Приключи строителството на автомагистрала "Европа" в участъка между Калотина и Драгоман и трасето е пуснато за движение
Отсечката е с дължина 14,5 км, предстои провеждане на държавна приемателна комисия за издаване на Акт 16
Пускането на втория и предпоследен завършен участък от АМ "Европа" - между Калотина и Драгоман, ни приближава към пълноценна транспортна свързаност със Сърбия. Отсечката е с по две ленти за движение и една лента за аварийно спиране в двете посоки с общ габарит 25,5 м. Изградени са жп надлез, седем селскостопански надлеза и подлеза, надлез за диви животни и др. Построени са укрепителни стени по целия участък и е изпълнена корекция на коритото на р. Ежовица, като в отсечка от 600 метра новото пътно платно покрива реката. Изпълнител на участъка е Обединение „Страбаг БПА“, в което са „Щрабаг“, „Страбаг Сп. з.о.о., Полша“ и „Битумина ГмбХ-България“. Строителният надзор е осъществен от ДЗЗД „Надзор Калотина – СОП“ с участници „Трансконсулт-БГ“ и „Пътинвест-инженеринг“.
Снимки: АПИ
Със средства от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОПТТИ се финансира изграждането на другите два участъка на АМ "Европа". Този от Драгоман до Сливница (в средата на магистралата) беше въведен в експлоатация през 2021 г., а този от Сливница до Софийски околовръстен път в момента е в процес на строителство. Общата му дължина е 16,5 км, но строителството се изпълнява в близо 13-километрова отсечка, за която има завършени отчуждения и издадени разрешения за строеж. След теренното обезпечаване на обекта ще продължи работата и по останалата част.
Последният участък от магистралата преминава по ново трасе и ще се влива в Северната скоростна тангента. Ще бъдат изградени 5 подлеза, 2 надлеза, 2 моста и 1 виадукт, както и четири пътни връзки и два пътни възела - „Костинброд“ и „Мрамор“. Очаква се този участък от АМ "Европа" да бъде открит в края на 2024 г., като така разстоянието от столицата до Калотина ще се изминава за под половин час.