Вижте повече подробности за бъдещата Метростанция 6 от отклонението на третия метродиаметър към ж.к. "Слатина"

823

Тя ще е разположена под локалното платно на бул. „Цариградско шосе“ срещу УМБАЛ „Св. Анна“


Снимка: Столична община

На 27 ноември започна изграждането на отклонението на третия метродиаметър към ж.к. „Слатина“. Новият участък е разширение на Метролиния 3 и ще минава през кварталите "Гео Милев" и "Слатина" до бул. "Цариградско шосе" и Окръжна болница. За момента е предвидено да има 6 метростанции. Започва се от станции 6 и 5, които ще са съответно под локалното платно на "Цариградско шосе" срещу УМБАЛ "Св. Анна" и при бул. "Асен Йорданов.

Метростанция "Окръжна болница" (предлага се също и "Цариградско шосе") е шестата и последна от отклонението на третия метродиаметър и е ключова за проекта, тъй като от там тръгва тунелопробивната машина (къртицата), която ще копае тунелите на новия участък. Станцията ще е разположена под локалното платно на бул. „Цариградско шосе“, между ул. „Йерусалим“ и бул. „Александър Малинов“. 

Новата метростанция 6 е решена с едно подземно ниво за пероните и две подземни полунива над пероните, където се разполагат вестибюлите с касите. На нива вестибюл е предвиден нов пешеходен подлез под бул. „Цариградско шосе“, както и връзка със съществуващия подлез.

Единият югоизточен вход-изход ще е на локалното платно на булеварда на 150 метра от кръстовището с бул. „Йерусалим“, а другият ще е свързан с новия пешеходен подлез от другата страна на бул. „Цариградско шосе“. Северозападният вход-изход е оформен към съществуващия пешеходен подлез под булеварда, свързващ спирките на градския транспорт. За целта ще бъде изградена връзка на вестибюла на метростанцията с подлеза под локалното платно на булеварда, като в новата връзка са проектирани и 6 търговски обекта. Покритията на подлезите ще са от алуминиева фасадна система с остъкляване, положена върху метална конструкция.

Проектната част се изпълнява от „Свеко Енергопроект“ АД. Според документацията проектант е арх. Стоян Герзилов. Станцията е решена с два странични перона, които ще са отделени от линията с автоматични плъзгащи се врати.

Вестибюл - план

Вестибюл - план настилки

Перони - надлъжен разрез

Перони - план

Ляв перон - изглед

Десен перон - изглед

Перони - план на настилки

Подперони - план

Архитектурното оформление включва стени с гранитогрес в цвят „охра“, комбиниран с декоративни метални пана от поцинкована перфорирана ламарина в пастелни цветове. Подовете във вестибюла и перона ще са с гранитогресни плочи в основен цвят като стените с неравномерно разпределени декорации от цели цветни плочи в пастелно сини тонове. Таваните са предимно окачени, решени с метални перфорирани облицовки в бяло с декоративни метални пана от поцинкована перфорирана ламарина и неравномерно разпределени осветителни тела. Дограмите ще са алуминиеви за зоните с обществен достъп и метални за техническите помещения. Парапетите в зоните за обществен достъп ще са от неръждаема стомана със стъкло триплекс. Стълбищата за обществено ползване са предвидени със стъпала от гранит, а тези за служебно ползване – с покритие от гранитогрес или изцяло метални. Пейките ще са метални в ярко оранжев цвят.

Визуализация на идеен проект

За достъпна среда са предвидени асансьори, ескалатори, тактилни плочи и ръкохватки по парапетите на две височини. Към станцията ще бъде изграден и буферен паркинг за 230 автомобила.

Паркинг - надлъжен разрез

Паркинг - план -1

Паркинг - план -2

В участъка няма да се правят връзки с другите линии на метрото. Метростанция 6 ще има връзка с автобусни линии 9 и 72. Повече информация за станцията и целия участък вижте в документацията за обществената поръчка тук. Очаквайте информация и за Метростанция 5, която ще се намира на бул. „Асен Йорданов“ (срещу зала „Арена София“).

Ема Димитрова

ОЩЕ НОВИНИ

Винарска изба предстои да бъде изградена в с. Долна Диканя

Винарска изба предстои да бъде изградена в с. Долна Диканя

Очаква се да бъдат изградени още офисна, битова и складова част, ферментационно помещение и други, като вече е насадено и ново лозе в рамките на парцела

Продължава изграждането на най-мащабния и мултифукционален ритейл парк в Пловдив

Продължава изграждането на най-мащабния и мултифукционален ритейл парк в Пловдив

PARKMAXX RETAIL PARK се строи в кв. "Кючук Париж" върху терен от 42 декара между бул. "Кукленско шосе" и ул. "Индустриална"

Дигиталното процедиране на проектите е въведено успешно в Испания и Германия

Дигиталното процедиране на проектите е въведено успешно в Испания и Германия

Онлайн платформи координират дейностите на всички участници в инвестиционния процес

Креативна и цветна е промяната в обновеното детско отделение в МБАЛ "Проф. д-р Параскев Стоянов" в Ловеч

Креативна и цветна е промяната в обновеното детско отделение в МБАЛ "Проф. д-р Параскев Стоянов" в Ловеч

Ремонтът е извършен по проект „Светулка“ на фондация „За доброто“ с финансовата подкрепа на фондация „Америка за България“ и на дарители – частни и корпоративни

Премиерът поиска отмяна на решението на Министерския съвет за изграждане на частна детска болница в столицата

Премиерът поиска отмяна на решението на Министерския съвет за изграждане на частна детска болница в столицата

Притесненията на политици, граждански организации и експерти са, че няма кадрови капацитет за подобно болнично заведение едновременно с предвидената държавна Национална детска болница

Детското отделение в МОБАЛ "Д-р Стефан Черкезов" във Велико Търново вече е комфортно и функционално място за лечение

Детското отделение в МОБАЛ "Д-р Стефан Черкезов" във Велико Търново вече е комфортно и функционално място за лечение

Дългосрочна цел е този модел да се превърне в национален стандарт, смята Десислава Тальокова, изпълнителен директор на Фондация „Америка за България"