Черното е новият хром - елегантно, отличаващо и запомнящо се

9
Черното е новият хром - елегантно, отличаващо и запомнящо се

Има една доминираща тенденция в дизайна на банята и това е черният цвят. Патрик Спек (Patrick Speck), ръководител на LIXIL Global Design, EMENA, споделя мнението си за тенденцията и дава съвети как да включите черното в дизайна на вашата баня.

Черното е един от модерните цветове в интериорния дизайн и си проправя път и в банята. Защо този цвят е толкова популярен?

Черното е цвят, който винаги е играл огромна роля в света на дизайна - било то за мода, изкуство или по отношение на интериорен дизайн. Въпреки своята смелост, това е неутрален нюанс, който е универсален и лесен за комбиниране с по-живи цветове, за да ги балансирате. Черното винаги се свързва с определена изтънченост и лукс, но никога нямате усещането, че е остаряло. Ето защо хората често са привлечени от него, защото е елегантно и същевременно модерно. В контекста на банята помага да се издигне пространството, като му придава елегантен вид и усещане.

Някои хора смятат, че не е добра идея да направят банята си в черно, защото цветът прави стаята тъмна и мрачна. Вие какво мислите?

Балансът е ключов момент, когато искате да използвате черен цвят. Черното може да се съчетае със светли цветове или естествени материали, за да създаде контраст и да предотврати непреодолимата тъмнина. Играта с естествено и изкуствено осветление гарантира, че пространството остава светло и приветливо. За по-тъмни бани ви препоръчваме да използвате малки акценти като черни шкафове, аксесоари и смесители. Може да изпробвате различни покрития и материали, за да създадете по-интересен външен вид или да интегрирате други цветове. И накрая, лъскавите или отразяващи повърхности добавят дълбочина и създават визуален интерес.

Критиците на черните покрития казват, че те са податливи на пръстови отпечатъци, варовик и други. Какво трябва да имат предвид потребителите, когато избират черни продукти? 

Потребителите винаги трябва да проверяват материалите и покритията на черните продукти – особено за банята. Смесителите и душовете трябва да имат определено качество, за да издържат на времето и варовика. Например, ние използваме специална техника за лаково покритие за нашите продукти GROHE Phantom Black, за да ги направим устойчиви на пръстови отпечатъци. Освен това са по-издръжливи на корозия, избледняване и надраскване от други черни варианти, обработени с прахово покритие. Така че те изискват по-малко почистване и са лесни за поддръжка.

Какъв би бил вашият съвет към хората, които искат да включат тази тенденция в банята си? Откъде трябва да започнат?  

Не е необходимо да боядисвате цялата стая в черно – можете да направите голяма промяна чрез малки детайли като аксесоари, смесители или душ системи в изискан черен цвят. Ако желаете, може да добавите и други черни елементи като текстурирани плочки и различни матови покрития. Тези различни елементи ще помогнат за създаването на визуално динамичен външен вид.  

Потенциална вечна класика или краткотрайна тенденция – как оценявате дълголетието на GROHE Phantom Black?  
 
Phantom Black определено е вечна класика, тъй като черното е цвят, който никога не излиза от мода. За да гарантираме неговата дълготрайност, първо трябва да разгледаме по-широкия контекст на дизайна в банята. Phantom Black има две много важни характеристики. Първо, неговата гъвкавост по отношение на комбинирането с различни материали и цветове. Дори когато черното вече не е на фокус, то лесно се комбинира с други цветове, които може да са по-модерни по това време. Второ, това е възможност да се адаптираме към различни дизайни и стилове на баня. Phantom Black притежава всички характеристики, за да надхвърли краткосрочните тенденции и да се превърне във вечна класика.

Вижте още в сайта www.grohe.bg.

Grohe

READ MORE INTERVIEWS

GROHE SPA на Седмицата на дизайна в Милано

GROHE SPA на Седмицата на дизайна в Милано

Карл Ленън (Karl Lennon) - Leader GROHE SPA, LIXIL EMENA, споделя за миналогодишното участие на премиум под-марката на GROHE на Milan Design Week, подчертавайки нейното трайно въздействие и успех в общността на архитектурата и дизайна. Той говори и за бъдещото издание, което предстои между 16 и 21 а...

BOTANIC LAB: Озеленяването като мисия, декорация, здраве и функционалност

BOTANIC LAB: Озеленяването като мисия, декорация, здраве и функционалност

BOTANIC LAB предоставя висококачествени услуги за проектиране, изпълнение и поддръжка на интериорно и екстериорно озеленяване, концептуален растителен декор и продукти и технологични иновации в сферата. Компанията е лидер в интериорното озеленяване на българския пазар с над 200 клиента, повече от 25...

SIMPLE.ARCHITECTURE: Експресивна и семпла архитектура с проста геометрия

SIMPLE.ARCHITECTURE: Експресивна и семпла архитектура с проста геометрия

Александър Йончев завършва университета Ecole Nationale Supérieure d'Architecture в Сент-Етиен във Франция през 2013 г. След това отива в Италия, където до 2015 г. работи в Damilano Studio Architects, където среща и си сътрудничи с някои от най-знаменитите съвременни италиански дизайнери....