63 са кръпките на 5-километров участък от Северната скоростна тангента, а на АМ "Хемус" те са 235 за 8,5 км

233

Водят се преговори за осигуряване на скенер, с който да се провери състоянието на настилката на Северната скоростна тангента, без да се копае


Снимка: МРРБ

На Северната скоростна тангента на участък от 5 км има 63 кръпки с площ 7600 кв.м, а на АМ „Хемус“ за 8,5 км кръпките са 235. Това каза министърът на регионалното развитие арх. Иван Шишков вчера за БТВ. „Водим преговори за осигуряване на скенер от чужбина, за да можем да сканираме трасето на Северната скоростна тангента и да проверим състоянието на пътната настилка, без да копаем. Не е разумно да разкопаем всички магистрали, за да направим проверки“, съобщи той и уточни, че всички изнесени факти са верни.

Министър Шишков засегна темата с обвиненията в публичното пространство, че за проверките са избрани конкретни места. „Няма как да знам къде е лоша и къде е добра пътната настилка.“ И отбеляза, че пробите не са взети, за да има или не опоненти, а за да се знае как да се ремонтират аутобаните.

"В последните няколко месеца направихме 4 проверки по пътищата. Оказа се, че строителните дейности са били приемани като отговарящи на проекта, а в действителност се видя, че това не е така. Затова сегашните проверки се правят, като една от целите е да се сравняват с проектите – така ще бъдат извадени наяве много от дефектите с изграждането на пътищата ни. Строителният процес в България е добре регламентиран и има достатъчно участници в строителството, които би трябвало да гарантират неговото качество, посочи още министърът.

Протоколите за скрити работи най-вероятно ще се извадят и ще се види кой какво и как е подписвал, когато органите на МВР и прокуратурата тръгнат да разследват, подчерта регионалният министър. В момента, в който бъдат готови окончателните доклади от проверките, ще бъдат предоставени на МВР и на прокуратурата. Те ще съдържат освен данни от пробите, не само в какво състояние са асфалтът и земната основа, но и данни за участниците в строителството.

Арх. Шишков посочи, че след 7-8 години е логично да се прави текущ ремонт и ремонт на износващия слой на асфалта. Извън практиката на европейските страни е да се прави основен ремонт с намеса в земната основа, по начина, по който трябва да бъде направен у нас.

Пропаданията са не само поради недобро качество на строителството, но и поради пестенето на строителни материали. Проблемът с качеството на пътищата е в липсата на контрол от страна на възложителя, подчерта министър Шишков.

Той припомни, че са одобрени подробните устройствени планове на отсечката Русе – Бяла и обхода на Бяла от бъдещия аутобан Русе – Велико Търново и поясни, че е даден аванс по възлагане и договор по обществена поръчка, която не е правена от сегашното ръководство, а от предишния редовен кабинет. В момента се изготвят технически проекти. В края на септември – октомври изтича ОВОС и ако дотогава не се издаде Разрешение за строеж, процедурата трябва да започне наново. „В участъка около Бяла знаете колко смъртни случаи има. Не можем да си играем с живота на хората“, заключи той.

ОЩЕ НОВИНИ

Бургас ще бъде домакин на международна конференция за големи инфраструктурни проекти в Европа

Бургас ще бъде домакин на международна конференция за големи инфраструктурни проекти в Европа

В центъра на вниманието на форума ще бъде транснационалният интермодален проект между Италия и България

София инвестира нови 6 милиона лева в зелена инфраструктура

София инвестира нови 6 милиона лева в зелена инфраструктура

Проектът “Зелени мерки за по-чист въздух в Столична община“ се финансира по Програма "Околна среда" на Европейския съюз

МРРБ подпомага общините в изработването на общи устройствени планове с над 2 милиона лева

МРРБ подпомага общините в изработването на общи устройствени планове с над 2 милиона лева

Ресурсът е утвърден по бюджета на министерството за тази година, а одобрените ред и условия за достъп на общините до него са публикувани тук

Част от ученически идеи в конкурса "Бъдещето на моя роден град" на Община Радомир ще бъдат реализирани

Част от ученически идеи в конкурса "Бъдещето на моя роден град" на Община Радомир ще бъдат реализирани

Сред тях са ремонт на подлез, монтиране на смарт пейки и енергоспестяващо улично осветление

Представиха проект за облагородяване на двора на училище "Свети Апостол Йоан Богослов" в столичния ж.к. "Левски Г"

Представиха проект за облагородяване на двора на училище "Свети Апостол Йоан Богослов" в столичния ж.к. "Левски Г"

Проектът е изготвен от студио Place.make за район „Подуяне“ с визия за зелено и безопасно пространство за игра, спорт и отдих