Вижте повече подробности за бъдещата Метростанция 6 от отклонението на третия метродиаметър към ж.к. "Слатина"

2722

Тя ще е разположена под локалното платно на бул. „Цариградско шосе“ срещу УМБАЛ „Св. Анна“


Снимка: Столична община

На 27 ноември започна изграждането на отклонението на третия метродиаметър към ж.к. „Слатина“. Новият участък е разширение на Метролиния 3 и ще минава през кварталите "Гео Милев" и "Слатина" до бул. "Цариградско шосе" и Окръжна болница. За момента е предвидено да има 6 метростанции. Започва се от станции 6 и 5, които ще са съответно под локалното платно на "Цариградско шосе" срещу УМБАЛ "Св. Анна" и при бул. "Асен Йорданов.

Метростанция "Окръжна болница" (предлага се също и "Цариградско шосе") е шестата и последна от отклонението на третия метродиаметър и е ключова за проекта, тъй като от там тръгва тунелопробивната машина (къртицата), която ще копае тунелите на новия участък. Станцията ще е разположена под локалното платно на бул. „Цариградско шосе“, между ул. „Йерусалим“ и бул. „Александър Малинов“. 

Новата метростанция 6 е решена с едно подземно ниво за пероните и две подземни полунива над пероните, където се разполагат вестибюлите с касите. На нива вестибюл е предвиден нов пешеходен подлез под бул. „Цариградско шосе“, както и връзка със съществуващия подлез.

Единият югоизточен вход-изход ще е на локалното платно на булеварда на 150 метра от кръстовището с бул. „Йерусалим“, а другият ще е свързан с новия пешеходен подлез от другата страна на бул. „Цариградско шосе“. Северозападният вход-изход е оформен към съществуващия пешеходен подлез под булеварда, свързващ спирките на градския транспорт. За целта ще бъде изградена връзка на вестибюла на метростанцията с подлеза под локалното платно на булеварда, като в новата връзка са проектирани и 6 търговски обекта. Покритията на подлезите ще са от алуминиева фасадна система с остъкляване, положена върху метална конструкция.

Проектната част се изпълнява от „Свеко Енергопроект“ АД. Според документацията проектант е арх. Стоян Герзилов. Станцията е решена с два странични перона, които ще са отделени от линията с автоматични плъзгащи се врати.

Вестибюл - план

Вестибюл - план настилки

Перони - надлъжен разрез

Перони - план

Ляв перон - изглед

Десен перон - изглед

Перони - план на настилки

Подперони - план

Архитектурното оформление включва стени с гранитогрес в цвят „охра“, комбиниран с декоративни метални пана от поцинкована перфорирана ламарина в пастелни цветове. Подовете във вестибюла и перона ще са с гранитогресни плочи в основен цвят като стените с неравномерно разпределени декорации от цели цветни плочи в пастелно сини тонове. Таваните са предимно окачени, решени с метални перфорирани облицовки в бяло с декоративни метални пана от поцинкована перфорирана ламарина и неравномерно разпределени осветителни тела. Дограмите ще са алуминиеви за зоните с обществен достъп и метални за техническите помещения. Парапетите в зоните за обществен достъп ще са от неръждаема стомана със стъкло триплекс. Стълбищата за обществено ползване са предвидени със стъпала от гранит, а тези за служебно ползване – с покритие от гранитогрес или изцяло метални. Пейките ще са метални в ярко оранжев цвят.

Визуализация на идеен проект

За достъпна среда са предвидени асансьори, ескалатори, тактилни плочи и ръкохватки по парапетите на две височини. Към станцията ще бъде изграден и буферен паркинг за 230 автомобила.

Паркинг - надлъжен разрез

Паркинг - план -1

Паркинг - план -2

В участъка няма да се правят връзки с другите линии на метрото. Метростанция 6 ще има връзка с автобусни линии 9 и 72. Повече информация за станцията и целия участък вижте в документацията за обществената поръчка тук. Очаквайте информация и за Метростанция 5, която ще се намира на бул. „Асен Йорданов“ (срещу зала „Арена София“).

Ема Димитрова

ОЩЕ НОВИНИ

Започна независимото геоложко-конструктивно обследване на железопътния тунел край Вакарел

Започна независимото геоложко-конструктивно обследване на железопътния тунел край Вакарел

При строителството му се появиха непредвидени геоложки затруднения и необходимост от допълнително укрепване, за да се гарантира стабилността на строежа

Община Самоков става собственик на бившия Дом на народната армия

Община Самоков става собственик на бившия Дом на народната армия

Идеята е да се даде съвременен облик и функционалност на сградата и тя да я превърне в място, изпълнено със съдържание

Одобрени за финансиране са 799 проекта в кампанията "Чиста околна среда 2025"

Одобрени за финансиране са 799 проекта в кампанията "Чиста околна среда 2025"

Бюджетът на конкурса е значително завишен на 9 милиона лева поради големия брой на проектните предложения  

Някогашният Гранд хотел "Варна" ще бъде модернизиран в сграда от апартаментен тип

Някогашният Гранд хотел "Варна" ще бъде модернизиран в сграда от апартаментен тип

В друг имот на терена се предвижда ново застрояване с максимална височина 15 метра (5 етажа)