От „Спаси София“ предлагат концепция за интериорната визия на Халите

151

Организацията не одобрява намерението на верига хипермаркети да превърне мястото в свой търговски обект


„Екипът на Спаси София, заедно с най-добрите специалисти в опазването на културното наследство, показваме, че е възможно Халите да се превърнат в атрактивно тържище, като алтернатива на представената като "единствена" възможност за бъдещето на сградата - да станат част от верига хипермаркети“, казват от организацията. Според „Спаси София“ единственият по рода си закрит пазар на София трябва да се превърне в туристическа забележителност, важна спирка в градската обиколка, като същевременно е модерно и актуално място за срещи и посещения сред жителите на София, както и част от културния афиш на града. „Затова ние виждаме възможност за възраждането на традиционната функционалност на Халите, която да бъде адаптирана, за да отговаря на съвременните нужди на потребителите, но и в същото време да предлага неповторимо културно изживяване, което да олицетворява цялостния облик на историята и традициите на столицата“, казват от организацията и дават успешни примери на подобни пазари в Европа.

Time Out Market Lisboa


Снимка. Duarte Drago Photography  

През 2014 година глобалната медийна и развлекателна компания Time Out Group вижда възможност историческият градски пазар на Лисабон да се превърне в Time Out Market. Само 4 години след отварянето си пазарът бележи 11,4 милиона долара годишен приход за 2018 година, което е било цели 18% от общия приход на Time Out Group. През същата година пазарът е бил посетен от 3,9 милиона души, което го прави най-посещаваната атракция за 2018 година. Радвайки се на този голям успех, компанията решава да разшири пазарната идея и през 2019 година отваря още 5 нови Time Out пазари в други страни и градове.

Mercado San Miguel


Снимка: AGEFOTOSTOCK  

Пазарът San Miguel е най-популярният в Мадрид сред туристите и местните жители. Пазарът се продава като гастрономическо изживяване, допълващо испанската култура. С четирима готвачи със звезди Мишлен, локацията е затвърдила позицията си като дестинация за храна от световна класа. Ключов елемент на пазара е работата му до късно през нощта. Това е част от преобладаваща култура за вечерно хранене в Испания, което допълнително увеличава възможностите за продажби, оборота и следователно рентабилността както за доставчиците, така и за мениджмънта.

Great Market Hall Budapest


Снимка: Hello Jetlag  

Един от най-колоритните пазари на Централна Европа е централният пазар на Будапеща. Чрез впечатляващия си интериор и стил, този пазар кара посетителите да се чувстват сякаш са се качили на машина на времето, връщайки ги до стара Унгария, където може да изпитат традиционната пазарна култура и да опитат или закупят автентични унгарски стоки. Със своите рекордни 1,200 магазина пазарът предлага на туристите и местните жители пресни хранителни продукти, сувенири, както и възможността да се впуснат в истинско гастрономическо приключение на традиционната за региона кухня. В допълнение, успехът на пазара също е благоприятстван от широката гама културни събития, организирани през четирите сезона. Всеки месец се представят продуктите на страна – гост от различни континенти по целия свят, където можете да бъдат открити културата и кулинарните изкуства на различни държави.


Снимка: Citybuild

За трансформацията на Халите в ново хитово място за търговия, храна и развлечение в София е нужно да се изгради изцяло нов икономически модел, който да даде нужната структура за успешно развитие, казват от „Спаси София“ и определят следните стъпки като възможни за приложение:      

  • Създаване на екосистема от производители, ресторанти и потребители под един покрив.     Превръщането на Халите в основна дестинация за културни събития.     
  • Изграждане на ясна комуникативна стратегия с търговците и потребителите.     
  • Засилена роля на общината в промотирането на обекта и неговата популяризация както сред туристите, така и сред местните жители.  

Според „Спаси София“ до момента липсват културни събития и занимания, които да привличат посетители: културни вечери, туристическа обиколка с гид, дегустации, концерти и изложби. Задължителен е собствен сайт на Халите, който да позиционира обекта в онлайн пространството, а извън него – традиционните рекламни дейности трябва да наблегнат върху предлагането на пресни, качествени продукти, услугите, събитията и всичко това, изживяно в една автентична атмосфера. Не на последно място, въпреки че Халите са 100% частна собственост, това не означава, че местните структури не могат допълнително да благоприятстват развитието на проекта. По примера, който други общини дават, Столична община може да използва партньорствата си с мрежи от асоциации и фондации, които да съдействат с организацията на културни събития и тяхното популяризиране.  


Снимка: Citybuild

Припомняме, че е подписан предварителен договор с „Кауфланд", които наемат проектантското бюро „Инт Арх" ООД (с водещ проектант арх. Мария Попмаркова) да изработи идейния проект за преустройството. Той беше обновен, като беше създаден и специален сайт за обновяването на интериора на сградата. От "Спаси София" настояват за позиция на кмета за съдбата на Халите и изтъкват, че това е културно и историческо съкровище на София. От Съюза на архитектите също поискаха сградата да се запази като градско обществено средище.

ОЩЕ НОВИНИ

Недвижимата културна ценност Банкерска сграда в София е предвидена за хотел от веригата на Робърт де Ниро

Недвижимата културна ценност Банкерска сграда в София е предвидена за хотел от веригата на Робърт де Ниро

Марката за луксозни хотели, ресторанти и резиденции Nobu подготвя още един хотел в България - на брега на Черно море във Варна

Близо 100 са участниците в 20-ото юбилейно издание на изложение ТЕХНОМЕБЕЛ

Близо 100 са участниците в 20-ото юбилейно издание на изложение ТЕХНОМЕБЕЛ

Изложителите от България и чужбина ще представят над 300 регионални и световни брандове

GROHE SPA на Седмицата на дизайна в Милано

GROHE SPA на Седмицата на дизайна в Милано

Влезте в света на новия лукс и иновациите с разказ за представянето на под-марката на събитието миналата година и очакването от предстоящото издание

Обновена е сградата на Двореца на културата в Перник

Обновена е сградата на Двореца на културата в Перник

Ремонт с подобни мащаби по сградата не е правен от нейното откриване

Шоурумът на ЕТЕМ в Пловдив получи престижна награда DIBLA DESIGN AWARDS

Шоурумът на ЕТЕМ в Пловдив получи престижна награда DIBLA DESIGN AWARDS

Отличията за интериорен и продуктов дизайн са авторитетна оценка за професионализъм и талант

Детският обучителен център към Регионалния етнографски музей на открито "Етър" приема най-малките си посетители в нова сграда

Детският обучителен център към Регионалния етнографски музей на открито "Етър" приема най-малките си посетители в нова сграда

Тя е изградена на мястото на старата дървена сглобяема къщичка (38 кв. м), където от 2013 година децата се запознаваха с различни занаяти и домашни дейности