На работещи и бивши летища ще бъдат изградени 6 оперативни бази за нуждите на спешната медицинска помощ по въздух

94

Всяка база изисква терен от над 6 декара и няма как да бъде изградена на територията на болница, коментира министърът на транспорта Георги Гвоздейков


Рестартирахме процеса по изграждане на системата за спешната медицинска помощ по въздух, който беше забавен и поведен в грешна посока от служебното правителство. Системата ще бъде изградена, отчитайки всички европейски правила в тази област. Това каза министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков вчера на брифинг в Министерския съвет.

„Служебното правителство се е опитвало, чрез различни нарушения на нормативните документи, да вмени тази дейност на Държавния авиационен оператор, който не е търговско дружество и не отговаря на изискванията“, подчерта Гвоздейков. Той посочи, че предишният кабинет е искал да изгради оперативните бази за хеликоптерите на територията на няколко болници в страната. „Това е абсолютно недопустимо и е в противоречие със закона. Оперативната база представлява терен от над 6 декара, на който трябва да бъде изградена площадка и инфраструктурата, с която да се осигури поддръжката на хеликоптерите, местата за почивка на персонала, местата за навигация и комуникация, ГСМ склад. Всичко това няма как да бъде изградено на територията на болница“, обясни министърът.

Гвоздейков заяви, че този процес вече е спрян и се работи по нов по-ефективен модел, при който базите са така разположени в страната, че да покриват изискванията за т. нар. „златен час“ за транспортиране на пострадал до болнично заведение. „Новото разпределение на базите ще даде възможност във всяка точка на страната да могат да стигат два хеликоптера едновременно“, подчерта Гвоздейков.

Министърът разясни, че ще бъдат изградени 6 оперативни бази, като терените за четири от тях вече са осигурени. „Работим в екип с Министерството на отбраната през следващата седмица да бъдат прехвърлени и последните два имота към Министерството на здравеопазването, за да стартират обществените поръчки за изграждането на базите по ПВУ“, отбеляза Георги Гвоздейков. Той допълни още, че първият хеликоптер, финансиран по Плана, се очаква да бъде завършен през декември 2023 г., като до тогава авиационният оператор трябва да е подготвен и лицензиран, за да приеме хеликоптера.

С решения на правителството са осигурени места на територията на летищата София и Пловдив, както и в бившето летище Търговище. База ще има и на летище Сливен, където има предоставен имот от седем декара с решения на местния общински съвет. Другите две точки ще бъдат на летище Долна Митрополия и летище Габровница, където има бивша военновъздушна база, която към момента е с отпаднала необходимост.

ОЩЕ НОВИНИ

Община Бургас даде старт на 45 проекта за 130 милиона лева

Община Бургас даде старт на 45 проекта за 130 милиона лева

Те са одобрени да получат финансиране от Националния план за възстановяване и устойчивост на Република България

Офис пазарът в София регистрира лек спад на свободните площи през второто тримесечие на годината

Офис пазарът в София регистрира лек спад на свободните площи през второто тримесечие на годината

Той достига до 15.3% (50 базисни пункта) въпреки ръста на предлагането с нови проекти за отдаване под наем

Китайска компания има интерес към Индустриалния парк в Божурище

Китайска компания има интерес към Индустриалния парк в Божурище

Това стана ясно миналата седмица след среща на собственика на Pan-China Fastening Systems и ръководството на Национална компания индустриални зони

Започна реконструкцията на ул. “Опълченска“

Започна реконструкцията на ул. “Опълченска“

Срокът за изпълнение на обекта е около 8 месеца

До края на годината започва строителството на още 4 участъка от АМ „Хемус“

До края на годината започва строителството на още 4 участъка от АМ „Хемус“

Завършва изграждането на отсечката от Боаза до пътя за Луковит