В Пловдив дадоха старт на пробива при Водната палата в присъствието на протестиращи

78

Според Общината обществено обсъждане е имало, обратното твърдят граждани, които са недоволни и от забраната на левите завои


Първа копка по проекта на инженеринг „Пробив на водна палата – транспортен възел на две нива за връзка на бул. "Цар Борис III Обединител“ и бул. "Марица – юг“ се състоя днес. Подобряването и модернизацията са финансирани по ОПРР, като средствата са част от 30-милионния заем, който Община Пловдив взе от Фонда за устойчиви градове. Стойността на строително-монтажните дейности по проекта според Общината възлиза на 9,2 млн. лв., а според фирмата-изпълнител "Иса 2000" - 7,8 млн. Според плановете на администрацията обектът трябва да е завършен до края на 2023 г.  

От Общината заявиха, че това е дългоочакван проект за Пловдив и администрацията се съобразява с болшинството граждани. Имало е няколко разработки на проекта, които не са реализирани, проведено е било и публично обсъждане. Проектът цели да разтовари движението, защото трафикът в района е огромен и според администрацията това е единственият вариант. От Общината заявиха, че тенденция по света е да се ограничават левите завои и тя счита, че това решение е сполучливо. И тук обаче има разминаване в твърденията на възложител и изпълнител. От администрацията заявиха, че този вариант е предложен от фирмата, а според неин представител те са се съобразили с желанието на общината.

Очакванията на кметския екип на Пловдив са с изграждането на пробива булевардът „Марица-юг“ да стане скоростен, да се отпуши и трафикът по моста на река Марица при Панаира. Предвижда се пробивът да е на две нива с премахване на левия завой, като се запазвали велоалеи и пешеходни комуникации. Съоръжението ще е широко 40 метра (на две по 20). Според Общината бул. „6 септември“ има капацитет да поеме движението, а ул. „Никола Войводов“ ще е своеобразен байпас, докато тече строителството. От кметството призоваха АПИ да си свърши работата, за да бъде отворен Околовръстният път. Очаква се и изграждане на Южната тангента, за която има избран изпълнител и осигурено финансиране, но по политически причини не се случва. Според Общината една отсечка от 7 км ще реши проблема с транзита в града.

По време на церемонията група граждани се обявиха срещу старта на проекта, скандирайки "Оставка". Една от причините за недоволството е, че на бъдещото кръстовище ще има само десни завои и обръщането на посоката на движение ще става на най-близките кръстовища, тъй като технически не е възможно директно да се слезе от локалните платна на долното ниво. Друга примина за протеста е, че този проект ще доведе до трафик в малките улици. Гражданите заявяват, че с проекта не са били запознати както общински съветници, така и гражданите, и че не е имало обществено обсъждане. Протестиращите заявиха още, че замисленото по този начин съоръжение е безсмислен по целесъобразност проект и не решава проблемите.

Срещу намерението на кмета Здравко Димитров за изграждане на пробива на две нива вече се обяви съпартиецът му - бившият кмет на града на тепетата Иван Тотев. По времето на неговото кметуване на мястото беше изградено кръгово кръстовище с фонтан с мотив да се облекчи трафикът в района на Панаира.

Ема Димитрова

ОЩЕ НОВИНИ

Ускоряват подготовката на проекта за изграждане на Околовръстния път на Пловдив

Ускоряват подготовката на проекта за изграждане на Околовръстния път на Пловдив

През последните седмици са намерени решения на редица нерешени в последните години въпроси

До 28 март се удължава срокът за кандидатстване по процедура "Подкрепа за устойчиво енергийно обновяване на жилищен сграден фонд – Етап II"

До 28 март се удължава срокът за кандидатстване по процедура "Подкрепа за устойчиво енергийно обновяване на жилищен сграден фонд – Етап II"

Така се дава възможност сдружения на собственици, които по различни причини, включително административни, не са успели да кандидатстват за финансиране до момента, да го направят

За първи път от четири десетилетия Община Варна придобива основната част от т. нар. Дупка в централната пешеходна зона на града

За първи път от четири десетилетия Община Варна придобива основната част от т. нар. Дупка в централната пешеходна зона на града

Общинският съвет одобри местната администрация да стане собственик на 2 915 кв. м от този емблематичен за града обект, който да бъде социализиран

Реализираният обем на инвестиционните сделки в България миналата година е почти 221 милиона евро

Реализираният обем на инвестиционните сделки в България миналата година е почти 221 милиона евро

Това показва проучване на Colliers на пазара на инвестиционни имоти у нас през второто полугодие

Кметът на София предлага създаване на дигитална платформа относно бъдещи ремонти

Кметът на София предлага създаване на дигитална платформа относно бъдещи ремонти

Васил Терзиев настоява за нов модел на работа и синхрон между експлоатационните дружества и Капиталовата програма на общината