Скоро определят представителите в работната група, които ще координират действията на СО за разширяването на Околовръстния път между бул. „България“ и АМ „Струма“

182

Според кмета Васил Терзиев е важно да се намери правилното дългосрочно решение за града, като приоритет са целесъобразността и свързаността


Снимка: МРРБ

Необходимите действия във връзка с разширяването на Столичния околовръстен път между бул. „България“ и автомагистрала „Струма“ обсъдиха на среща вчера министърът на регионалното развитие и благоустройството инж. Виолета Коритарова и кметът на София Васил Терзиев. В нея участваха още заместник-министър Веселина Терзийска, председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Йордан Вълчев, началникът на кабинета Кирил Габеров, заместник-кметът на Столична община Иван Василев и експерти.

„Темата е важна и за МРРБ, и за Столична община и ми се иска в макар и краткия хоризонт на служебния кабинет да сме дали старт на същинската работа по проектиране и изграждане на последния участък от околовръстния път, който е толкова важен за града“, каза министър Коритарова. Има предвидени средства и готовност да се стартира с процедурите, допълни тя. И обърна внимание, че решението за градоустройството в тази част от София, през която минава трасето, трябва да бъде взето съвместно от Агенция „Пътна инфраструктура“ и Столична община. За целта е предложено създаването на междуведомствена работна група, която да разгледа вариантите за разширяването пътя. Трасето е последното от околовръстното шосе на София, което е останало не модернизирано. За него има изработени два варианта – от Столична община и от представители на Сдружение „За Княжево“. „Предлагам да чуем и общественото мнение, за да намерим най-доброто решение“, каза още министър Коритарова.

„За нас е важно да се намери правилното дългосрочно решение за града. Затова за всяко нещо се водим от целесъобразността“, каза кметът Терзиев. И се ангажира в кратък срок да бъдат определени представителите, които ще координират действията в работната група от страна на Столична община.

„Свързаността е изключителен приоритет“, каза още Васил Терзиев и постави въпроса за безконфликтно пресичане на Столичния околовръстен път в района на Казичене от пешеходци, така че да не се затруднява автомобилният трафик. По време на срещата бяха обсъдени възможни варианти. Крайното решение ще бъде от междуведомствената работна група, която ще дискутира и други общи въпроси по отношение на пътната инфраструктура на София.

ОЩЕ НОВИНИ

Започна независимото геоложко-конструктивно обследване на железопътния тунел край Вакарел

Започна независимото геоложко-конструктивно обследване на железопътния тунел край Вакарел

При строителството му се появиха непредвидени геоложки затруднения и необходимост от допълнително укрепване, за да се гарантира стабилността на строежа

Одобрени за финансиране са 799 проекта в кампанията "Чиста околна среда 2025"

Одобрени за финансиране са 799 проекта в кампанията "Чиста околна среда 2025"

Бюджетът на конкурса е значително завишен на 9 милиона лева поради големия брой на проектните предложения  

Швейцарският стартъп Sun-Ways разработи система за полагане на подвижни слънчеви панели по железопътните релси

Швейцарският стартъп Sun-Ways разработи система за полагане на подвижни слънчеви панели по железопътните релси

В момента се работи по пилотен проект, а иновацията привлича интереса и на други държави

На финалната права е инициативата на КАБ за отмяна на изискването на МОСВ за екосъгласуване на всички инвестиционни проекти

На финалната права е инициативата на КАБ за отмяна на изискването на МОСВ за екосъгласуване на всички инвестиционни проекти

Вчера от МОСВ изпратиха за обратна връзка предложения за нормативни промени, които целят да облекчат процеса, а в следващите дни предстои предложенията да бъдат публикувани на портала за обществени консултации