Тази събота започва прокопаването на тунела за разширението на метрото към "Слатина"

357

От 6 януари ще бъде затворено локалното платно на “Цариградско шосе” между бензиностанция OMV и "Макдоналдс" и това налага промяна в организацията на движението


В площадката, която е под земята, тунелопробивната машина ще бъде внесена първо на части и след това сглобена. Това ще отнеме около 8 месеца. Самата машина тежи 1600 тона и е дълга около 86 метра. За сравнение, тя е дълга почти колкото презокеански пътнически самолет и тежи почти колкото 3 самолета. Само главата на машината е 9,4 метра в диаметър. Това е приблизително ширината на тунела, в който се движат метровлаковете, на които се возим всеки ден в метрото. Машината ще работи денонощно и може да прокопава около 9 метра на ден в зависимост от условията.

На мястото, където движението ще бъде затворено заради площадката, ще има метростанция и подземен буферен паркинг за 250 автомобила. Метростанция 6 от отклонението на третия метродиаметър към ж.к. "Слатина" ще е разположена под локалното платно на бул. „Цариградско шосе“ между ул. „Йерусалим“ и бул. „Александър Малинов“ срещу УМБАЛ „Св. Анна“. Вижте подробности тук.

Отсечката от локалното платно ще остане затворена за около две години и половина. Изграден е и обходен път. Подробна информация за промените в движението и на градския транспорт вижте тук.

ОЩЕ НОВИНИ

АПИ обяви обществена поръчка за основен ремонт на близо 30 км третокласни пътища в област Добрич

АПИ обяви обществена поръчка за основен ремонт на близо 30 км третокласни пътища в област Добрич

Строително-монтажните работи ще се финансират по Програма „Развитие на регионите“

Милиони домакинства остават без достъп до саниране

Милиони домакинства остават без достъп до саниране

Как собствениците могат да бъдат част от решението обясниха на пресконференция Центърът за енергийна ефективност ЕнЕфект, Хабитат България, БАИС и Българо-австрийска консултантска компания  

Министърът на транспорта: Три години не е намерено решение за изграждането на най-дългия жп тунел в България – този до Вакарел

Министърът на транспорта: Три години не е намерено решение за изграждането на най-дългия жп тунел в България – този до Вакарел

Това заяви Гроздан Караджов по време на инспекция на трите участъка по жп трасето Елин Пелин – Костенец