Cushman & Wakefield Forton: Ритейл парковете диктуват пазара на търговски площи и в началото на годината

87

Нови брандове с амбициозни планове за експанзия навлизат у нас


Ритейл парковете продължават да са двигател на пазара на търговски площи у нас. Динамиката, стартирала през последните две години, остава устойчива и в началото на 2024 година. От януари до момента у нас са започнали да функционират четири нови обекта с общо 15 000 кв. м модерни търговски площи. Това сочи докладът на консултантската компания за бизнес имоти Cushman & Wakefield Forton.

“Сегментът на ритейл парковете в България е все още сравнително нов на фона на пазарите в Централна и Източна Европа. Това е и една от причините за сериозната динамика, която наблюдаваме. Освен чисто количественото развитие, смятам, че ще станем свидетели и на качествено такова – с навлизането на нови формати по подобие на развитите пазари в Европа”, коментира Георги Муховски, зам.-мениджър на отдел “Търговски площи” в Cushman & Wakefield Forton. По думите му, докато у нас миксът от наематели се състои от главно от класически търговци като магазини за мода и обувки, мебели и електроника, в Европа трендът за кина, коуъркинг пространства, ресторанти и хотели в ритейл парковете вече е факт.

Четирите обекта, започнали работа от началото на годината, са отворили само частично, като до края на годината те ще донесат допълнителни 18 000 кв. м на пазара, сочат още данните на компанията. Към края на март общият обем на търговски паркове достига в България 536 000 кв. м.

Общият обем на отворилите през тримесечието търговски обекти в ритейл паркове и молове е намалял значително до около 20 000 кв. м от 58 000 кв. м през четвъртото тримесечие на 2023 г. Близо 75% от тези площи са открити в търговски паркове.

Мебелите, играчките и модните дискаунтъри завладяват почти половината от общия обем. На пазара през периода навлизат няколко интересни нови участници - британският бранд за спортна мода JD Sports, румънската верига за оптика Lensa и нов франчайз партньор на Burger King с амбициозен план за експанзия.

През второто тримесечие се очаква търговските паркове да засилят темпото в сравнение с изминалите три месеца. Планирано е откриването на три нови обекта.

Наемите в моловете в София в първото тримесечие на 2024 г. достигат 39 евро/кв. м. Леко покачване в тези показатели се наблюдава и в ритейл парковете в София – наемите там достигат 11.5 евро/кв. м. Промени и в този сегмент не се очакват в рамките на следващите няколко тримесечия.

ОЩЕ НОВИНИ

Започна изграждането на HOLIDAY PARK Русе

Започна изграждането на HOLIDAY PARK Русе

Едновременно с това стартира и разширението на HOLIDAY PARK Шумен

Ще реставрират и социализират главната порта на Видин – Стамбол капия

Ще реставрират и социализират главната порта на Видин – Стамбол капия

Тя е паметник на културата от национално значение, който заедно с цялата отбранителна система „Кале“ няма аналог в страната 

Във видинското село Кошава ще бъде изграден спортно-туристически рекреационен комплекс

Във видинското село Кошава ще бъде изграден спортно-туристически рекреационен комплекс

Проектът се изпълнява със 100% безвъзмездна финансова помощ по Програма „Развитие на регионите“

Кметът Терзиев предлага нова структура на Столична община

Кметът Терзиев предлага нова структура на Столична община

Днес той отне правомощията на главния архитект Богдана Панайотова, след като на 5 ноември й поиска оставката

Осем са българските номинирани проекти за Наградата на Европейския съюз за съвременна архитектура Mies van der Rohe

Осем са българските номинирани проекти за Наградата на Европейския съюз за съвременна архитектура Mies van der Rohe

Деветото издание събира 410 обекта от 40 държави, отразяващи многообразието, креативността и богатството на архитектурния пейзаж на Европа