В Пловдив дадоха старт на пробива при Водната палата в присъствието на протестиращи

88

Според Общината обществено обсъждане е имало, обратното твърдят граждани, които са недоволни и от забраната на левите завои


Първа копка по проекта на инженеринг „Пробив на водна палата – транспортен възел на две нива за връзка на бул. "Цар Борис III Обединител“ и бул. "Марица – юг“ се състоя днес. Подобряването и модернизацията са финансирани по ОПРР, като средствата са част от 30-милионния заем, който Община Пловдив взе от Фонда за устойчиви градове. Стойността на строително-монтажните дейности по проекта според Общината възлиза на 9,2 млн. лв., а според фирмата-изпълнител "Иса 2000" - 7,8 млн. Според плановете на администрацията обектът трябва да е завършен до края на 2023 г.  

От Общината заявиха, че това е дългоочакван проект за Пловдив и администрацията се съобразява с болшинството граждани. Имало е няколко разработки на проекта, които не са реализирани, проведено е било и публично обсъждане. Проектът цели да разтовари движението, защото трафикът в района е огромен и според администрацията това е единственият вариант. От Общината заявиха, че тенденция по света е да се ограничават левите завои и тя счита, че това решение е сполучливо. И тук обаче има разминаване в твърденията на възложител и изпълнител. От администрацията заявиха, че този вариант е предложен от фирмата, а според неин представител те са се съобразили с желанието на общината.

Очакванията на кметския екип на Пловдив са с изграждането на пробива булевардът „Марица-юг“ да стане скоростен, да се отпуши и трафикът по моста на река Марица при Панаира. Предвижда се пробивът да е на две нива с премахване на левия завой, като се запазвали велоалеи и пешеходни комуникации. Съоръжението ще е широко 40 метра (на две по 20). Според Общината бул. „6 септември“ има капацитет да поеме движението, а ул. „Никола Войводов“ ще е своеобразен байпас, докато тече строителството. От кметството призоваха АПИ да си свърши работата, за да бъде отворен Околовръстният път. Очаква се и изграждане на Южната тангента, за която има избран изпълнител и осигурено финансиране, но по политически причини не се случва. Според Общината една отсечка от 7 км ще реши проблема с транзита в града.

По време на церемонията група граждани се обявиха срещу старта на проекта, скандирайки "Оставка". Една от причините за недоволството е, че на бъдещото кръстовище ще има само десни завои и обръщането на посоката на движение ще става на най-близките кръстовища, тъй като технически не е възможно директно да се слезе от локалните платна на долното ниво. Друга примина за протеста е, че този проект ще доведе до трафик в малките улици. Гражданите заявяват, че с проекта не са били запознати както общински съветници, така и гражданите, и че не е имало обществено обсъждане. Протестиращите заявиха още, че замисленото по този начин съоръжение е безсмислен по целесъобразност проект и не решава проблемите.

Срещу намерението на кмета Здравко Димитров за изграждане на пробива на две нива вече се обяви съпартиецът му - бившият кмет на града на тепетата Иван Тотев. По времето на неговото кметуване на мястото беше изградено кръгово кръстовище с фонтан с мотив да се облекчи трафикът в района на Панаира.

Ема Димитрова

ОЩЕ НОВИНИ

УАСГ и АПИ задълбочават сътрудничеството и подготвят Меморандум за партньорство

УАСГ и АПИ задълбочават сътрудничеството и подготвят Меморандум за партньорство

Очаква се той да даде рамка за по-структурирано взаимодействие, като отношенията между институциите ще бъдат надградени

МРРБ поставя началото на цифровизацията на строителния сектор в България

МРРБ поставя началото на цифровизацията на строителния сектор в България

С приемането на реформата изчезва хартията от строителния процес, ускоряват се процедурите и се подобрява качеството

От 1 декември парламентът освобождава паркинга до площад "Св. Александър Невски"

От 1 декември парламентът освобождава паркинга до площад "Св. Александър Невски"

Междувременно Столичният общински съвет одобри доклад на "Спаси София" с индикативен списък и петгодишен план за изграждане на подземни и надземни паркинги и етажни гаражи на територията на Столичната община  

Ще монтират осветление на стадион "Единство" в столичния район "Връбница"

Ще монтират осветление на стадион "Единство" в столичния район "Връбница"

Финансирато в размер на до 30 682 лева ще е със средства от Специализирания общински приватизационен фонд

Завод за трансформаторен борд ще бъде построен за около 10 месеца в Индустриалния парк в Шумен

Завод за трансформаторен борд ще бъде построен за около 10 месеца в Индустриалния парк в Шумен

Инвеститорът - турският лидер в производството на трансформаторни компоненти ЕНПАЙ, направи и дарение за коледната украса на града

Съвременни тенденции в проектирането на носещи стени с YTONG

Съвременни тенденции в проектирането на носещи стени с YTONG

Продуктите съчетават здравина, топлоизолация и бърз монтаж