Арх. Иван Шишков: Резултатите от възложената от Прокуратурата проверка на АМ "Хемус" са сходни с направената преди нея

134

Според министъря на регионалното развитие след проверките на пътища трябва да започне разследване на Прокуратурата, като наказателна отговорност би трябвало да носят всички участници в строителния процес. 


Снимка: МРРБ

Резултатите от проверката на магистрала „Хемус“ в участъка от Софийския околовръстен път до гара Яна показват средно с около 5 см по-малко асфалт от предвиденото, съобщи в петък министърът на регионалното развитие арх. Иван Шишков. Между 22 и 23 см е дебелината на асфалта при изискуеми по проект 28 см, показва проверката, която МРРБ направи съвместно с МВР по искане на Прокуратурата, стана ясно от думите на министъра. Гаранционният срок на участъка СОП – гара Яна е изтекъл, тъй като асфалтът е поставен през 2013 г., а през 2016-та година е въведен в експлоатация. Това означава, че ремонтът ще бъде за сметка на държавния бюджет.  

Архитект Шишков съобщи още, че отново по искане на Прокуратурата е проверен и участък от Околовръстния път на София - Западната дъга от бул. „Сливница“ до кръговото кръстовище при кв. „Банкя“. Там пробите показват, че асфалтът е между 16 и 17 см, при заложени по проект 22 см.  

Очаква се тази седмица да има резултати и от инспекцията с георадара, който Агенция „Пътна инфраструктура“ поръча, за да провери състоянието на настилката и на Северната скоростна тангента. По предварителна информация, която министърът е получил от колеги от бранша, и там асфалтът е с дебелина около 12-13 см, подобно на извадените преди няколко седмици ядки.

Преди две седмици е одобрен и ПУП за деветия участък на магистрала „Хемус“. В момента по магистралата се работи във всички посоки. Очаква се най-скоро да бъде завършен първият участък, след него и третият. Последните служебни правителства завършиха отчуждителните процедури по трасето на участъци четири, пет и шест, обясни Шишков. Сегашният екип на МРРБ започва абсолютно наново преработка на проектите на трасетата на участъци седем и осем, тъй като някои от тях минават през територии, които не са възможни. Девети участък вече има одобрен ПУП, очаква се до пет – шест месеца отчужденията там да бъдат завършени. 

ОЩЕ НОВИНИ

Доизграждането на Южната дъга от Софийския околовръстен път ще бъде най-сложният инфраструктурен проект в България

Доизграждането на Южната дъга от Софийския околовръстен път ще бъде най-сложният инфраструктурен проект в България

Изграждането на последния участък ще осигури и достъп до бъдещата Национална многопрофилна детска болница

Камарата на архитектите проведе работна среща с кмета на Столична община по повод предложената реформа в сферата на устройственото планиране и градската среда

Камарата на архитектите проведе работна среща с кмета на Столична община по повод предложената реформа в сферата на устройственото планиране и градската среда

От администрацията заявиха, че ще отговорят писмено на коментарите на КАБ и ще отразят изразените становища в нова структура, която да бъде внесена в Общинския съвет в най-скоро време 

Столична община и УАСГ започват работа по съвместна стажантска програма

Столична община и УАСГ започват работа по съвместна стажантска програма

Студенти от университета ще имат възможност за професионално развитие в направление „Обществено строителство“

Крайречен парк близо до многофункционалния комплекс SamElyon в Самоков очаква своята реализация

Крайречен парк близо до многофункционалния комплекс SamElyon в Самоков очаква своята реализация

За дългата тясна ивица общинска земя между комплекса и река Искър едни от проектантите на комплекса са изработили идеен проект