Министър Гвоздейков: В рамките на шест месеца могат да бъдат завършени строителните дейности по повдигането на Бетонния мост в Пловдив

220

Общинските съветници поискаха дейностите да се отложат, докато се завърши пробивът под Централна гара


Ако започнем дейности в началото на декември, в рамките на шест месеца ще бъдат завършени строителните дейности по повдигането на Бетонния мост, а железопътното движение ще бъде спряно само за 30 дни. Това каза вчера в Пловдив министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков. Той посети града след писмо от Общинския съвет, в което съветниците поискаха повече информация от него относно изграждането на ж.п. възел "Пловдив".

Проблемът според общинските съветници е, че ако се бутне мостът няма да има свързаност между южната и северната част на града. Те поискаха дейностите да се отложат, докато се завърши пробивът под Централна гара, който ще осигури тази свързаност, съобщи БТА.

Министърът уточни, че мостът в момента пречи на железопътния транспорт, който се рехабилитира по проект "Развитие на железопътен възел Пловдив". Проектът е на стойност над 200 млн. лв. и се финансира от Механизма за свързана Европа. Дейностите включват рехабилитация на железопътни коловози, съоръжения, контактна мрежа, сигнализация и телекомуникации, както и изграждане на пътни надлези и подлези, заменящи съществуващите прелези. Срокът за завършване на проекта е до края на 2024 г.

Този проект е започнал още 2016 година и през това време са се сменили общо осем правителства и два мандата ръководство на общината, коментира Гвоздейков. През 2016 година община Пловдив издава положително становище за стартиране на проекта, а през 2018 година подписва споразумение с Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) за разпределяне на дейностите по него. Гвоздейков посочи, че през този период никой не е казал, че има проблем. В момента сме изправени пред два казуса - да кажем, че спираме проекта или да продължим, защото трябва да се усвоят средствата и да се изгради този важен инфраструктурен проект, обясни министърът.

Той каза, че НКЖИ има разрешение за събаряне на Бетонния мост, издадено от Министерството на регионалното развитие и благоустройството. Трябва да проявим търпение, да съберем сили и да направим анализ кой проект на общината е приоритетен, каза министърът. По думите му основната грешка е на общината, защото не е планирала и анализирала добре инфраструктурните проекти в града.

Писмото, което получих, е провокирано от емоциите около предизборната кампания и съм сигурен, че след като утихне еуфорията от нея, всичко ще си дойде на мястото, допълни Гвоздейков.

ОЩЕ НОВИНИ

Доизграждането на Южната дъга от Софийския околовръстен път ще бъде най-сложният инфраструктурен проект в България

Доизграждането на Южната дъга от Софийския околовръстен път ще бъде най-сложният инфраструктурен проект в България

Изграждането на последния участък ще осигури и достъп до бъдещата Национална многопрофилна детска болница

Камарата на архитектите проведе работна среща с кмета на Столична община по повод предложената реформа в сферата на устройственото планиране и градската среда

Камарата на архитектите проведе работна среща с кмета на Столична община по повод предложената реформа в сферата на устройственото планиране и градската среда

От администрацията заявиха, че ще отговорят писмено на коментарите на КАБ и ще отразят изразените становища в нова структура, която да бъде внесена в Общинския съвет в най-скоро време 

Столична община и УАСГ започват работа по съвместна стажантска програма

Столична община и УАСГ започват работа по съвместна стажантска програма

Студенти от университета ще имат възможност за професионално развитие в направление „Обществено строителство“

Крайречен парк близо до многофункционалния комплекс SamElyon в Самоков очаква своята реализация

Крайречен парк близо до многофункционалния комплекс SamElyon в Самоков очаква своята реализация

За дългата тясна ивица общинска земя между комплекса и река Искър едни от проектантите на комплекса са изработили идеен проект