В Пловдив дадоха старт на пробива при Водната палата в присъствието на протестиращи

88

Според Общината обществено обсъждане е имало, обратното твърдят граждани, които са недоволни и от забраната на левите завои


Първа копка по проекта на инженеринг „Пробив на водна палата – транспортен възел на две нива за връзка на бул. "Цар Борис III Обединител“ и бул. "Марица – юг“ се състоя днес. Подобряването и модернизацията са финансирани по ОПРР, като средствата са част от 30-милионния заем, който Община Пловдив взе от Фонда за устойчиви градове. Стойността на строително-монтажните дейности по проекта според Общината възлиза на 9,2 млн. лв., а според фирмата-изпълнител "Иса 2000" - 7,8 млн. Според плановете на администрацията обектът трябва да е завършен до края на 2023 г.  

От Общината заявиха, че това е дългоочакван проект за Пловдив и администрацията се съобразява с болшинството граждани. Имало е няколко разработки на проекта, които не са реализирани, проведено е било и публично обсъждане. Проектът цели да разтовари движението, защото трафикът в района е огромен и според администрацията това е единственият вариант. От Общината заявиха, че тенденция по света е да се ограничават левите завои и тя счита, че това решение е сполучливо. И тук обаче има разминаване в твърденията на възложител и изпълнител. От администрацията заявиха, че този вариант е предложен от фирмата, а според неин представител те са се съобразили с желанието на общината.

Очакванията на кметския екип на Пловдив са с изграждането на пробива булевардът „Марица-юг“ да стане скоростен, да се отпуши и трафикът по моста на река Марица при Панаира. Предвижда се пробивът да е на две нива с премахване на левия завой, като се запазвали велоалеи и пешеходни комуникации. Съоръжението ще е широко 40 метра (на две по 20). Според Общината бул. „6 септември“ има капацитет да поеме движението, а ул. „Никола Войводов“ ще е своеобразен байпас, докато тече строителството. От кметството призоваха АПИ да си свърши работата, за да бъде отворен Околовръстният път. Очаква се и изграждане на Южната тангента, за която има избран изпълнител и осигурено финансиране, но по политически причини не се случва. Според Общината една отсечка от 7 км ще реши проблема с транзита в града.

По време на церемонията група граждани се обявиха срещу старта на проекта, скандирайки "Оставка". Една от причините за недоволството е, че на бъдещото кръстовище ще има само десни завои и обръщането на посоката на движение ще става на най-близките кръстовища, тъй като технически не е възможно директно да се слезе от локалните платна на долното ниво. Друга примина за протеста е, че този проект ще доведе до трафик в малките улици. Гражданите заявяват, че с проекта не са били запознати както общински съветници, така и гражданите, и че не е имало обществено обсъждане. Протестиращите заявиха още, че замисленото по този начин съоръжение е безсмислен по целесъобразност проект и не решава проблемите.

Срещу намерението на кмета Здравко Димитров за изграждане на пробива на две нива вече се обяви съпартиецът му - бившият кмет на града на тепетата Иван Тотев. По времето на неговото кметуване на мястото беше изградено кръгово кръстовище с фонтан с мотив да се облекчи трафикът в района на Панаира.

Ема Димитрова

ОЩЕ НОВИНИ

Столичният общински съвет не прие доклада на кмета за новата структура на администрацията на общината

Столичният общински съвет не прие доклада на кмета за новата структура на администрацията на общината

Новата структура беше подкрепена от групите на „ПП- ДБ", „Спаси София", общинските съветници Вили Лилков от „Синя София", Карлос Контрера от ВМРО и независимият Ваня Григорова

Скоро започва обществено обсъждане на актуализирания План за управление на Природен парк "Витоша"

Скоро започва обществено обсъждане на актуализирания План за управление на Природен парк "Витоша"

Това е една от стъпките за обновяване на лифтовете и инфраструктурата в планината

Стартира реставрация на фасадите на бившия театър "Ренесанс", познат като кино "Възраждане" и бивш нощен клуб

Стартира реставрация на фасадите на бившия театър "Ренесанс", познат като кино "Възраждане" и бивш нощен клуб

Официално не е съобщено откъде идва финансирането и какво ще е бъдещото предназначение на сградата паметник на културата

Концесионерът на летището в Бургас ще инвестира 100 милиона лева в рехабилитация на пистата

Концесионерът на летището в Бургас ще инвестира 100 милиона лева в рехабилитация на пистата

Проектът включва реконструкция на 3 200-метровата писта, осветителна и дренажна система, както и модернизация на зоните за безопасност

Напредъкът по изграждането на жп възел Пловдив е 85%, проектът ще бъде готов догодина

Напредъкът по изграждането на жп възел Пловдив е 85%, проектът ще бъде готов догодина

Очаква се транспортният пробив под Централна гара да реши 50-годишен проблем на града

Нов ритейл парк от веригата XOPark изграждат в Сандански

Нов ритейл парк от веригата XOPark изграждат в Сандански

Инвеститор е дружеството "Тринити Кепитъл“, което през октомври започна и първото открито аутлет селище в България – Outlet Village Sofia