Министър Шишков призова фирмата строител на жълтите павета в София да каже проблемът в тях ли е или в проекта

94

София не заслужава това, което се случва, каза регионалният министър    


Снимка: "Спаси София"

Ще започнем активни проверки на ремонта на централната градска част на столицата, не за да навредим на общината, а с цел да помогнем и да бъде спазен срокът за завършване на обекта – до март 2023 година. Столична община е закъсняла изключително много в изграждането му. От 1936 година, когато паветата са били основна настилка, има правилник за реденето им и тогава със сигурност не е имало проблеми. Към този момент обаче има. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков вчера за Bulgaria ON AIR.  

Той призова фирмата строител да посочи дали проблемът е в нея или в проекта. „Очакванията са  фирмата строител – в случая „Трейс Груп“, да излезе и да каже: „ние сме виновни, защото редим лошо“ или „проектът не е добър и изпълнявайки го, се случва това“. Нека фирмата каже те ли са виновни или проектът е некачествен. Това е разковничето“, подчерта регионалният министър. При некачествен проект колкото и да се пренареждат паветата, ефектът ще е един и същ и ще се губи още време, заяви той.  

Арх. Шишков припомни и за проблемите с ремонтите на столичната улица „Граф Игнатиев“. „Всички станахме свидетели на лошото качество на строителството. Очевидно е имало проблеми и с проектирането, защото има 8 заповеди за преработка към основното разрешение за строеж от 2015 г.“. Той уточни, че ситуацията с жълтите павета е сходна с тази при „Граф Игнатиев“. И в двата случая  едни и същи неща правят впечатление – разделянето на етапи и преработките в проектите. Според него сходен е и проблемът с автомагистралите, при които липсват проекти и че те претърпяват преработки по време на строителството, защото не са добри в началната им фаза.

Припомняме, че Столичната община наложи 100 000 лева глоба на "Трейс Груп Холд" заради увредени жълти павета. Некачественият ремонт възмущава гражданите, а на протест от "Спаси София" за пореден път поискаха оставката на кмета Йорданка Фандъкова. А пренаредените жълти павета продължават да се разместват.

ОЩЕ НОВИНИ

Доизграждането на Южната дъга от Софийския околовръстен път ще бъде най-сложният инфраструктурен проект в България

Доизграждането на Южната дъга от Софийския околовръстен път ще бъде най-сложният инфраструктурен проект в България

Изграждането на последния участък ще осигури и достъп до бъдещата Национална многопрофилна детска болница

Камарата на архитектите проведе работна среща с кмета на Столична община по повод предложената реформа в сферата на устройственото планиране и градската среда

Камарата на архитектите проведе работна среща с кмета на Столична община по повод предложената реформа в сферата на устройственото планиране и градската среда

От администрацията заявиха, че ще отговорят писмено на коментарите на КАБ и ще отразят изразените становища в нова структура, която да бъде внесена в Общинския съвет в най-скоро време 

Столична община и УАСГ започват работа по съвместна стажантска програма

Столична община и УАСГ започват работа по съвместна стажантска програма

Студенти от университета ще имат възможност за професионално развитие в направление „Обществено строителство“

Крайречен парк близо до многофункционалния комплекс SamElyon в Самоков очаква своята реализация

Крайречен парк близо до многофункционалния комплекс SamElyon в Самоков очаква своята реализация

За дългата тясна ивица общинска земя между комплекса и река Искър едни от проектантите на комплекса са изработили идеен проект