При третия участък свършва истинското строителство на магистрала „Хемус“, след него започва хаос

75

Това каза министърът на регионалното развитие арх. Иван Шишков


Снимка: МРРБ

„Последните няколко дни направихме плащане за големите инфраструктурни обекти и ги извадихме от икономическата кома, в която бяха изпаднали“, каза министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков по време на инспекция на строителството на третия участък на автомагистрала „Хемус“. Министърът нарече „идиотия“ досегашното отношение към строителството на аутобана и обясни, че е загубено много време, в което не само че се е строяло с много бавни темпове, но и е трябвало да бъдат направени изменения в проектната документация, които все още не са готови. „За няколко от мостовите съоръжения се е стигнало до извода, че проектът трябва да бъде променен така, че да бъде по-удачно съгласно съществуващия терен, в което няма нищо лошо, но е загубено изключително много време“, допълни той и съобщи, че ще поиска да бъде направена точна сметка за това колко във времето е това забавяне и до какво ще доведе. „Това, за което можете да разчитате на новото ръководство и на МРРБ, и на „Автомагистрали“ ЕАД е, че тези затлачени проекти ще бъдат максимално бързо разгледани и ако всичко е наред, ще бъдат одобрени, така че да не се пречи на сроковете за изпълнение на строителството“, беше категоричен Шишков.  

По думите му в края на третия участък на АМ „Хемус“ – при пътния възел с пътя Плевен – Ловеч, на практика свършва разрешението за строеж на магистрала  „Хемус“ и „истинското строителство“ на аутобана.  „Истината е тази – магистрала „Хемус“ се строи до тук. Зад нас, на около 200-300 м, започва този хаос, който намерихме в изграждането на „Хемус“ – незаконното строителство на четвърти и пети участък и истинската строителна илюзия на седми и осми участък, за които няма и трасе“, подчерта регионалният министър.  Той беше категоричен, че има решение как да бъде оправено всяко нещо, намерено още в предишния служебен кабинет, и изтъкна, че вече е финализирано отчуждаването на имотите за четвърти и пети участък.

Архитект Шишков съобщи и че вече са публикувани за обществено обсъждане промени в Закона за устройство на територията, с които да бъдат обявени за търпими допуснатите незаконни строежи чрез инхаус по времето на ГЕРБ. „Надявам се следващото Народно събрание да одобри този текст на промени или подобен на него, за да може да се продължи магистрала „Хемус“, каза още Шишков. И обеща на строителите да бъдат проверявани всеки ден, както това се прави по отношение на изпълнителя на интерконектора.  

Министърът посочи, че ситуацията с изоставените съоръжения по участъците в строеж на магистралата все още не е критична, но е на ръба да стане такава. Затова ще поиска от изпълнителите да направят ясен график на строителството.  

След проверката министърът съобщи, че участъкът от АМ „Хемус“ между Буховци и Белокопитово ще бъде пуснат за движение до края на месеца или началото на октомври. От днес за движение е пуснат и тунел „Ечемишка“, който беше в дълъг ремонт.

ОЩЕ НОВИНИ

Проект на българското студио FUTURE PROJECTS за комплекс от жилищни сгради в Гърция получи номинация в конкурса ARCHINOVA 2024

Проект на българското студио FUTURE PROJECTS за комплекс от жилищни сгради в Гърция получи номинация в конкурса ARCHINOVA 2024

Вилното селище, което се разработва на фаза технически проект, е разположено в живописното село Неа Скиони на полуостров Касандра на обща площ от 20 000 кв.м

В Бургас ще изграждат Балкански център по шахмат

В Бургас ще изграждат Балкански център по шахмат

Той ще се помещава в спортната зала „Арена Бургас“

Кметът внесе Проекта за бюджет на София за годината в Столичния общински съвет

Кметът внесе Проекта за бюджет на София за годината в Столичния общински съвет

След проведеното обществено обсъждане в Капиталовата програма са добавени 5 нови обекта

Отстраненият изпълнителен директор на "Метрополитен" проф. Стоян Братоев остава в управлението на дружеството като член на съвета на директорите

Отстраненият изпълнителен директор на "Метрополитен" проф. Стоян Братоев остава в управлението на дружеството като член на съвета на директорите

Като причина за отстраняването му от поста се коментира прекратена обществена поръчка за закупуване на осем метровлака