"Спаси София" предлага бул. "Джеймс Баучер" да се превърне в първия Зелен булевард на столицата

257

Пътната връзка на квартал „Лозенец“ от години има необходимост от цялостен ремонт


Визуализация: „Спаси София“

На 20 май „Спаси София“ представи проект (вижте тук) за цялостна реновация на бул. „Джеймс Баучер“. От организацията отбелязват, че липсват пешеходни пространства, настилката по тротоарите е повредена и разнородна, на места са заети от колчета, стълбове за улично осветление, неподредена растителност, кофи за смет и други, а павираното улично платно е в много лошо състояние. Участъкът се избягва от автомобили, а пропадането на паветата е довело до разкривени трамвайни релси, по които преминава трамвай №10.

Снимки: „Спаси София“

От "Спаси София" предлагат проект за цялостно обновяване на пространството, който да послужи за типов проект за подобряване и на други булеварди в София. Заложени са мерки за решаването на конкретни проблеми, а именно подобряване качеството на градската среда, нови настилки, създаване на по-привлекателен градски транспорт и въвеждане на зелена инфраструктура и устойчиво управление на дъждовната вода.

Визуализация: „Спаси София“

По думите на арх. Росица Николова неизползваното в момента пространство може да бъде превърнато в линеен парк: “Проучване на място показа, че паркоместата далеч не са заети в пълния си капацитет, а споделеното трамвайно и автомобилно трасе е напълно достатъчно за наличния трафик. Предлагаме зелената площ да бъде драстично увеличена и да бъде добавена градска мебел, за да бъде припознато мястото за разходки и отдих”, допълва арх. Николова.

Визуализация: „Спаси София“

За да бъде наистина качествена промяната, настилката навсякъде трябва да бъде еднородна. Това включва както тротоарната настилка, така и качественото пренареждане на паветата по уличното платно. Добрата павирана настилка и изправянето на кривите трамвайни линии ще доведат до повишаване на комфорта при пътуване с градския транспорт. Друг важен елемент е и изграждане на нови спиркови навеси, с достатъчна широчина, така че да бъдат удобни и с необходимите места за сядане и изчакване.

Визуализация: „Спаси София“

Иновация, която предлагат от организацията, е нов начин на управление на дъждовните води. “София е с комбинирана канализация - една тръба пренася както дъждовната вода, така и отпадъчните води. Това може да претовари системата и да доведе до преливане. Затова предлагаме няколко метода за въвеждане на т. нар. зелена инфраструктура по бул. „Джеймс Баучер“. Чрез тях ще преизползваме ефективно дъждовната вода за напояване и ще запазим качеството на питейната вода“, каза Пламена Терзирадева-Велкова, експерт еколог от екипа на „Спаси София“.

Визуализация: „Спаси София“

Сред методите, които предлагат от организацията, са подземен резервоар за съхранение на вода под спирките на градския транспорт, растителни бордюри - продължение на тротоара с растения, които излизат на пътното платно, както и малки градини - специална система, която се прави директно на тротоара и позволява оттичане както от улици, така и от тротоари. Това ще доведе до повече зеленина и сянка през летните месеци, повече площ за абсорбиране на вредните фини прахови частици, както и намаляване на шумовото и прахово замърсяване от булеварда към околните жилищни сгради. “Трябва да работим активно за повишаване готовността на София за справяне с климатичните аномалии, последствие от климатичните промени”, допълва Терзирадева-Велкова.

Визуализация: „Спаси София“

Булевард „Джеймс Баучер“ може да бъде първият Зелен булевард в София - тенденция, популярна и работеща в Европа повече от десетилетие. “Заради ненатовареното движение няма да се наруши нито паркирането, нито движението на трамваите и автомобилите в участъка, а ще се подобрят условията за другите участници в движението и ще увеличи зеленината в градската среда, което ще окаже благоприятен ефект не само върху комфорта на гражданите, но и върху качеството на питейната  вода и чистотата на въздуха дългосрочно“, каза лидерът на „Спаси София“ Борис Бонев.

Снимка: „Спаси София“

Припомняме, че през 2021 година реконструкцията на бул. „Джеймс Баучер" (от бул. „Черни връх" до пл. „Велчова завера") заедно с трамвайното трасе беше включена като резерва в списък с обекти, по които да се работи с дългосрочен дълг от Европейската инвестиционна банка (ЕИБ). През март тази година Експертен съвет в Столична община разгледа преработеният проект за ремонт на булеварда. Отчетени са предписанията на НИНКН за запазване на автентичния вид на паважната настилка. Предстоят серия от експертни съвети, както и обществено обсъждане, преди проектът да придобие окончателния си вид. За срок на изпълнение ще може да се говори едва когато минат всички съгласувателни процедури и бъде осигурено финансиране в този или в следващия бюджет на Столична община.

ОЩЕ НОВИНИ

Ускоряват подготовката на проекта за изграждане на Околовръстния път на Пловдив

Ускоряват подготовката на проекта за изграждане на Околовръстния път на Пловдив

През последните седмици са намерени решения на редица нерешени в последните години въпроси

За първи път от четири десетилетия Община Варна придобива основната част от т. нар. Дупка в централната пешеходна зона на града

За първи път от четири десетилетия Община Варна придобива основната част от т. нар. Дупка в централната пешеходна зона на града

Общинският съвет одобри местната администрация да стане собственик на 2 915 кв. м от този емблематичен за града обект, който да бъде социализиран

Възпитаници на Националната гимназия за сценични и екранни изкуства в Пловдив подготвиха украса за Баба Марта

Възпитаници на Националната гимназия за сценични и екранни изкуства в Пловдив подготвиха украса за Баба Марта

Арка със стилизирани елементи от български шевици и пейка, увита с мартеница, са поставени на пл. „Стефан Стамболов“ за снимки и селфита

Кметът на София предлага създаване на дигитална платформа относно бъдещи ремонти

Кметът на София предлага създаване на дигитална платформа относно бъдещи ремонти

Васил Терзиев настоява за нов модел на работа и синхрон между експлоатационните дружества и Капиталовата програма на общината

Стартира строителството на един пътен и един пешеходен надлез в жп участъка Коньово - Кермен

Стартира строителството на един пътен и един пешеходен надлез в жп участъка Коньово - Кермен

Съоръженията са част от проекта за премахване на железопътните прелези и замяната им с пресичания на две нива по направлението от Пловдив до Бургас

МОСВ и ЕИБ подписаха споразумение за услуги за консултантска подкрепа на проекти в сферата на околната среда

МОСВ и ЕИБ подписаха споразумение за услуги за консултантска подкрепа на проекти в сферата на околната среда

Подкрепата ще е по изпълнение и управление на инвестиции по Приоритети „Води“, „Отпадъци“ и „Биологично разнообразие“