи

88

Според Общината обществено обсъждане е имало, обратното твърдят граждани, които са недоволни и от забраната на левите завои


Първа копка по проекта на инженеринг „Пробив на водна палата – транспортен възел на две нива за връзка на бул. "Цар Борис III Обединител“ и бул. "Марица – юг“ се състоя днес. Подобряването и модернизацията са финансирани по ОПРР, като средствата са част от 30-милионния заем, който Община Пловдив взе от Фонда за устойчиви градове. Стойността на строително-монтажните дейности по проекта според Общината възлиза на 9,2 млн. лв., а според фирмата-изпълнител "Иса 2000" - 7,8 млн. Според плановете на администрацията обектът трябва да е завършен до края на 2023 г.  

От Общината заявиха, че това е дългоочакван проект за Пловдив и администрацията се съобразява с болшинството граждани. Имало е няколко разработки на проекта, които не са реализирани, проведено е било и публично обсъждане. Проектът цели да разтовари движението, защото трафикът в района е огромен и според администрацията това е единственият вариант. От Общината заявиха, че тенденция по света е да се ограничават левите завои и тя счита, че това решение е сполучливо. И тук обаче има разминаване в твърденията на възложител и изпълнител. От администрацията заявиха, че този вариант е предложен от фирмата, а според неин представител те са се съобразили с желанието на общината.

Очакванията на кметския екип на Пловдив са с изграждането на пробива булевардът „Марица-юг“ да стане скоростен, да се отпуши и трафикът по моста на река Марица при Панаира. Предвижда се пробивът да е на две нива с премахване на левия завой, като се запазвали велоалеи и пешеходни комуникации. Съоръжението ще е широко 40 метра (на две по 20). Според Общината бул. „6 септември“ има капацитет да поеме движението, а ул. „Никола Войводов“ ще е своеобразен байпас, докато тече строителството. От кметството призоваха АПИ да си свърши работата, за да бъде отворен Околовръстният път. Очаква се и изграждане на Южната тангента, за която има избран изпълнител и осигурено финансиране, но по политически причини не се случва. Според Общината една отсечка от 7 км ще реши проблема с транзита в града.

По време на церемонията група граждани се обявиха срещу старта на проекта, скандирайки "Оставка". Една от причините за недоволството е, че на бъдещото кръстовище ще има само десни завои и обръщането на посоката на движение ще става на най-близките кръстовища, тъй като технически не е възможно директно да се слезе от локалните платна на долното ниво. Друга примина за протеста е, че този проект ще доведе до трафик в малките улици. Гражданите заявяват, че с проекта не са били запознати както общински съветници, така и гражданите, и че не е имало обществено обсъждане. Протестиращите заявиха още, че замисленото по този начин съоръжение е безсмислен по целесъобразност проект и не решава проблемите.

Срещу намерението на кмета Здравко Димитров за изграждане на пробива на две нива вече се обяви съпартиецът му - бившият кмет на града на тепетата Иван Тотев. По времето на неговото кметуване на мястото беше изградено кръгово кръстовище с фонтан с мотив да се облекчи трафикът в района на Панаира.

Ема Димитрова

ОЩЕ НОВИНИ

Forum Real: Рекордно силна е годината за българския строителен сектор

Forum Real: Рекордно силна е годината за българския строителен сектор

Участвалите в събитието на строително-инвестиционната индустрия очакват умерен положителен ръст, стабилни цени, предвидим пазар без сътресения заради въвеждане на еврото, както и усилия за административна реформа и дигитализация 

Четири "коридора" ще свързват зелените пространства на София с пътеките в планината

Четири "коридора" ще свързват зелените пространства на София с пътеките в планината

Подробен проект за това е изготвен от „Софияплан“, като част от инициативата на кмета Васил Терзиев "Визия за Витоша"

Стартира изграждането на Факултет по ветеринарна медицина към Медицинския университет в Плевен

Стартира изграждането на Факултет по ветеринарна медицина към Медицинския университет в Плевен

Това е петото и най-ново основно звено в структурата на висшето училище, а първата копка се проведе на терена на ул. „Пиер Кюри“

Обявиха "Годишните награди за строителство - M2" на база реални числа за квадратни метри разгъната застроена площ

Обявиха "Годишните награди за строителство - M2" на база реални числа за квадратни метри разгъната застроена площ

Церемонията се проведе в рамките на Forum Real - събитие на строително-инвестиционната индустрия