Правителството прие Пътна карта за довършването на АМ "Струма"

406

С нея се възлагат конкретни действия за изпълнение на проекта, отговорни институции, както и срокове


Вчера Министерският съвет прие Пътна карта за завършване на автомагистрала „Струма“. Така се гарантира, че правните, техническите аспекти и тези, свързани с опазването на околната среда, са взети предвид при подготовката и изпълнението на проекта. 

Изпълнението на Пътната карта ще се следи от постоянно действаща експертна група, в която ще участват компетентните институции в лицето на Министерство на регионалното развитие и благоустройството, Агенция „Пътна инфраструктура“, Министерство на околната среда и водите, Министерство на транспорта и съобщенията и Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата, както и представители на Коалиция „Да спасим Кресненското дефиле“ (Коалицията) в качеството им на заинтересовани лица. Групата ще бъде сформирана от заместник министър-председателя и министър на транспорта.

По препоръка на Бернската конвенция картата е разработена съвместно между българските власти и Коалицията, като със сътрудничеството на Секретариата на конвенцията е постигнато съгласие между двете страни за необходимостта от напредък в доизграждането на автомагистралата.

Според разписания в пътната карта график се предвижда този месец да се проведе процедура за възлагане на обществена поръчка за изработване на идеен проект за осигуряване на направлението София - Кулата в участъка Симитли - Кресна извън Кресненското дефиле. Месец юни е индикативният срок за сключване на договор с изпълнител, а най-малко половин година ще е необходима за изпълнение.

След процедура по екологичното законодателство се предвижда до декември 2027 г. да бъде изготвен инвестиционен проект във фаза: Технически проект и ПУП-ПП, а индикативният срок за приключване на строителството е юни 2031 г.

Това са само част от разписаните стъпки за завършването на АМ „Струма“ между Симитли и Кресна от София към Кулата. Освен тях в картата са заложени временни смекчаващи мерки и мерки за безопасност, както и действия след реализацията на проекта. Сред последните са рехабилитация на съществуващия път (Е79) със прилагане на смекчаващи мерки, което трябва да се случи след изпълнение на платното от Кулата до София и извеждане на трафика двупосочно по него. Набелязано е още в заданието, доклада и решението за ОВОС/ОС да се отчете и мотивира, че пътят през Кресненското дефиле (Е79) ще се разглежда само като допълващ/локален път и няма да изпълнява функциите на западно платно на магистралата, както е било предвидено в Източния вариант Г10.50.

ОЩЕ НОВИНИ

Отбелязват с концерт и празнични пътувания 80 години железница до Добринище

Отбелязват с концерт и празнични пътувания 80 години железница до Добринище

На 9 декември 1945 година се открива последната построена отсечка от Родопската теснолинейка с дължина 6 километра

Богдана Панайотова изпрати открито писмо до Камарата на архитектите и Съюза на архитектите в България

Богдана Панайотова изпрати открито писмо до Камарата на архитектите и Съюза на архитектите в България

Главният архитект на столицата с отнети правомощия представя кратък отчет за извършената от нея работа до момента 

"Артекс" проведе семинар и работилница за обновяване на градинката "Св. Мина" в квартал "Лозенец" до строящата се сграда на компанията - "Златен век"

"Артекс" проведе семинар и работилница за обновяване на градинката "Св. Мина" в квартал "Лозенец" до строящата се сграда на компанията - "Златен век"

Намерението е зеленото пространство с църквата „Въздвижение на Св. Кръст Господен“ да бъде облагородено с нови дървесни видове, водни площи и други

Кметът на Пловдив: Строителството на стадион "Локомотив" напредва

Кметът на Пловдив: Строителството на стадион "Локомотив" напредва

В края на ноември ръководството на общината направи оглед на място

Скоро Лесотехническият университет може да има свой филиал в Бургас

Скоро Лесотехническият университет може да има свой филиал в Бургас

Откриването му ще допринесе за развитието на регионалното образование, ще подобри достъпа до образование за студенти от Югоизточна България и сътрудничеството с местния бизнес