До половин година трябва да бъде пуснато движението по 7-километров участък от скоростния път Ботевград – Видин между Новачене и Скравена

67

До средата на февруари стартират процедури за подробен устройствен план и технически проекти за липсващия участък между Враца и Монтана


До половин година ще направим опит да пуснем движението по новоизграден 7-километров участък от скоростното трасе Видин – Ботевград, между Новачене и Скравена. Това обяви министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков, който днес инспектира строителството на бъдещия скоростен път от Монтана до Ботевград. „Не останах никак доволен от състоянието на обхода на Враца и участъка между Монтана и Враца“, отбеляза министър Шишков. Той напомни, че за въпросните отсечки преди години е имало изготвена оценка за въздействие върху околната среда и концепция за проект, но се е оказало, че трасето е неподходящо. В тази връзка министърът информира, че до средата на февруари ще бъде започната процедура за възлагане на подробен устройствен план и разширен идеен проект за трасето.

Министърът изрази очакване след Великден да започне строителството и на отсечката Ружинци – Монтана. „Още в първите дни на годината, с първото решение на Министерския съвет, одобрихме отчуждаването на имотите, необходими за изграждането на 41-километровата отсечка. Ще се работи ударно, за да се извърши отчуждаването и да започнем строежа“, увери регионалният министър.

Той изтъкна, че в останалите участъци строителството тече в добри темпове и ще бъдат завършени. Забавяне ще има само заради преправянето на първоначалния проект, от който ще отпаднат заложените кръгови кръстовища, срещу които са протестирали и местните жители през 2020 г. „Когато е съгласуван проектът през 2020 г., са заложени 3-4 кръгови кръстовища, които са недопустими. В момента сме пред финал на процедурата да бъде внесен и одобрен подробен устройствен план за изменение в участъците с изграждане на пътни възли“, увери арх. Шишков.

Той обобщи, че най-напреднало е строителството на скоростния път малко след Видин до Ружинци. Първият участък при Видин е по-назад в изпълнението. Строителството на етапа Мездра – Ботевград върви по график, но за съжаление има забавяне поради проблеми с техническото решение, както и все още неодобрени ПУП-ове за новите пътни възли. „Това забавяне е във връзка с проблемите, заложени през 2020 г. Разбира се, очаквам до месец-два да бъдат одобрени всички подробни устройствени планове в тази част, за да се отпуши този проблем. Строителните фирми нямат проблеми с финансирането. Въпреки че бях критикуван от бивш регионален министър, че се разплаща на строителните фирми, ние поехме курс да им платим, защото това е единственият начин да бъдат притискани да работят качествено и в срок“, каза още той.

„Единственият начин тунелът под Петрохан да стане, е да се изгради с различен икономически подход, чрез концесия, защото държавата няма да може да го изгради в обозримо бъдеще при нужда от 20 млрд. лв. за всички липсващи магистрали“, коментира още министър Шишков. Той посочи пред представителите на местната власт, че проектът за тунел и довеждащо трасе към София е много важен за целия Северозапад. „В момента АПИ работи в тази посока, има възложена процедура за ОВОС, трасето е ясно. То е с около 80 км по-кратко, отколкото това, което изгражда държавата в момента. При всички положения, ние като служебен кабинет и АПИ, ще форсираме колкото се може по-бързо да се завърши екологичната оценка. Но хората трябва да знаят, че държавата няма да има финансова възможност да завърши скоро това трасе“, подчерта министърът.

ОЩЕ НОВИНИ

Очаква се в началото на следващата година да бъде открита процедура за избор на концесионер на летище Пловдив

Очаква се в началото на следващата година да бъде открита процедура за избор на концесионер на летище Пловдив

Междувременно българска компания смята да изгради предприятие за техническо обслужване и ремонт на самолети Airbus и Boeing в района на аеропорта

Готов е проектът за новия храм в Белоградчик

Готов е проектът за новия храм в Белоградчик

Реалното строителство започва през пролетта

Столичната община стартира гласуването по Програмата за граждански бюджет "Идеи за града" 2025

Столичната община стартира гласуването по Програмата за граждански бюджет "Идеи за града" 2025

Инициативата дава възможност на жителите на София да подават предложения и да избират кои проекти да бъдат изпълнени с общински средства – както в техния квартал, така и в целия град

В ход е идеята за нов православен храм в района на гробищния парк на Созопол

В ход е идеята за нов православен храм в района на гробищния парк на Созопол

Проектът ще бъде официално представен пред обществеността при обсъждането на бюджета

Нова жилищна стратегия и план за саниране на сградния фонд предвижда МРРБ за догодина

Нова жилищна стратегия и план за саниране на сградния фонд предвижда МРРБ за догодина

На конференция в София бяха представени ползите за българските градове от прилагане на решения за устойчива енергия

Стартира нова гражданска платформа за картографиране на проблемите в пешеходната инфраструктура на столицата

Стартира нова гражданска платформа за картографиране на проблемите в пешеходната инфраструктура на столицата

Проектът SOFaccess е реализиран в рамките на „Академия за ВИЗИОНЕРИ“ 2025 на дирекция „Спорт и младежки дейности“