Cushman & Wakefield Forton: Ритейл парковете диктуват пазара на търговски площи и в началото на годината

85

Нови брандове с амбициозни планове за експанзия навлизат у нас


Ритейл парковете продължават да са двигател на пазара на търговски площи у нас. Динамиката, стартирала през последните две години, остава устойчива и в началото на 2024 година. От януари до момента у нас са започнали да функционират четири нови обекта с общо 15 000 кв. м модерни търговски площи. Това сочи докладът на консултантската компания за бизнес имоти Cushman & Wakefield Forton.

“Сегментът на ритейл парковете в България е все още сравнително нов на фона на пазарите в Централна и Източна Европа. Това е и една от причините за сериозната динамика, която наблюдаваме. Освен чисто количественото развитие, смятам, че ще станем свидетели и на качествено такова – с навлизането на нови формати по подобие на развитите пазари в Европа”, коментира Георги Муховски, зам.-мениджър на отдел “Търговски площи” в Cushman & Wakefield Forton. По думите му, докато у нас миксът от наематели се състои от главно от класически търговци като магазини за мода и обувки, мебели и електроника, в Европа трендът за кина, коуъркинг пространства, ресторанти и хотели в ритейл парковете вече е факт.

Четирите обекта, започнали работа от началото на годината, са отворили само частично, като до края на годината те ще донесат допълнителни 18 000 кв. м на пазара, сочат още данните на компанията. Към края на март общият обем на търговски паркове достига в България 536 000 кв. м.

Общият обем на отворилите през тримесечието търговски обекти в ритейл паркове и молове е намалял значително до около 20 000 кв. м от 58 000 кв. м през четвъртото тримесечие на 2023 г. Близо 75% от тези площи са открити в търговски паркове.

Мебелите, играчките и модните дискаунтъри завладяват почти половината от общия обем. На пазара през периода навлизат няколко интересни нови участници - британският бранд за спортна мода JD Sports, румънската верига за оптика Lensa и нов франчайз партньор на Burger King с амбициозен план за експанзия.

През второто тримесечие се очаква търговските паркове да засилят темпото в сравнение с изминалите три месеца. Планирано е откриването на три нови обекта.

Наемите в моловете в София в първото тримесечие на 2024 г. достигат 39 евро/кв. м. Леко покачване в тези показатели се наблюдава и в ритейл парковете в София – наемите там достигат 11.5 евро/кв. м. Промени и в този сегмент не се очакват в рамките на следващите няколко тримесечия.

ОЩЕ НОВИНИ

"Холдинг Варна" представи цялостната визия за крайбрежната зона "Алея Първа"

"Холдинг Варна" представи цялостната визия за крайбрежната зона "Алея Първа"

Архитектурното оформление на зоната е разработено от екипа на студио STARH в тясно сътрудничество с холдинга

Възстановяват движението в двете платна на АМ "Тракия" в участъка между 24-и и 33-и км

Възстановяват движението в двете платна на АМ "Тракия" в участъка между 24-и и 33-и км

Трасето е с нова асфалтова настилка, отводняване, пътни знаци, маркировка и ограничителни системи

На впечатляваща церемония Баумит България отличи победителите в националния конкурс "Фасада на годината 2024-2025"

На впечатляваща церемония Баумит България отличи победителите в националния конкурс "Фасада на годината 2024-2025"

В надпреварата участваха 94 обекта, а 34 от тях ще представят страната ни в международния конкурс Baumit Life Challenge в Будапеща 

Доброволци от цялата страна се включиха в опазването на 1 000 квадратни метра мозайки на монумент Бузлуджа

Доброволци от цялата страна се включиха в опазването на 1 000 квадратни метра мозайки на монумент Бузлуджа

Мозайките са защитени от разруха и подготвени за суровите условия и тази зима 

Ще доизграждат подземния буферен паркинг при метростанция "Сливница"

Ще доизграждат подземния буферен паркинг при метростанция "Сливница"

Столичният общински съвет одобри Центърът за градска мобилност да ползва за целта общински имоти