Очаква се пренареждането на жълтите павета да приключи до средата на септември

65

Според общината те се редят по технологията, разработена от експерти и одобрена от НИНКН 


От десетина дни отново се полагат жълтите павета на бул. "Цар Освободител“, като вече са наредени около 150 кв. м. Преди да започне пренареждането, основата е изпитана четири пъти за необходимите якостни характеристики, каза вчера заместник-кметът по строителство на Столична община инж. Ангел Джоргов при проверка на работата на булеварда между бул. "Васил Левски" и ул. "15 ноември". Според него на обекта непрекъснато има служители на Столична община и строителния надзор. „Изискваме и изпълнителят да е с необходимия брой технически ръководители на място и също да упражнява контрол“, каза още той. Според него на първо място по важност е да се спази утвърдената технология на работа – паветата да се сортират по размер, тъй като са с различна големина, да се редят с малки фуги и с допълнителни профили.

Нареждането започна, след като промените в технологията бе одобрена от НИНКН. Тя беше изработена от експертна група, в която участваха преподаватели от УАСГ и МГУ, инженери и строители. „Искахме да се използва и допълнителна емулсия, но това не беше разрешено от НИНКН, тъй като тя се отклонява от автентичната технология“, каза зам.-кметът. „Извършва се първично фугиране, допълнително фугиране и валиране“, каза ръководителят на строителния надзор Тодор Тодоров. От фирмата изпълнител е изискано да се работи сутрин по-рано и вечер, за да се избегнат горещите часове на деня.  

Снимки: Аделина Ангелова

Пренареждането на участъка от бул. „Цар Освободител“ е за сметка на фирмата изпълнител „Трейс Груп“. Цената на пренареждането на жълтите павета е 206 хил. лв., като до момента Столична община не приема дейността и не извършва плащания.

ОЩЕ НОВИНИ

Представят нов механизъм за цялостна реновация на публични и многофамилни жилищни сгради

Представят нов механизъм за цялостна реновация на публични и многофамилни жилищни сгради

ЕСКО, или т.нар. „договори с гарантиран резултат“, правят по-достъпно прилагането на мерки за енергийната ефективност

Стартира изграждането на складова база, шоурум, сервиз и централен офис в производствена зона "Модерно предградие" в София

Стартира изграждането на складова база, шоурум, сервиз и централен офис в производствена зона "Модерно предградие" в София

Проектът се реализира върху парцел с обща площ от над 17 декара, а инвеститорът ще доизгради със собствени средства улицата и подхода към имота

"Тракия икономическа зона" с партньори от Италия ще изгради интермодален хъб с три терминала в Пловдив, Бургас и София

"Тракия икономическа зона" с партньори от Италия ще изгради интермодален хъб с три терминала в Пловдив, Бургас и София

Те ще осигуряват транспортирането на стоки, като се използва комбиниран транспорт - шосеен, железопътен, воден и въздушен

Започна строежът на новия лъч на метрото през район "Слатина"

Започна строежът на новия лъч на метрото през район "Слатина"

Работата стартира с две от предвидените нови шест станции - метростанция 5 на бул. „Асен Йорданов“ (срещу зала „Арена София“) и метростанция 6, която ще е под локалното платно на бул. „Цариградско шосе“, срещу УМБАЛ „Св. Анна“

Правителството одобри 400 000 лева за Рилския манастир

Правителството одобри 400 000 лева за Рилския манастир

Средствата са за ремонт, консервация и реставрация, както и за други дейности по опазване и представяне на културната ценност във връзка с 40 години от включване на манастира в списъка на ЮНЕСКО

Ще ремонтират три тунела - "Дупница" на пътя Дупница – Благоевград и "Велчова завера" и "Боруна" на входа на Велико Търново

Ще ремонтират три тунела - "Дупница" на пътя Дупница – Благоевград и "Велчова завера" и "Боруна" на входа на Велико Търново

Предвижда се саниране на укрепителнити стени, подобряване на отводняването, нова асфалтова настилка, пътна маркировка, пътни знаци, система за електрозахранване, LED осветление и система за управление на осветеността