С пускането в експлоатация на цялата автомагистрала "Европа" се осигурява свързаност между Западна Европа и Ориента
Вчера министърът на регионалното развитие връчи на премиера разрешението за ползване на последния участък – между Сливница и София
По АМ "Европа" ще се прехвърли целият пътникопоток, който се движеше досега през населените места. Строителството на магистралния участък започна през 2018 г. Лидерът на партията мандатоносител Бойко Борисов напомни, че трасето е минавало през скали, населени места, гора и е трябвало международна ж.п. линия да бъде изместена, като строителството е трябвало да бъде завършено преди три години и забавянето е оскъпило обекта с 50%.
16,5-километровото трасе между Сливница и Софийския околовръстен път е изпълнено от обединението „Европа–2022“, което включва „ГБС Инфраструктурно строителство“, „Главболгарстрой интернешънал“ и „Обонато Билд“.
Цялата магистрала „Европа“ - от София до границата със Сърбия при Калотина, е с дължина 63 км. Тя е част от основната трансевропейска транспортна мрежа и осигурява връзка от ГКПП „Калотина“ към трансевропейски транспортен коридор „Ориент/Източно Средиземноморски“. Трасето е част от направлението Лондон – Будапеща – Белград – Ниш – София – Пловдив – Истанбул – Калкута, което е най-краткият път, свързващ Западна Европа с Близкия и Средния Изток.
Модернизацията на пътния участък подобрява трансграничната връзка между България и Сърбия, спомага за постигане в голяма степен на завършеност на магистралната мрежа по направлението запад – изток на българска територия, разширява габарита на пътя до магистрален, намалява времето за пътуване, осигурява комфортни и безопасни условия за движение.
Източник: МРРБ
Строителството е финансирано със средства от републиканския бюджет и от Европейския съюз.