Нов директор ще ръководи столичното предприятие "Паркове и градски градини"
Илияна Илиева ще смени на поста освободената от длъжност ланд. арх. Милена Васева
Столична община назначи Илияна Илиева за нов директор на Общинско предприятие „Паркове и градски градини“. Според ръководството на Общината, промяната е част от стратегията за реформиране и модернизиране на процесите по поддръжка на градската среда.
Припомняме, че 14 години ОП "Паркове и градини" се ръководеше от ланд. арх. Милена Васева. Тя печели длъжността през 2011 година, като ръководителите на общинските предприятия в София нямат мандат. На 21 август тя беше освободена по взаимно съгласие, като сред мотивите на Столична община са лошо управление и пропуски в работата, както и липса на инициатива за увеличение на заплатите на работещите в общинското предприятие.
Според заместник-кмета по екология Надежда Бобчева, Илияна Илиева поема поста с ясен мандат за оптимизация, прозрачност и подобрение на работата на предприятието. „Правим тази промяна изцяло в стремеж да превърнем инерцията, която наследихме, в нова енергия за промяна и развитие“, коментира тя.
Според администрацията, Илияна Илиева има богат и разнообразен професионален опит. Кариерата ѝ съчетава практически опит в областта на озеленяването с ключови административни и ръководни умения. В продължение на повече от 10 години е била административен ръководител, като е отговаряла за управлението на екипи, договори, финансовия контрол и цялостната организационна дейност. Има и над 5 години опит в озеленяването като технически ръководител на поддръжката на зелени площи.
Основните цели, поставени пред новия директор от Столична община, са:
- Оптимизиране на дейността на ОП „Паркове и градски градини“ чрез въвеждане на строг контрол върху договорите и работата на външните изпълнители, както и цялостна реформа на структурата за постигане на по-висока ефективност.
- Модернизация на процесите, включително повишаване на капацитета за работа с нова техника, за да се гарантират по-добри резултати и по-кратки срокове.
- Пълен одит на всички съществуващи договори и инвентаризация на имуществото, с цел разкриване и предотвратяване на евентуални злоупотреби и гарантиране на работа в обществен интерес.
- Подобряване на материално-техническата база и условията на труд на служителите.