Тестват ремонтираното трасе на трамвай №5 в София - от Съдебната палата до Овча купел

78

Изпълнението на обекта обаче среща критики


Първият етап от ремонта започна на 12 април 2021 г., и се очаква да продължи поне още година, но има реална опасност вторият етап, който трябва да минава през бул. "Цар Борис III", да не продължи, обясни кметът Йорданка Фандъкова. "Проблемът е, че все още няма приета методика за индексация на цените. Много от фирмите не желаят да започват без нея. Това важи и за бул. "Цар Борис III" - реконструкцията на трамвайния релсов път. За втория етап в момента имаме сериозни разговори с изпълнителите, те се колебаят дали да продължат нагоре и очакваме така, както беше поет ангажимент от правителството, да се вземе решение на Министерски съвет и да бъде приета методиката", коментира тя преди дни.

Свършеното досега обаче е обект на сериозна критика. Според гражданската организация "Спаси София" и независимият общински съветник Борис Бонев, новото трасе е изпълнено с дефекти и вече на места се руши. "Констатирахме некачествено строителство на всяка крачка при нашата проверка. Най-фрапиращото е, че релсите са бетонирани накриво, което ще доведе до лъкатушене, шум и вибрации от трамваите. Предупредихме още преди месеци за този проблем, но Общината си затвори очите. Това е непоправим дефект, тъй като не може да бъде отстранен без изкъртването на цялата релсова конструкция?", коментира Бонев.  

Тези твърдения категорично не отговарят на истината, заявиха от Столична община в съобщение до медиите по-късно през деня. "В посочения участък новото трамвайно трасе се привързва към съществуващите релси на кръговото на Руски паметник и при перона на болница „Пирогов“. При тези участъци точно е изпълнен проекта за привързване на релсите със съответните криви и контракриви, което е утвърдена практика в строителството", обясняват от общината. И подчертават, че на обекта продължават довършителните дейности по настилките, пероните и ревизирането на шахти. Столична община като възложител и надзорната фирма са предали на изпълнителя конкретни забележки, които се отстраняват. Едва когато приключат всички дейности, строителната документация ще бъде внесена в ДНСК.  

Шахтите вече се рушат, някои от тях са бетонирани или запушени и няма да позволят отводняване на трасето. Мазилки, подпорни стени и бордюри пък вече се разлепят и изронват, отбелязват от „Спаси София“. "Ако обектът бъде приет в такова състояние, без да се отстранят дефектите и без глоба за изпълнителя, това ще бъде поредна индикация за огромната корупция, завладяла Столичната община! Ако трябва, ще подадем сигнали до европейските институции, но няма да се откажем. Подобни резултати след изсипани 50 млн. лв. не са нито нормални, нито приемливи за софиянци!“, казва Бонев.  

 

⚠ Не само закъснява, трамвайното трасе по бул. Цар Борис III се разпада! Нека ви покажем колко мърляв и некачествен е ремонтът на най-важното трасе, за който платихме 50 млн. лв., а получихме множество големи и малки дефекти, които са недопустими за чисто нов и скъп обект: 👀 Релсите са бетонирани накриво, което не може да се поправи и трайно ще предизвика лъкатушене, шум, вибрации и счупени трамваи. 💧Шахтите са изпълнени катастрофално, вече са запушени и масово се разпадат. 👎 Мазилката, подпорните стени, бордюрите и плочите се ронят и падат. 🍀 Живият плет е изцяло унищожен и е заменен с грозни железни парапети. 🚊 Спирковите навеси са къси, а подходите към тях - неудобни и неравни. 🛑 Недопустимо е трасето все още да не е отворено, а да има нужда от толкова големи поправки. Особено след голямо закъснение и факта, че надзорник беше общинската фирма Софинвест, която очевидно не следи и не работи в обществен интерес. Ако обектът бъде приет в такова състояние, без да се отстрянят дефектите и без глоба за изпълнителя, това ще бъде поредна индикация за огромната корупция, завладяла Столичната община!

Posted by Спаси София on Wednesday, September 7, 2022

Според „Спаси София“ Фандъкова е унищожила и пореден жив плет, който служи като бариера за шума и прахта около бул. "Цар Борис III". Над  9 500 метра жив плет от вида "птиче грозде", разположен от двете страни на обособеното трамвайно трасе от пл. "Руски паметник" до сп. "Охрид", ще бъдат изцяло възстановени в хода на строително-ремонтните дейности на трамвайното трасе, които протичат в момента, съобщиха от Столичната община през юни. Независимо от цялостната модернизация на трамвайния път, характерът на историческия образ на булеварда със специфичния силует на растителността ще бъде изцяло запазена и възстановена, казват от общината. Тази част от растителността, която е в добро здравословно състояние, ще бъде запазена, а там, където е необходимо – тя ще се допълни и обогати с нова от същия вид“, каза тогава зам.-кметът по строителство в Столична община инж. Ангел Джоргов. Живият плет по линията на трамвай № 5 е с ширина между 40 и 50 см и в пълнотата си ще наброи над 86 000 корена от "птиче грозде". Според "Спаси София" обаче даже да се посади нов, години наред живият плет няма да се възстанови до вида, в който е бил.

ОЩЕ НОВИНИ

В рамките на подобрения на ключови булеварди в центъра ще изграждат BUS лента и велоалея по бул. „Патриарх Евтимий” в София

В рамките на подобрения на ключови булеварди в центъра ще изграждат BUS лента и велоалея по бул. „Патриарх Евтимий” в София

Паркирането не се забранява, а се създават нови компенсаторни паркоместа на бул. „Витоша“ и се отваря нов паркинг на ЦГМ с допълнителни 50 места

Обявиха поръчка за изграждането на предвидените две нови метростанции в столичния "Люлин"

Обявиха поръчка за изграждането на предвидените две нови метростанции в столичния "Люлин"

Ще бъде разширен булевард "Царица Йоанна" и ще бъдат изградени нови тротоари и велоалея по протежението му

Одобриха изграждане на нова сграда за детска градина в село Негован

Одобриха изграждане на нова сграда за детска градина в село Негован

Кметът на район Нови Искър Владислав Владимиров е избрал терен на ул. „Могилата“ 3

В Бургас е готова четвърта лодкостоянка, която се намира в местността Ъгъла до солниците

В Бургас е готова четвърта лодкостоянка, която се намира в местността Ъгъла до солниците

Тя е ще е сезонна и е предназначена за малки рибарски лодки, а капацитетът е за 20 плавателни съда с дължина 6,5 метра

Предстои обновяването на неремонтирани с десетилетия сгради във Враца

Предстои обновяването на неремонтирани с десетилетия сгради във Враца

Община Враца има подписано споразумение за финансирането на 4 проекта на обща стойност от над 8 000 000 лв. за внедряване на мерки за енергийна ефективност

Подадено е инвестиционно предложение за изграждане на ритейл парк в Габрово

Подадено е инвестиционно предложение за изграждане на ритейл парк в Габрово

Той ще включва шест търговски обекта и полуподземен паркинг