Продължава ремонтът на покрива на сградата на минералните бани в Сливен

182

Дейностите са стъпка към бъдещите ангажименти за възраждане на комплекса


Част от плочата на единия корпус е отстранена и мястото се подготвя за изграждане на нова, а на другия корпус плочата в момента се отстранява. За проектиране, авторски надзор и изпълнение на строително-монтажните работи са заделени малко над 600 000 лева с ДДС. Ремонтът трябва да приключи за 200 дни.

На територията на Сливенски минерални бани Общината е собственик само на сградата на банята, а останалите терени са държавна собственост. Има и частни имоти. Дори парцелът, в който е разположена сградата на банята, беше съсобственост между държавата и общината, което възпрепятстваше каквото и да е предприемане на инвестиционни намерения. Затова през юни тази година Община Сливен закупи от държавата въпросния парцел, за да се решават по-сериозно въпросите в имота.

Държавата бе собственик и на още четири рушащи се сгради в същия имот, които също бяха закупени от Общината. За закупуване на терена от общинския бюджет бяха заделени малко над 40 хиляди лева, а за четирите рушащи се държавни сгради на неговата територия – малко над 30 000 лева. През 2017 година Община Сливен създаде Географска информационна система, която обобщава цялата информация за територията, за кадастъра, за регулацията, за специализираните карти, за вида на собственост и предназначението на имотите, включително и на минералните бани.

Има раздвижване и на частните обекти. Започнало е възстановяване на сградата на бившия ресторант "Русалка".

Снимки: Община Сливен

ОЩЕ НОВИНИ

АПИ обяви обществена поръчка за основен ремонт на близо 30 км третокласни пътища в област Добрич

АПИ обяви обществена поръчка за основен ремонт на близо 30 км третокласни пътища в област Добрич

Строително-монтажните работи ще се финансират по Програма „Развитие на регионите“

Милиони домакинства остават без достъп до саниране

Милиони домакинства остават без достъп до саниране

Как собствениците могат да бъдат част от решението обясниха на пресконференция Центърът за енергийна ефективност ЕнЕфект, Хабитат България, БАИС и Българо-австрийска консултантска компания  

Министърът на транспорта: Три години не е намерено решение за изграждането на най-дългия жп тунел в България – този до Вакарел

Министърът на транспорта: Три години не е намерено решение за изграждането на най-дългия жп тунел в България – този до Вакарел

Това заяви Гроздан Караджов по време на инспекция на трите участъка по жп трасето Елин Пелин – Костенец