Стартира рехабилитацията на железопътния участък между Пристанище Бургас и гара Владимир Павлов

102

В момента железният път е прекъснат поради влошено техническо състояние и цялата маневрена дейност за гара Бургас запад преминава през стрелките на пристанището, което утежнява товарния транспорт между морското пристанище и вътрешните връзки


Снимка: НКЖИ

Вчера беше даден старт на строителните дейности на железопътния коловоз от Пристанище Бургас до гара Владимир Павлов. Обхватът на проекта включва рехабилитация на железопътен товарен коловоз, железен път и всички прилежащи стрелки, намиращи се по протежение на товарния коловоз, което ще осигури възможност за директно подаване на товарите от/за гара Владимир Павлов за/от гара Бургас запад. Това ще даде възможност на товарните влакове за маневри между коловозите, което ще увеличи количеството на транспортираните стоки от и към „Пристанище БМФ Бургас“.

Изпълнението на проекта ще допринесе за свързването на „БМФ Пристанище Бургас Изток II“ с основната национална и Транс-европейска мрежа, по-специално коридор „Ориент/Източно Средиземноморие“, като по този начин ще се улесни товарният транспорт между морското пристанище и вътрешните връзки.

Реализацията на проекта ще допринесе за развитие на инфраструктура за директен сухоземен и морски достъп, включително вътрешните връзки, осигуряване на достъп до вътрешните пристанища и връзки между пристанищата и железопътните участъци на коридор „Ориент/Източно-Средиземноморски“. Ще бъде увеличен и приноса на пристанищата за постигане на устойчива европейска мрежа за товарен транспорт.

Обект „Рехабилитация на железопътен коловоз от стрелка № 103 (Пристанище Бургас) до стрелка № 20 (гара Владимир Павлов)“ е част от проект „От изток към Запад – 2. Достъп до коридор ОИС от централното пристанище на Бургас: Рехабилитация на железопътните връзки към Транс-европейската транспортна мрежа”, и се финансира от Кохезионен фонд на ЕС и ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020. Стойността на договора за строителство е 4 978 974 лв. без ДДС, а негов изпълнител - ВДХ АД.

ОЩЕ НОВИНИ

ВАС потвърди, че общественият интерес е водещ в казуса със столичния булевард "Тодор Каблешков"

ВАС потвърди, че общественият интерес е водещ в казуса със столичния булевард "Тодор Каблешков"

Върховният административен съд отхвърли жалбите срещу предварителното изпълнение на довършването на булеварда

Жалба бави подписването на договора за саниране на бившия Партиен дом в Пловдив

Жалба бави подписването на договора за саниране на бившия Партиен дом в Пловдив

Проектът предвижда енергийна модернизация на 12-етажната административна сграда

Рекорден брой проекти са подадени в международния архитектурен конкурс за новата визия на пазара в Пазарджик

Рекорден брой проекти са подадени в международния архитектурен конкурс за новата визия на пазара в Пазарджик

73 разработки от над 25 държави ще се оценяват от международно жури с богат професионален и културен опит

Инвестиция за 2 млн. лв. ще разшири производството на завода за лазерни машини в Индустриален парк София – Божурище

Инвестиция за 2 млн. лв. ще разшири производството на завода за лазерни машини в Индустриален парк София – Божурище

Националната компания „Индустриални зони“ работи по инвестиционни проекти в цялата страна на обща стойност над 80 млн. лв

Строителството на новия корпус на 55. СУ „Петко Каравелов“ се изгражда в срок

Строителството на новия корпус на 55. СУ „Петко Каравелов“ се изгражда в срок

6 нови сгради на училища се строят на територията на Столична община 

От 5 септември основният ремонт на Дунав мост при Русе продължава в 320-метров участък

От 5 септември основният ремонт на Дунав мост при Русе продължава в 320-метров участък

Трафикът ще преминава двупосочно в обновеното трасе в посока България