Cushman & Wakefield Forton: Ритейл парковете диктуват пазара на търговски площи и в началото на годината

67

Нови брандове с амбициозни планове за експанзия навлизат у нас


Ритейл парковете продължават да са двигател на пазара на търговски площи у нас. Динамиката, стартирала през последните две години, остава устойчива и в началото на 2024 година. От януари до момента у нас са започнали да функционират четири нови обекта с общо 15 000 кв. м модерни търговски площи. Това сочи докладът на консултантската компания за бизнес имоти Cushman & Wakefield Forton.

“Сегментът на ритейл парковете в България е все още сравнително нов на фона на пазарите в Централна и Източна Европа. Това е и една от причините за сериозната динамика, която наблюдаваме. Освен чисто количественото развитие, смятам, че ще станем свидетели и на качествено такова – с навлизането на нови формати по подобие на развитите пазари в Европа”, коментира Георги Муховски, зам.-мениджър на отдел “Търговски площи” в Cushman & Wakefield Forton. По думите му, докато у нас миксът от наематели се състои от главно от класически търговци като магазини за мода и обувки, мебели и електроника, в Европа трендът за кина, коуъркинг пространства, ресторанти и хотели в ритейл парковете вече е факт.

Четирите обекта, започнали работа от началото на годината, са отворили само частично, като до края на годината те ще донесат допълнителни 18 000 кв. м на пазара, сочат още данните на компанията. Към края на март общият обем на търговски паркове достига в България 536 000 кв. м.

Общият обем на отворилите през тримесечието търговски обекти в ритейл паркове и молове е намалял значително до около 20 000 кв. м от 58 000 кв. м през четвъртото тримесечие на 2023 г. Близо 75% от тези площи са открити в търговски паркове.

Мебелите, играчките и модните дискаунтъри завладяват почти половината от общия обем. На пазара през периода навлизат няколко интересни нови участници - британският бранд за спортна мода JD Sports, румънската верига за оптика Lensa и нов франчайз партньор на Burger King с амбициозен план за експанзия.

През второто тримесечие се очаква търговските паркове да засилят темпото в сравнение с изминалите три месеца. Планирано е откриването на три нови обекта.

Наемите в моловете в София в първото тримесечие на 2024 г. достигат 39 евро/кв. м. Леко покачване в тези показатели се наблюдава и в ритейл парковете в София – наемите там достигат 11.5 евро/кв. м. Промени и в този сегмент не се очакват в рамките на следващите няколко тримесечия.

ОЩЕ НОВИНИ

Издадена е виза за проектиране на нова сграда на столичния бул. "Мария Луиза" срещу ЦУМ

Издадена е виза за проектиране на нова сграда на столичния бул. "Мария Луиза" срещу ЦУМ

За съгласуване и одобряване на инвестиционен проект е необходима устройствена процедура по изменение на ПУП при задължително съгласуване с НИНКН

Националният ни павилион на ЕКСПО 2025 в Осака получи признание от световноизвестни архитекти

Националният ни павилион на ЕКСПО 2025 в Осака получи признание от световноизвестни архитекти

Вчера се проведе Денят на България в рамките на световното изложение  

"Един поглед към Балнеолечебницата в Банкя" вече и на английски

"Един поглед към Балнеолечебницата в Банкя" вече и на английски

След „Автентичният вкус на Банкя“ на Румяна Николова това е вторият превод на английски език на нейна книга

Cushman&Wakefield Forton: Динамичен старт на 2025 година за пазара на търговски площи у нас

Cushman&Wakefield Forton: Динамичен старт на 2025 година за пазара на търговски площи у нас

60 съществуващи ритейл парка и 11 в процес на изграждане - този тип обекти вече достигат 75% от площта на търговските центрове