Cushman & Wakefield Forton: Ритейл парковете диктуват пазара на търговски площи и в началото на годината

67

Нови брандове с амбициозни планове за експанзия навлизат у нас


Ритейл парковете продължават да са двигател на пазара на търговски площи у нас. Динамиката, стартирала през последните две години, остава устойчива и в началото на 2024 година. От януари до момента у нас са започнали да функционират четири нови обекта с общо 15 000 кв. м модерни търговски площи. Това сочи докладът на консултантската компания за бизнес имоти Cushman & Wakefield Forton.

“Сегментът на ритейл парковете в България е все още сравнително нов на фона на пазарите в Централна и Източна Европа. Това е и една от причините за сериозната динамика, която наблюдаваме. Освен чисто количественото развитие, смятам, че ще станем свидетели и на качествено такова – с навлизането на нови формати по подобие на развитите пазари в Европа”, коментира Георги Муховски, зам.-мениджър на отдел “Търговски площи” в Cushman & Wakefield Forton. По думите му, докато у нас миксът от наематели се състои от главно от класически търговци като магазини за мода и обувки, мебели и електроника, в Европа трендът за кина, коуъркинг пространства, ресторанти и хотели в ритейл парковете вече е факт.

Четирите обекта, започнали работа от началото на годината, са отворили само частично, като до края на годината те ще донесат допълнителни 18 000 кв. м на пазара, сочат още данните на компанията. Към края на март общият обем на търговски паркове достига в България 536 000 кв. м.

Общият обем на отворилите през тримесечието търговски обекти в ритейл паркове и молове е намалял значително до около 20 000 кв. м от 58 000 кв. м през четвъртото тримесечие на 2023 г. Близо 75% от тези площи са открити в търговски паркове.

Мебелите, играчките и модните дискаунтъри завладяват почти половината от общия обем. На пазара през периода навлизат няколко интересни нови участници - британският бранд за спортна мода JD Sports, румънската верига за оптика Lensa и нов франчайз партньор на Burger King с амбициозен план за експанзия.

През второто тримесечие се очаква търговските паркове да засилят темпото в сравнение с изминалите три месеца. Планирано е откриването на три нови обекта.

Наемите в моловете в София в първото тримесечие на 2024 г. достигат 39 евро/кв. м. Леко покачване в тези показатели се наблюдава и в ритейл парковете в София – наемите там достигат 11.5 евро/кв. м. Промени и в този сегмент не се очакват в рамките на следващите няколко тримесечия.

ОЩЕ НОВИНИ

SamElyon – когато архитектурата срещне интегрираните технологии

SamElyon – когато архитектурата срещне интегрираните технологии

Партньор в сферата на професионалните аудио и комуникационни системи за изграждането на един от най-модерните комплекси в страната е фирма PRO Audio

Нови атракции с евросредства развиват туризма в Северозападна България

Нови атракции с евросредства развиват туризма в Северозападна България

С над 4,7 млн. лв. са обновени исторически и природни обекти, туристи учат тъкане на чипровски килими и изработване на кукерски маски

Сграда е адаптирана в хотел, вписвайки се в средата и атмосферата на варненски квартал

Сграда е адаптирана в хотел, вписвайки се в средата и атмосферата на варненски квартал

Новата фасада е третирана на принципа на контраста с декоративни елементи от кортен, чието естество се свързва с жп-гаровия складов контекст

К55 - сграда със смесено предназначение и оригинално обемно-пространствено решение

К55 - сграда със смесено предназначение и оригинално обемно-пространствено решение

Обектът по проект на Prospectum получи специална награда в категория "Реализации - многофамилни жилищни сгради" в конкурса ARCHINOVA ARCHITECTURE AWARDS 2024

"Спаси София" оттегля доверието си от кмета на София и прекратява своето участие в коалицията с ПП-ДБ

"Спаси София" оттегля доверието си от кмета на София и прекратява своето участие в коалицията с ПП-ДБ

Според Васил Терзиев очакваната промяна не може да се случи с популизъм и резки завои, а с последователност, устойчивост и търпение (обновена)