Кметът на Варна: Части от центъра могат да се превърнат в изцяло пешеходни зони

92

Това каза Благомир Коцев по повод затварянето на част от централните булеварди във връзка с инициативата „Да поиграем навън“ за Деня на детето – 1 юни


Снимка: Община Варна

Затварянето на централната част на Варна през изминалия уикенд показа, че свободните от автомобилен трафик пространства могат да се превърнат в привлекателни места за варненци. Този акт няма да остане еднократен, а ще послужи като пилотен проект за осигуряване на безопасна и достъпна среда. Тя е предназначена не само за децата, а за хора от всички възрасти. Обмисляме варианта зоната да бъде затворена за постоянно, а не само по празници, каза пред БНР кметът на Варна Благомир Коцев.

"Премахването на движението на коли по "Сливница" в отсечката между „Цар Освободител“ и „Осми Приморски полк“ би променила коренно начина, по който се възприема от хората центъра на Варна. Спирането на автомобилите следва да бъде придружено с обособяването на пространства за култура, забавление и градски живот. Колите сами по себе си не могат да се третират като проблем, а вакуумът трябва да бъде запълнен със смислени пешеходни зони, зелени пространства и пълноценни дейности за жителите и гостите на града", казва той и в своята Фейсбук страница.

Според кмета обособяването на пешеходни зони в централни части отдавна е традиция в западноевропейските градове, но все повече набира сила и в държави, по-близки до нашата култура. Той даде пример с албанската столица Тирана, където преди десетина години е имало протести заради затварянето за автомобили на една от централните зони, а сега мястото е припознато като най-красивото и посещавано в целия град.

Кметът каза още, че екипът му работи, за да осигури повече възможности за игра и за развитие на децата навън. Вдъхновение за това са получили след Конференцията за развитие на градовете в Братислава, Словакия. Основна тема там е била адаптацията на градската среда за деца и създаване на нови детски площадки, близки до условията на игра в природата.

Такива пешеходни пространства се отвоюват трудно при така наложеното положение и навици на хората, но чрез постоянство всички ще усетим положителните ползи от тях, категоричен бе Коцев. Той припомни, че идеята за затварянето на т. нар. „Севастопол“ е имала и експериментален характер – да установи дали варненци са готови за такава драстична промяна.

Смятам, че експериментът беше успешен, подчерта Коцев. Варненци много харесаха детската зона без автомобилно движение и се чуха немалко призиви така да бъде и в непразнични дни, заключи кметът на морската столица.

ОЩЕ НОВИНИ

Нови детска и спортна площадки, фитнес на открито и паркинг зона ще бъдат изградени в Бенковски

Нови детска и спортна площадки, фитнес на открито и паркинг зона ще бъдат изградени в Бенковски

Проектите ще бъдат реализирани от МИГ – Община Марица с финансовата подкрепа на Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони чрез Програмата за развитие на селските райони

Община Пловдив ще получи 2 милиона лева за стадион "Марица"

Община Пловдив ще получи 2 милиона лева за стадион "Марица"

Проектът включва обновяване на игрището на стадиона, две игрища за футбол на малко поле и реконструкция на част от източната трибуна  

90 години след създаването си Природен парк "Витоша" е изправен пред сериозни проблеми

90 години след създаването си Природен парк "Витоша" е изправен пред сериозни проблеми

Държавата и общината трябва да търсят взаимния интерес, а не да водят войни - около това се обединиха участниците в конференция, организирана от Съюза на архитектите в България

Лодкостоянка с капацитет за 275 лодки ще има в бургаския кв. "Победа"

Лодкостоянка с капацитет за 275 лодки ще има в бургаския кв. "Победа"

В момента Общината е в процедура по избор на изпълнител

От Бернската конвенция искат магистрала "Струма" да е извън Кресненското дефиле

От Бернската конвенция искат магистрала "Струма" да е извън Кресненското дефиле

Според МОСВ изграждането на източното трасе ще може да започне в най-близко време, което ще позволи да бъде изведен трафикът от дефилето и да се намали влиянието върху дивите животни