ГОСПОЖО АРХИТЕКТ,

354

Изложбата на открито в София включва архитектурна разходка и се състои от две части, които рисуват паралели между българския и германския контекст за първите жени в архитектурата


Екипът на изложбата е наясно, че въпросите, които поставя, са повече от отговорите, които все още са в процес на обществено преработване и осмисляне. „Именно заради това избрахме да поставим пунктуационна закачка в заглавието на българската изложба, с която да оставим една недостатъчно проучена тема отворена (ГОСПОЖО АРХИТЕКТ,- бел. ред.)“, казват организаторите Гьоте-институт България и Фондация „Български архитектурен модернизъм“. Изложбата е посветена на 20 любопитни портрета на жени, които имат своя принос за архитектурата на XX век в два различни контекста.  

Преди повече от 100 години жените по света стъпват на територията на едно от най-предизвикателните изкуства - архитектурата. Територия отчасти прогресивна и революционна, но и до голяма степен консервативна и ограничена. Преди да навлязат в нея обаче, жените в Европа първо трябва да отвоюват правото си на образование, а после и дипломите си. Но със завършване на висшите училища трудностите за тях съвсем не приключват. Те тепърва трябва да се утвърдят в сфера, изпълнена не само с предразсъдъците на инвеститори и колеги, а и с финансови ограничения и естетически рамки.

Изложбата се състои от две части, които рисуват паралели между българския и германския контекст за първите жени в архитектурата. Съдържанието маркира различни детайли от широкия социален, обществен и политически спектър от живота им. Понякога те са пионерки, вдъхновени от модернизма или социалните движения, друг път - убедени феминистки, а все по-често и успешни предприемачи.

Първата част на изложбата се фокусира върху германската реалност и е плод на труда на Германския архитектурен музей oт Франкфурт на Майн. А втората е съвсем логичното родно допълнение към темата, съставена от Фондация „Български архитектурен модернизъм“ - организация, която през последните години има изключителен принос за популяризирането на добрите архитектурни примери от междувоенния период у нас.

Може да се срещнете с авторите на българската част на изложбата на 4 юли (понеделник) от 18:30 часа на символичното откриване в Градската градина (до Читалнята). То ще бъде придружено от архитектурна разходка из центъра на София, водена от Васил Макаринов и Теодор Караколев. Втората такава инициатива ще се проведе на 9 юли (събота) от 10:30 часа с отправна точка на тръгване Гьоте-институт България на ул. „Будапеща“ 1. 

Събитието във Фейсбук

ОЩЕ НОВИНИ

Нов логистичен център на стойност 16 млн. лева откриха в Индустриална зона Божурище

Нов логистичен център на стойност 16 млн. лева откриха в Индустриална зона Божурище

Базата на компанията Transpress е разположена на площ от 40 дка и разполага с най-съвременно оборудване за обработка на товари

Новата висока част на старата рейдова кула във Варна ще е готова до края на 2023г.

Новата висока част на старата рейдова кула във Варна ще е готова до края на 2023г.

Сградата е предвидена за координационен център за морско и авиационно търсене и спасяване

В квартал "Малинова долина" в София направиха първа копка на жилищна сграда ОХРИД

В квартал "Малинова долина" в София направиха първа копка на жилищна сграда ОХРИД

Тя е една от поредицата строящи се сгради, именувани на старите ни столици, които изгражда "Пулев Инвест Груп"

Очаква се старт на строителството на стадион БОЛИВАР в Ла Пас в Боливия, проектиран от L35 Architects

Очаква се старт на строителството на стадион БОЛИВАР в Ла Пас в Боливия, проектиран от L35 Architects

Същото студио е проектант на реконструкцията на емблематичния стадион на „Реал Мадрид“ – „Сантяго Бернабеу“

Изграждането на завод за преработка на кварцов пясък вече може да стартира в Дулово

Изграждането на завод за преработка на кварцов пясък вече може да стартира в Дулово

Дружество ще разработи две находища на кварц-каолинова суровина, ще изгради железопътна връзка и друга транспортна инфраструктура, включително газопровод до Дулово с дължина над 30 километра