Интерактивна карта представя развитието на транспортната инфраструктура до 2040 г.

88

Картата представя плановете на държавата за проектите, които ще се реализират в районите за планиране


Снимка: МРРБ

Интерактивна карта за първи път показва плановете за развитие на транспортната инфраструктура на България и свързаните региони до 2040 година. В нея се съдържа информация за обекти от пътната и железопътна инфраструктура, интермодални терминали, летища, пристанища, вътрешни водни пътища, нови мостове и тунели, които ще се реализират на етапи до края на периода. Картата представя плановете на държавата за проектите, които ще се реализират в районите за планиране на страната.

Картата визуализира проекти от основната и широкообхватна TEN-T мрежи, които са в експлоатация през 2022 година или ще бъдат завършени до 2030 година. Включени са също стратегически важни за България обекти, които се очаква да бъдат пуснати в експлоатация до 2040 година. Завършването на проектите е предвидено на различни етапи в рамките на този срок.

В периода 2022-2025 г. трябва да завърши цялостното изграждане на участъка от Благоевград до Крупник на автомагистрала „Струма“ и трасето между Боаза и Павликени на автомагистрала „Хемус“. Ще бъде завършена и пусната в експлоатация цялата автомагистрала „Европа“ от граничния пункт „Калотина“ до София. В този период трябва бъдат модернизирани и отсечките Видин – Монтана и Враца – Ботевград от трасето между Видин и Ботевград.

Предстои до 2025 г. да бъдат реализирани инвестиции и в модернизиране на инфраструктурата и подобряване на условията за работа на пристанищата Видин, Лом, Русе и Силистра на река Дунав, както и Черноморските – Варна и Бургас. Работата по тях ще продължи и през следващия период - от 2026 г.

До 2030 г. се планира да завърши строителството и в експлоатация да бъдат пуснати участъкът между Крупник и Кресна на АМ „Струма“, отсечката между Павликени и Шумен на АМ „Хемус“, както и участъкът между Кюстендил и Дупница от бъдещата магистрала „Рила“.

За улесняване на връзките по направлението север – юг ще се работи за завършване на трасето между Монтана и Враца от пътя Видин – Ботевград и магистралите „Черно море“ и „Русе – Велико Търново“. Предвижда се работата по подобряване на условията за придвижване в това направление през централната част на страната да продължи в посока юг чрез поетапно модернизиране на трасето между Велико Търново и Хасково през Габрово и Стара Загора. Очаква се то, както и тунелът под връх Шипка, също да бъдат завършени в периода до 2030 г. В този срок правителството ще положи максимални усилия за модернизиране на пътния участък Монтана - София с тунел под Петрохан, а също така и за изграждане на тунел на АМ Черно море“. До края на периода се очаква да бъде изграден „Дунав мост 3“ при Русе, който е обвързан с изграждането на магистралата „Русе – Велико Търново“.

На картата са представени и стратегическите инфраструктури проекти във фаза подготовка за предпроектно проучване. Предвижда се активна работа по изграждането на още 4 моста на река Дунав – при Оряхово, Никопол, Свищов и Силистра. Предприети са действия по подготовка за построяването и на още един тунел под Стара планина, при с. Вонеща вода, съчетано с модернизирането на пътя Велико Търново – Димитровград през Прохода на Републиката.

Посочени са и градовете, които са допустими за участие по проект „Зелена мобилност“. Целта му е да насърчи устойчивата градска мобилност чрез развитие на екологичен, безопасен, функционален и енергийно ефективен транспорт. За подобряване състоянието на обществения градски транспорт и насърчаване на „зелената мобилност“ 40 български общини ще могат да кандидатстват за средства от Националния план за възстановяване и устойчивост.

Отделните обекти са означени с пиктограми или линии, а с различни цветове са обозначени пътните и железопътни проекти, които ще се реализират със съответните срокове в периода до 2040 година. Освен легенда, картата дава възможност за опериране с нея. Може да се избира каква част от информацията да се вижда на екрана. При кликване върху елемент се отваря „прозорец“, в който се съдържа описанието на съответния проект, като там, където описанието е дълго, е предоставена възможност за отваряне в *.jpg файл (накрая на „прозореца“).

Картата е разработена от междуведомствена работна група под ръководство на доц. д-р Васко Василев – съветник на министъра на регионалното развитие и благоустройството, и Стоян Новаков – заместник-министър на транспорта и съобщенията, и технически оформена от Агенцията по геодезия, картография и кадастър.

ОЩЕ НОВИНИ

В Бургас е готова четвърта лодкостоянка, която се намира в местността Ъгъла до солниците

В Бургас е готова четвърта лодкостоянка, която се намира в местността Ъгъла до солниците

Тя е ще е сезонна и е предназначена за малки рибарски лодки, а капацитетът е за 20 плавателни съда с дължина 6,5 метра

Предстои дискусия за съвместяването на жилищни и производствени територии

Предстои дискусия за съвместяването на жилищни и производствени територии

Събитието на 25 април в София е организирано от Съюза на урбанистите в България

Нов открит паркинг с 1 000 места ще има летище София през есента

Нов открит паркинг с 1 000 места ще има летище София през есента

Той ще включва и места за електрически автомобили със зарядни станции

Община Варна организира обществено обсъждане на инвестиционния проект за разширяване на булевард "Цар Освободител"

Община Варна организира обществено обсъждане на инвестиционния проект за разширяване на булевард "Цар Освободител"

Пътната артерия е една от най-натоварените в града, а в плана е заложено още реализация на градска железница северно от него

Завърши строителството на новия мост на пътя Царево – Ахтопол

Завърши строителството на новия мост на пътя Царево – Ахтопол

Наводненията миналата година компрометираха старото съоръжение, а по трасето преминава целият трафик към Южното Черноморие

"Спаси София": Трамвайно трасе ще бъде изградено между пл. "Св. Неделя" и пл. "Възраждане"

"Спаси София": Трамвайно трасе ще бъде изградено между пл. "Св. Неделя" и пл. "Възраждане"

Така според партията ще се осигурят нови удобни връзки на трамваите, повече гъвкавост на системата и повече удобства за пътниците