Доизграждат се трите напречни връзки между тръбите на тунел ВИТИНЯ на АМ ХЕМУС

282

В тръбата за София те бяха прокопани през 2020г., сега се довършва работата в тръбата за Варна


Предстои до края на септември напречните галерии между двете тръби в съоръжението да бъдат завършени, съобщават от АПИ. Те са необходими, за да отговаря най-дългият автомобилен тунел в България - 1 195 м, на всички европейски изисквания за пътна безопасност. В случай на авария в една от тръбите напречните връзки ще се ползват за евакуация на хора и автомобили, както и за преминаването на линейки, пожарни и други специализирани превозни средства. Две от галериите са пешеходни, а една е автомобилна.

Предвидено е в тунелната тръба да се монтират противопожарни врати, електроинсталации, вентилационни боксове и осветление. Пандемията забави доставките от чужбина на част от оборудването. То вече е осигурено и сега с ремонта на виадуктите по автомагистралата и въведените ограничения в движението се довършва и работата по напречните връзки в тунел „Витиня“.

Дейностите в тръбата за Варна стартираха на 18 юни т. г. и за изпълнението им движението в съоръжението се осъществява двупосочно в тръбата за София. Нейният ремонт завърши през март 2021 г. и тя е с нова облицовка, хидроизолация, отводнителна и дренажна система, асфалтова настилка, система за видеонаблюдение, пожароизвестяване, вентилация, светофарна уредба, енергоефективно LED осветление, система за светлинно водене, с които се осигуряват по-висока безопасност на пътуването и възможност за бърза реакция при инцидент.

На финален етап е ремонтът в тръбата за София на тунел „Ечемишка“, който започна в края на май 2021 г. В съоръжението също се изграждат две напречни пешеходни връзки между тунелните тръби, които в случай на авария в някоя от тръбите, ще се ползват за евакуация. Дейностите в тунелната тръба включват ремонт на конструкцията, хидроизолация, изграждане на нова дренажна система, асфалтова настилка, пожароизвестяване, вентилация, видеонаблюдение, светофарна уредба, осветление и система за светлинно водене, с които се осигуряват безопасност на пътуването и възможност за бърза реакция при инцидент. Съоръжението ще е със система за отвеждане на запалими и токсични течности от пътното платно. На обекта се работи мобилизирано, за да може ремонтът да завърши през август.

Виадуктите при 33-ти, 34-ти и 35-ти км са построени през 80-те години на миналия век и от тогава не са основно ремонтирани. Техническото състояние на мостовете при 33-ти и 34-ти км в посока Варна изисква спешно възстановяване на експлоатационното им състояние, за да се осигури безопасното преминаване. На съоръженията се извършва ремонт на пътната плоча, на главните стоманобетонови греди, подмяна на лагери и дилатационни фуги. Ще бъдат възстановени тротоарни блокове, ще се положи нова хидроизолация и асфалтобетонова настилка, колекторна система и др. На виадукта при 34-ти км се работи по възстановяване носимоспособността на ригел при един от стълбовете на съоръжението. На двата виадукта при 35-ти км в платното за София се работи по антикорозионната защита на стоманената конструкция, колекторна система и др.

Снимки: АПИ

ОЩЕ НОВИНИ

Столичният общински съвет не прие доклада на кмета за новата структура на администрацията на общината

Столичният общински съвет не прие доклада на кмета за новата структура на администрацията на общината

Новата структура беше подкрепена от групите на „ПП- ДБ", „Спаси София", общинските съветници Вили Лилков от „Синя София", Карлос Контрера от ВМРО и независимият Ваня Григорова

Скоро започва обществено обсъждане на актуализирания План за управление на Природен парк "Витоша"

Скоро започва обществено обсъждане на актуализирания План за управление на Природен парк "Витоша"

Това е една от стъпките за обновяване на лифтовете и инфраструктурата в планината

Стартира реставрация на фасадите на бившия театър "Ренесанс", познат като кино "Възраждане" и бивш нощен клуб

Стартира реставрация на фасадите на бившия театър "Ренесанс", познат като кино "Възраждане" и бивш нощен клуб

Официално не е съобщено откъде идва финансирането и какво ще е бъдещото предназначение на сградата паметник на културата