Демократично пространство в традиционно българско училище
Мултифункционалната зала в ОУ „Св. Св. Кирил и Методий" в Свети Влас подпомага децата в развитието на силните им личностни качества и таланти
„Демократос" е проект на Think Forward за реновация на актовата зала в училището. В новата многофункционална зала са заложени принципите на свобода, равноправие и плурализъм, характерни за демократичните училища. Залата е винаги достъпна и може да се ползва в учебно и извънучебно време. Децата получават свобода на избор по какъв начин да я ползват, като програмата й се определя наравно от учители и ученици. Това е модел, при който авторитарността отстъпва пред равнопоставеността, а задължителната програма - пред плуралистичното учене.
Флексибилността на проекта позволява трансформацията на залата в социален хъб, форум за дебати, учебен център, работилница, театрална и кино зала, зала за презентации, столова.
„Демократос" се състои от зрителна зала, сценично пространство и фоайе. В зрителната зала са проектирани амфитеатрален форум, компютърен кът за самоинициирано знание, в който е заложена платформата Кан Академия, и свободна зона. Последната може да се преаранжира в зрителна зала със седящи места, работен кът с мобилни маси, форум с кръгла маса или столова.
Поради голямата квадратура на сценичното пространство е създадена метална таванна конструкция с подвижна театрална завеса, чрез която се контролира дълбочината на сцената в зависимост от вида на сценичното изкуство. Поставена в началото на сцената, завесата загражда 43 кв.м репетиционна зала с огледална стена. В същата позиция завесата осигурява фон за киноекран, чиито механизъм е скрит в портала на сцената.
Осветлението и в двете зали е проектирано да обслужва всички възможни функционални сценарии. Запазена е основната функция на фоайето пред актовата зала - разпределителен хранителен пункт с хигиенна зона с две мивки. Добавени са дървени места за релаксация.
В центъра на пространството е поставен артистичният акцент на проекта - висящата инсталация „Дървото на не-знанието". То интерпретира идеята на Яков Хехт за вселенското познание извън пределите на училищната програма, към което може да ни отведе единствено любопитството.