Продуктите на San Marco издържат, докато не ви омръзнат!

332
За качествата на италианските материали разказа управителят на фирмата-представител за България - Предраг Тешович.

Кажете малко повече за това как се появиха в България продуктите на Colorificio San Marco?

 

Тази година отбелязваме два юбилея - първият е 80 години от създаването на бранда Colorificio San Marco, а вторият - 10 годинишнината от основаването на Сан Марко България - официален представител на компанията у нас.

 

Началото беше поставено още през 2001 година, когато моят брат направи ремонт на къщата си в Сърбия с материали на San Marco и се убедихме в качеството на тези материали и разнообразието от интериорни възможности, които те предоставят. По това време имахме късмет да познаваме директора на Colorificio San Marco за Източна Европа. В течение на разговорите получихме предложение да представляваме компанията в България. Така през 2006 година, след няколко посещения в страната, направихме необходимите проучвания и заедно с наши дългогодишни приятели и партньори създадохме„Сан Марко България". 

 

Началото ни беше трудно. Основен проблем, с който се сблъскахме, беше навлизането ни на българския пазар във времето на строителния бум, когато останалите компании вече бяха завзели значителен дял. Видяхме възможност за популяризиране на продуктите в предлагането на безплатно обновяване с нашите материали на различни заведения, фризьорски салони и други. Направихме над 22 обекта, след което клиенти започнаха да ни търсят.

 

Какво успяхте да постигнете в България за тези десет години?

 

Успяхме да заздравим връзките с Colorificio San Marco и отношенията ни са освен партньорски, и приятелски. Създадохме 9 регионални брандирани San Marco центъра, в които се продават ексклузивно само продуктите на Colorificio San Marco. Освен това имаме 12 брандирани шоурума в България, където клиентите ни могат да видят готовите продукти. Персоналът преминава курс за обучение, свързан както с познаването на продуктите в детайли, така и за работа с клиенти. Целта ни е да предложим необходимата информация чрез безплатна консултация по един достъпен начин и максимално да облекчим избора. Това, което улеснява работата е, че материалите ни са качествени. А когато продуктът е такъв и го подсилиш с качествен сервиз, нещата се случват много по-лесно.

 

Какви продукти предлагате в България в момента?

 

В началото предлагахме 11 декоративни материала и 198 различни продукта. Сега имаме 30 декоративни материала и 240 продукта. Това, с което най-лесно се наложихме на българския пазар, бяха декоративните продукти, но силата на San Marco е всичко, свързано с професионалното строителство: вътрешни и външни стени, материали за защита на дърво, фасади от графити, премахване на графити, системи срещу мухъл и плесен...

 

Когато говорим за вътрешни и външни стени, може да разделим продуктите в няколко класа: например обикновени дишащи и професионални латекси, по-високият клас за мокро почистване от 2000 цикъла нагоре, през супер миещи, паропропускащи, дишащи и т.н. Да не пропуснем и боите  със специално предназначение и сертификати, позволяващи използването им в операционни зали, промишлени помещения в хранително-вкусовото производство и др. Предлаганите в България декоративни мазилки могат да се ползват при различни интериорни стилове: индустриални, модерни, класически и други.

 

Всъщност, голяма част от нашите продукти са екологични чисти. Colorificio San Marco са пионери в тази област и още от 1979 година започват да разработват линията GREENLINE. Тогава всички световни компании в бранша твърдяха, че Colorificio San Marco ще фалира до 4-5 години, но се оказа, че това е много печеливша стратегия, която останалите последваха. Но нали знаете, че този, който е пръв, обикновено става и лидер. 

 

Много важно предимство при нашите материали е, че ако искате да смените цвят или текстура, просто грундирате върху предишните и отново полагате наши продукти. Друго наше предимство е, че поддържаме картотека на всички поръчвани цветове към момента. Ако например сте ремонтирали с наши материали преди 6 години и днес поискате абсолютно същия цвят и материал, ние ще ви го предоставим. Освен това предлагаме и изпълнение на обекти - ако при нас дойде клиент, който не разполага с майстори, то ние поемаме работата.

 

Споменете някои от вашите референтни обекти.

 

Изпълнените обектите с наши продукти са много: частни къщи и апартаменти, болници, банки, заведения... За тези 10 години имаме и големи, и малки обекти. Един от тях е една от най-големите спортни зали не само в България, но и на Балканите - Зала АРМЕЕЦ. Друг обект е Sofia Airport Center.

 

SAC_A2_2-600.jpg

Повечето молове в България са боядисани с наш латекс, можем да се похвалим и с един от най-големите обекти в света, където е използвана специалната мазилка Acrisyl Decora, произведена по молба на хотел и казино Marina Bay Sands в Сингапур. Мазилката е използвана и в хотел Burgas Beach в Слънчев бряг.

sgpmsh_mrbs000214193854115924_big.jpg

hotel-burgas-(4)-600.jpg

Други референтни обекти са Американският колеж в Благоевград, централният офис на Уникредит Булбанк в София и много други.

 

Провеждате различни обучения. Какво представляват те?

 

Ние сме една от първите фирми, които стартираха с отворени безплатни обучения, предназначени за всеки, който има желание да се развива професионално. Обученията са няколко вида. Два пъти годишно се организират обучения от италианските ни технолози, като презентациите са предназначени за около 60-70 човека. Участници в тези мероприятия са архитекти, дизайнери, декоратори и апликатори. Другата форма на обучение е предназначена за наши партньорски фирми, който подготвят конкретна бригада за конкретен обект. За нас е от изключителна важност познаването на технологичните стъпки при изпълнението за постигането на качествен краен продукт.

 

Какво ще кажете за съотношението цена-качество на вашите продукти?

 

Много често клиентите допускат основна грешка, гледайки цената на литър. Реално цената се определя от разхода на квадратен метър. Нашите материали са с висока покривност и в много случаи като краен продукт излизат по-евтини дори и от българските. А по отношение на качеството, често се шегуваме с наши партньори, когато ни питат: „Колко ще издържи?". Тогава отговаряме: „Колкото издържи сградата или докато не ви омръзне". А това е изгодна инвестиция.