Община Хасково обяви поръчка за проектиране на летище и автомобилна писта до Узунджово
Проектът ще е в три фази, като първата е разработване на генерален план и варианти на пистата
Двата имота в сиво и бяло
Община Хасково обяви обществена поръчка „Изработване на комплексен проект и осъществяване на авторски надзор за обект в поземлени имоти 75085.150.9901 и 75085.194.2 област Хасково, община Хасково, с. Узунджово“. Избраният за изпълнител трябва да предостави всички проектантски услуги за изготвяне на комплексен инвестиционен проект в три фази. Крайната цел е да се разработи технически проект за автомобилна писта в с. Узунджово, така че да се осигури получаване на разрешение за строеж.
Примерна схема
Генерален план за Летище Узунджово
Проектантът трябва да разработи геометрично решение за летателното поле, което включва пътеки за рулиране, перон, сграда за обслужване на летището, халета за ремонт на самолети и периметрова ограда. На тази фаза е много важно проектантът да предвиди разположението на техническата инфраструктура, така че да е възможно летището да се изгражда на етапи. Като първи етап в генералния план да се предвиди летателна площадка за лека авиация (General Aviation).
Генерален план и варианти за Автомобилна писта
Необходимо е проектантът да разработи автомобилна писта в два основни варианта.
I ви вариант: „осмица“ - това е вариант, при който трасето на пистата в даден участък преминава едно над друго. По този начин бройката на левите и десните завои са уеднаквява и износването на гумите е по-равномерно. II ри вариант - класическа с посока на въртене лява.
Дължината на пистата е приблизително 4 200 м и минимална ширина 12 м. Всеки от вариантите може да бъде представен с няколко подварианта. На всеки от вариантите трябва да е предвидено пистата да се използва за драг и дрифт състезания или да се обособят самостоятелни места за този тип състезания.
Проектантът трябва да предвиди следните подобекти в генералния план: обходен път с ширина 5 метра; боксове; полигон за oбучение за безопастно шофиране в лоши атмосферни условия; съоръжения – преминавания под пистата; трибуни (главна за 4 200 седящи места, допълнителни); паркинги; периметрова ограда; ограда за отделяне на посетителите от състезанието; шумозаглушаване; прожекторно осветление; път за достъп; инженерна инфраструктура; фотоволтаик и др.
На тази фаза е много важно проектантът да предвиди разположението на техническата инфраструктура, така че да е възможно автомобилната писта да се изгражда на етапи.
След одобрение от възложителя на този етап се пристъпва към окончателното разработване на проектната документация, като Фаза 2 е ПУП-ПЗ на летище и автомобилна писта и технически проект за автомобилна писта.