Общински съветници от ПП-ДБ и "Спаси София" предлагат 5 задължителни насоки за проектиране и ремонт на улици и градска среда

156

Според тях всеки ремонт е шанс за трансформация с гаранция за безопасност, функционалност и естетика, а не преповтаряне на стари грешки 


Снимка: "Спаси София"

"Десетилетия наред в София се пресъздават остарели пътни проекти, които не осигуряват безопасност и удобство за всички участници в движението. Време е този вреден начин на работа да спре и да започнем да проектираме улици, които да отговарят на съвременните нужди на града и гражданите", заяви Стефан Спасов, общински съветник от “Спаси София”. Заедно с Андрей Зографски те предлагат на кмета на София Васил Терзиев и администрацията на Столична община да възприемат 5 ключови принципа за проектиране на градска среда, вдъхновени от успешни практики в европейски столици като Прага, Варшава и Вилнюс:  

➡️Приоритет на пътната безопасност – ясно обозначени пешеходни пътеки, непрекъснати тротоари и стеснени пътни ленти, за да се ограничи скоростта на автомобилите.  

➡️Дървета и зеленина с предимство – максимално запазване на съществуващата зеленина и добавяне на нова. 

➡️Осветление за безопасност – осветителни тела, които гарантират видимост както на пешеходните зони, така и на автомобилните пътища.  

➡️Минимализъм в елементите на градската среда – премахване на излишни елементи, за да се осигури удобство и ред.  

➡️Паркиране с мисъл за хората и зеленината – успоредно паркиране с разделяне на групите от паркоместа чрез озеленени острови.  

Според общинските съветници тези насоки ще повишат безопасността за всички участници в движението, ще осигурят достъпност за най-уязвимите групи – пешеходци, велосипедисти и хора с увреждания, ще гарантират красива и функционална градска среда и ще премахнат условията за преповтаряне на старите грешки в бъдещите ремонти. Вижте насоките тук.

Предложенията са подкрепени от инж. Илиян Павлов, зам.-кмет на Столична община в Направление „Транспорт и градска мобилност“. Те до голяма степен кореспондират с препоръките на Наредбата за градската среда в София и нейни стандарти, като приетият през 2022 година Стандарт за настилки в пешеходните пространства.

ОЩЕ НОВИНИ

Приключи модернизацията на жп гарите Зимница и Стралджа

Приключи модернизацията на жп гарите Зимница и Стралджа

Те са част от мащабния проект за рехабилитация на жп линията Пловдив – Бургас

От 1 септември започва ремонт на 10 км от третокласния път Ихтиман - Самоков

От 1 септември започва ремонт на 10 км от третокласния път Ихтиман - Самоков

Дейностите ще са в отсечката между Самоков и Ново село (от 2-ри км до 12-и км)

В Пловдив планират изграждането на парк и детски заведения на територията на бившите военни поделения

В Пловдив планират изграждането на парк и детски заведения на територията на бившите военни поделения

Това ще стане ако Министерство на отбраната удовлетвори искането на Общината и предостави три свои имота с отпаднала необходимост

И Резиденция "Банкя" е в списъка с държавни имоти за продажба

И Резиденция "Банкя" е в списъка с държавни имоти за продажба

Партия „Спаси София“ за втори път внася доклад за безвъзмездното й придобиване от държавата, а за нея миналата година организации представиха идеи за ревитализация 

Министър Иван Иванов: Нужна е максимална мобилизация от общините за изпълнението на проектите по Програма "Региони в растеж"

Министър Иван Иванов: Нужна е максимална мобилизация от общините за изпълнението на проектите по Програма "Региони в растеж"

Той отбеляза, че става дума за мащабни проекти, свързани с тежки тръжни процедури и заложени срокове и напомни, че обществените поръчки могат да се обявяват и под условие

Подписан е договорът за проектиране и строителство на железопътен участък Дъбова махала – Срацимир

Подписан е договорът за проектиране и строителство на железопътен участък Дъбова махала – Срацимир

Той е част от проект „Модернизация на жп линия Видин – София: железопътен участък Медковец – Срацимир“