Над 320 хиляди души посетиха щанда на страната ни на ЕКСПО 2025 в Япония
Дизайнът на националния ни павилион получи признанието на световно изявени архитекти
Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП) към Министерството на иновациите и растежа реализира участието на България на Световното изложение ЕКСПО 2025 в Осака, Япония. В продължение на 6 месеца страната ни беше представена като иновативен технологичен хъб с широк инвестиционен потенциал. Над 320 хиляди души от цял свят посетиха българския павилион на световното изложение, което се проведе от 13 април до 13 октомври.
България спечели и първо място с „Лакто-чан“ в категорията „Най-добър талисман“ на World Expolympics Awards в конкуренция с останалите над 160 държави и организации, участници в мащабното изложение. 55 години след ЕКСПО 1970 в Осака, българският павилион отново беше удостоен с честта да посрещне императорското семейство на Япония. Нейно императорско височество принцеса Такамадо посети павилиона и се снима с талисмана “Лакто-чан” още преди той да получи световното признание.
Дизайнът на националния павилион, проект на българския концептуален екип арх. Мария Господинова, Искрен Кръстев и MP-STUDIO, съвместно с японските екипи на DAIWA LEASЕ CO. LTD., Kobayashi Maki Design Workshop, получи признанието на световно изявени архитекти, проектирали Олимпийския стадион в Токио и „Големият пръстен“ на ЕКСПО 2025, носител на рекорд на Гинес. Основен акцент в българския павилион беше аудиовизуално 360-градусово преживяване, където всеки посетител с помощта на изкуствен интелект оставяше своето послание за бъдещето. Павилионът беше разположен в най-престижната зона и на ключова локация – до един от основните входове, между тези на Нидерландия и Сингапур. За изграждането му бяха използвани екологични материали.
Нашият павилион посрещна правителствени и парламентарни делегации. Над 100 български компании имаха възможността да изградят бизнес сътрудничества с международни компании по време на тематичните седмици на изложението. В националния павилион бяха проведени бизнес форуми, нетуъркинг събития и b2b срещи. Проведоха се четири търговски мисии с участието на компании от секторите на информационни и комуникационни технологии, биотехнологии, изкуствен интелект, иновативно здравеопазване, хранително-вкусова промишленост, архитектура, образователни технологии, креативна и творческа индустрия, текстил и облекло и др. Бяха реализирани и над 20 културни прояви, а български студенти, изучаващи японистика, посрещаха посетителите.
Следващото Световно изложение ЕКСПО ще се проведе през 2030 година в Саудитска Арабия.