Вижте повече подробности за бъдещата Метростанция 6 от отклонението на третия метродиаметър към ж.к. "Слатина"

3469

Тя ще е разположена под локалното платно на бул. „Цариградско шосе“ срещу УМБАЛ „Св. Анна“


Снимка: Столична община

На 27 ноември започна изграждането на отклонението на третия метродиаметър към ж.к. „Слатина“. Новият участък е разширение на Метролиния 3 и ще минава през кварталите "Гео Милев" и "Слатина" до бул. "Цариградско шосе" и Окръжна болница. За момента е предвидено да има 6 метростанции. Започва се от станции 6 и 5, които ще са съответно под локалното платно на "Цариградско шосе" срещу УМБАЛ "Св. Анна" и при бул. "Асен Йорданов.

Метростанция "Окръжна болница" (предлага се също и "Цариградско шосе") е шестата и последна от отклонението на третия метродиаметър и е ключова за проекта, тъй като от там тръгва тунелопробивната машина (къртицата), която ще копае тунелите на новия участък. Станцията ще е разположена под локалното платно на бул. „Цариградско шосе“, между ул. „Йерусалим“ и бул. „Александър Малинов“. 

Новата метростанция 6 е решена с едно подземно ниво за пероните и две подземни полунива над пероните, където се разполагат вестибюлите с касите. На нива вестибюл е предвиден нов пешеходен подлез под бул. „Цариградско шосе“, както и връзка със съществуващия подлез.

Единият югоизточен вход-изход ще е на локалното платно на булеварда на 150 метра от кръстовището с бул. „Йерусалим“, а другият ще е свързан с новия пешеходен подлез от другата страна на бул. „Цариградско шосе“. Северозападният вход-изход е оформен към съществуващия пешеходен подлез под булеварда, свързващ спирките на градския транспорт. За целта ще бъде изградена връзка на вестибюла на метростанцията с подлеза под локалното платно на булеварда, като в новата връзка са проектирани и 6 търговски обекта. Покритията на подлезите ще са от алуминиева фасадна система с остъкляване, положена върху метална конструкция.

Проектната част се изпълнява от „Свеко Енергопроект“ АД. Според документацията проектант е арх. Стоян Герзилов. Станцията е решена с два странични перона, които ще са отделени от линията с автоматични плъзгащи се врати.

Вестибюл - план

Вестибюл - план настилки

Перони - надлъжен разрез

Перони - план

Ляв перон - изглед

Десен перон - изглед

Перони - план на настилки

Подперони - план

Архитектурното оформление включва стени с гранитогрес в цвят „охра“, комбиниран с декоративни метални пана от поцинкована перфорирана ламарина в пастелни цветове. Подовете във вестибюла и перона ще са с гранитогресни плочи в основен цвят като стените с неравномерно разпределени декорации от цели цветни плочи в пастелно сини тонове. Таваните са предимно окачени, решени с метални перфорирани облицовки в бяло с декоративни метални пана от поцинкована перфорирана ламарина и неравномерно разпределени осветителни тела. Дограмите ще са алуминиеви за зоните с обществен достъп и метални за техническите помещения. Парапетите в зоните за обществен достъп ще са от неръждаема стомана със стъкло триплекс. Стълбищата за обществено ползване са предвидени със стъпала от гранит, а тези за служебно ползване – с покритие от гранитогрес или изцяло метални. Пейките ще са метални в ярко оранжев цвят.

Визуализация на идеен проект

За достъпна среда са предвидени асансьори, ескалатори, тактилни плочи и ръкохватки по парапетите на две височини. Към станцията ще бъде изграден и буферен паркинг за 230 автомобила.

Паркинг - надлъжен разрез

Паркинг - план -1

Паркинг - план -2

В участъка няма да се правят връзки с другите линии на метрото. Метростанция 6 ще има връзка с автобусни линии 9 и 72. Повече информация за станцията и целия участък вижте в документацията за обществената поръчка тук. Очаквайте информация и за Метростанция 5, която ще се намира на бул. „Асен Йорданов“ (срещу зала „Арена София“).

Ема Димитрова

ОЩЕ НОВИНИ

Стартираха ремонтните дейности в парк "Бял бор" в столичния район "Илинден" по линия на гражданските бюджети

Стартираха ремонтните дейности в парк "Бял бор" в столичния район "Илинден" по линия на гражданските бюджети

Първия етап включва ремонт и пренареждане на настилката пред Националния център за рехабилитация на слепи в България, както и подмяна на настилката по пътеките, които водят към подлеза на метростанция „Вардар“ и към едноименния булевард

Велоалеята за Сарафово вече е прехвърлена за управление и стопанисване на Община Бургас

Велоалеята за Сарафово вече е прехвърлена за управление и стопанисване на Община Бургас

Сега вече може да се пристъпи към реални дейности по брегоукрепването и възстановяването ѝ

Започна процедурата по отчуждаване на частните терени за бъдещия парк в столичния "Люлин"

Започна процедурата по отчуждаване на частните терени за бъдещия парк в столичния "Люлин"

С това стартира и подготовката за изграждането на парка до кооперативния пазар 

Готов е идеен проект за "детски парк" на улица "Одрин" 91 в район "Възраждане" в столицата

Готов е идеен проект за "детски парк" на улица "Одрин" 91 в район "Възраждане" в столицата

Сега основен приоритет е осигуряването на необходимото финансиране, за да може реалната работа по парка да започне догодина

Бившият театър "Ренесанс" в София, известен преди време и като нощен клуб, ще стане център за събития

Бившият театър "Ренесанс" в София, известен преди време и като нощен клуб, ще стане център за събития

Наемателят на сградата инвестира във възстановяване на архитектурния й облик по проект на SMPL Architects