Правителството прие Пътна карта за довършването на АМ "Струма"

384

С нея се възлагат конкретни действия за изпълнение на проекта, отговорни институции, както и срокове


Вчера Министерският съвет прие Пътна карта за завършване на автомагистрала „Струма“. Така се гарантира, че правните, техническите аспекти и тези, свързани с опазването на околната среда, са взети предвид при подготовката и изпълнението на проекта. 

Изпълнението на Пътната карта ще се следи от постоянно действаща експертна група, в която ще участват компетентните институции в лицето на Министерство на регионалното развитие и благоустройството, Агенция „Пътна инфраструктура“, Министерство на околната среда и водите, Министерство на транспорта и съобщенията и Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата, както и представители на Коалиция „Да спасим Кресненското дефиле“ (Коалицията) в качеството им на заинтересовани лица. Групата ще бъде сформирана от заместник министър-председателя и министър на транспорта.

По препоръка на Бернската конвенция картата е разработена съвместно между българските власти и Коалицията, като със сътрудничеството на Секретариата на конвенцията е постигнато съгласие между двете страни за необходимостта от напредък в доизграждането на автомагистралата.

Според разписания в пътната карта график се предвижда този месец да се проведе процедура за възлагане на обществена поръчка за изработване на идеен проект за осигуряване на направлението София - Кулата в участъка Симитли - Кресна извън Кресненското дефиле. Месец юни е индикативният срок за сключване на договор с изпълнител, а най-малко половин година ще е необходима за изпълнение.

След процедура по екологичното законодателство се предвижда до декември 2027 г. да бъде изготвен инвестиционен проект във фаза: Технически проект и ПУП-ПП, а индикативният срок за приключване на строителството е юни 2031 г.

Това са само част от разписаните стъпки за завършването на АМ „Струма“ между Симитли и Кресна от София към Кулата. Освен тях в картата са заложени временни смекчаващи мерки и мерки за безопасност, както и действия след реализацията на проекта. Сред последните са рехабилитация на съществуващия път (Е79) със прилагане на смекчаващи мерки, което трябва да се случи след изпълнение на платното от Кулата до София и извеждане на трафика двупосочно по него. Набелязано е още в заданието, доклада и решението за ОВОС/ОС да се отчете и мотивира, че пътят през Кресненското дефиле (Е79) ще се разглежда само като допълващ/локален път и няма да изпълнява функциите на западно платно на магистралата, както е било предвидено в Източния вариант Г10.50.

ОЩЕ НОВИНИ

КАБ: Поредните наводнения по Черноморието са резултат от безконтролно застрояване, унищожена природна среда и институционално бездействие

КАБ: Поредните наводнения по Черноморието са резултат от безконтролно застрояване, унищожена природна среда и институционално бездействие

Ако не върнем разума, отговорността и професионалната етика в планирането, природата ще продължи да ни държи сметка за нашето мълчание, казват от Камарата на архитектите

Обявиха победителите за European Green Cities 2027

Обявиха победителите за European Green Cities 2027

Heilbronn (Германия) ще бъде Европейската зелена столица, а Европейските награди за зелен лист - за по-малките градове, са за Assen (Нидерландия) и Siena (Италия) 

В София започва трансформация на училищните дворове и преминаване към едносменен режим на обучение

В София започва трансформация на училищните дворове и преминаване към едносменен режим на обучение

Пилотният проект за 138. СУЗИЕ „Проф. Васил Златарски“ предвижда зелени и многофункционални открити пространства, нов корпус и модерна спортна зала

Обявиха конкурса за ландшафтен архитект на годината 2025

Обявиха конкурса за ландшафтен архитект на годината 2025

Заявления за участие се подават до 31 януари догодина, до 1 март може да подадете проекти, а награждаването ще е на 24 април в Бургас

Възстановяват хижа "Планинарска песен" на Витоша

Възстановяват хижа "Планинарска песен" на Витоша

Kaufland България и ING Bank България отпускат по 5 000 лева за инициативата, като освен паричните суми, в ремонтните дейности ще се включат с личен труд доброволци от екипите им