До половин година трябва да бъде пуснато движението по 7-километров участък от скоростния път Ботевград – Видин между Новачене и Скравена

67

До средата на февруари стартират процедури за подробен устройствен план и технически проекти за липсващия участък между Враца и Монтана


До половин година ще направим опит да пуснем движението по новоизграден 7-километров участък от скоростното трасе Видин – Ботевград, между Новачене и Скравена. Това обяви министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков, който днес инспектира строителството на бъдещия скоростен път от Монтана до Ботевград. „Не останах никак доволен от състоянието на обхода на Враца и участъка между Монтана и Враца“, отбеляза министър Шишков. Той напомни, че за въпросните отсечки преди години е имало изготвена оценка за въздействие върху околната среда и концепция за проект, но се е оказало, че трасето е неподходящо. В тази връзка министърът информира, че до средата на февруари ще бъде започната процедура за възлагане на подробен устройствен план и разширен идеен проект за трасето.

Министърът изрази очакване след Великден да започне строителството и на отсечката Ружинци – Монтана. „Още в първите дни на годината, с първото решение на Министерския съвет, одобрихме отчуждаването на имотите, необходими за изграждането на 41-километровата отсечка. Ще се работи ударно, за да се извърши отчуждаването и да започнем строежа“, увери регионалният министър.

Той изтъкна, че в останалите участъци строителството тече в добри темпове и ще бъдат завършени. Забавяне ще има само заради преправянето на първоначалния проект, от който ще отпаднат заложените кръгови кръстовища, срещу които са протестирали и местните жители през 2020 г. „Когато е съгласуван проектът през 2020 г., са заложени 3-4 кръгови кръстовища, които са недопустими. В момента сме пред финал на процедурата да бъде внесен и одобрен подробен устройствен план за изменение в участъците с изграждане на пътни възли“, увери арх. Шишков.

Той обобщи, че най-напреднало е строителството на скоростния път малко след Видин до Ружинци. Първият участък при Видин е по-назад в изпълнението. Строителството на етапа Мездра – Ботевград върви по график, но за съжаление има забавяне поради проблеми с техническото решение, както и все още неодобрени ПУП-ове за новите пътни възли. „Това забавяне е във връзка с проблемите, заложени през 2020 г. Разбира се, очаквам до месец-два да бъдат одобрени всички подробни устройствени планове в тази част, за да се отпуши този проблем. Строителните фирми нямат проблеми с финансирането. Въпреки че бях критикуван от бивш регионален министър, че се разплаща на строителните фирми, ние поехме курс да им платим, защото това е единственият начин да бъдат притискани да работят качествено и в срок“, каза още той.

„Единственият начин тунелът под Петрохан да стане, е да се изгради с различен икономически подход, чрез концесия, защото държавата няма да може да го изгради в обозримо бъдеще при нужда от 20 млрд. лв. за всички липсващи магистрали“, коментира още министър Шишков. Той посочи пред представителите на местната власт, че проектът за тунел и довеждащо трасе към София е много важен за целия Северозапад. „В момента АПИ работи в тази посока, има възложена процедура за ОВОС, трасето е ясно. То е с около 80 км по-кратко, отколкото това, което изгражда държавата в момента. При всички положения, ние като служебен кабинет и АПИ, ще форсираме колкото се може по-бързо да се завърши екологичната оценка. Но хората трябва да знаят, че държавата няма да има финансова възможност да завърши скоро това трасе“, подчерта министърът.

ОЩЕ НОВИНИ

Община Несебър монтира временно соларно осветление в отделни участъци от трасето на крайбрежната алея, свързваща Равда и Несебър

Община Несебър монтира временно соларно осветление в отделни участъци от трасето на крайбрежната алея, свързваща Равда и Несебър

След изграждането на самата алея това осветление ще бъде преместено и заменено с ново алейно осветление, което ще допълни визията на крайбрежния район

Столична община се готви за началото на нова политика за справяне с проблема с т. нар. "кални точки"

Столична община се готви за началото на нова политика за справяне с проблема с т. нар. "кални точки"

От догодина средства ще бъдат влагани по нов стандарт, който гарантира дълготраен ефект 

УАСГ и АПИ задълбочават сътрудничеството и подготвят Меморандум за партньорство

УАСГ и АПИ задълбочават сътрудничеството и подготвят Меморандум за партньорство

Очаква се той да даде рамка за по-структурирано взаимодействие, като отношенията между институциите ще бъдат надградени

МРРБ поставя началото на цифровизацията на строителния сектор в България

МРРБ поставя началото на цифровизацията на строителния сектор в България

С приемането на реформата изчезва хартията от строителния процес, ускоряват се процедурите и се подобрява качеството

От 1 декември парламентът освобождава паркинга до площад "Св. Александър Невски"

От 1 декември парламентът освобождава паркинга до площад "Св. Александър Невски"

Междувременно Столичният общински съвет одобри доклад на "Спаси София" с индикативен списък и петгодишен план за изграждане на подземни и надземни паркинги и етажни гаражи на територията на Столичната община  

Ще монтират осветление на стадион "Единство" в столичния район "Връбница"

Ще монтират осветление на стадион "Единство" в столичния район "Връбница"

Финансирато в размер на до 30 682 лева ще е със средства от Специализирания общински приватизационен фонд