Арх. Иван Шишков: Служебното правителство остави държавата за основен ремонт, а заварихме само козметичен

128

Ако поставим нещата в правилната посока, фирмите ще имат регламент и няма да станат жертва на политически интриги, каза министърът на регионалното развитие по повод договорите за текущ ремонт и поддръжка на пътната мрежа


„В предишното служебното правителство показахме, че държавата е за основен ремонт, но сега намерихме, че е направен само козметичен текущ ремонт“, каза за БНТ министърът и застъпи тезата за необходимостта да се правят търгове за основни и за текущи ремонти, за да бъде всичко регламентирано.  

Регионалният министър обясни, че промяната в ръководството на ДНСК е заради писмото с разяснения за технологията студено рециклиране, което е създало по-голям проблем на пътните фирми. Когато част от институциите се опитват да играят междинно звено и не са от страната на държавата, остават много съмнения, каза той. Изпълненото определя дали се касае за текущ или основен ремонт, а не самата технология, подчерта Шишков. Според него нормативът трябва да се промени, когато дейности са текущи ремонти, но законът ги определя като основни.

Регионалният министър припомни още, че в генезиса на проблема са възлаганията, направени от правителството на ГЕРБ, които не отговарят на нормата и закона. В един момент тези, които сътвориха проблема, се отдръпнаха и оставиха пътните фирми да водят битки с държавата. „По време на срещата ни миналата седмица в МРРБ призовах пътния бранш да участва в конкурсите за зимно почистване, да не търсят варианти за обжалване с цел блокиране на конкурсите, както в конкурсите за пътно поддържане“, каза той.  

Договорите за зимно почистване ще са за след 30 септември, така че да обхващат и периода от октомври до април. Документацията за тях е публикувана в края на миналата седмица на сайта на Агенция „Пътна инфраструктура“. Конкурсната процедура по ЗОП ще е съкратена и ще е със срок 15 дни.

„Ако спрените от КЗК процедури за текущ ремонт и поддръжка на републиканските пътища бяха отишли в съда, в момента щяхме да имаме още по-тежък юридически проблем. Старото ръководство на АПИ е виновно за това, че е направена негодна обществена поръчка“, каза Шишков, и посочи, че става въпрос за неизрядни поръчки, довели до това държавата да изпадне в трудна юридическа ситуация.

“Те са си мислели как да направят тригодишните договори от пролетта и са оставили зимното почистване. В мен остана впечатлението, че са искали да удължат старите договори още веднъж, за да може по тях да бъде възложено и зимното почистване“, заключи министърът.  

Междусистемната газова връзка Гърция-България се очаква да заработи преди отоплителния сезон. Има уверение от строителя, че до 7 септември ще приключат неотложните строително-монтажните дейности, които са водещи за въвеждането в експлоатация. Очаква се тази седмица министър Шишков да одобри документа за разделянето на връзката на два етапа, който вече е съгласуван с противопожарната служба.  Екзекутивната документация, която се готви успоредно, ще бъде одобрена след завършването на строително-монтажните работи за първия етап.

ОЩЕ НОВИНИ

Столичният общински съвет не прие доклада на кмета за новата структура на администрацията на общината

Столичният общински съвет не прие доклада на кмета за новата структура на администрацията на общината

Новата структура беше подкрепена от групите на „ПП- ДБ", „Спаси София", общинските съветници Вили Лилков от „Синя София", Карлос Контрера от ВМРО и независимият Ваня Григорова

Скоро започва обществено обсъждане на актуализирания План за управление на Природен парк "Витоша"

Скоро започва обществено обсъждане на актуализирания План за управление на Природен парк "Витоша"

Това е една от стъпките за обновяване на лифтовете и инфраструктурата в планината

Концесионерът на летището в Бургас ще инвестира 100 милиона лева в рехабилитация на пистата

Концесионерът на летището в Бургас ще инвестира 100 милиона лева в рехабилитация на пистата

Проектът включва реконструкция на 3 200-метровата писта, осветителна и дренажна система, както и модернизация на зоните за безопасност

Напредъкът по изграждането на жп възел Пловдив е 85%, проектът ще бъде готов догодина

Напредъкът по изграждането на жп възел Пловдив е 85%, проектът ще бъде готов догодина

Очаква се транспортният пробив под Централна гара да реши 50-годишен проблем на града