Прекратиха концесията на Централна жп гара Пловдив заради дейностите по изграждане на жп възела

189

Предложението е направено от концесионера


Снимка: Община Пловдив

Правителството одобри прекратяване на договора за концесия на железопътна гара Пловдив. Договорът е сключен през 2013г. и е влязъл в сила през 2015г. Причината за прекратяването му са започналите от Национална компания „Железопътна инфраструктура“ строителни дейности на територията на гарата по проекта за развитие на жп възел Пловдив, който се финансира със средства от ЕС. Строителството ще препятства ползването на обекта на концесия за продължителен период от време.  

Правителството упълномощи министъра на транспорта и съобщенията да сключи споразумение с концесионера за предсрочно прекратяване на договора по взаимно съгласие на страните. А прехвърлянето на гаровия комплекс за управление към НКЖИ ще позволи на компанията да продължи работата по изграждане на жп възел Пловдив и градската железница.

Проблемът възникна след стартирането на проекта за автомобилен пробив под централна гара. Бизнесменът Миролюб Столарски още в началото обяви несъгласието си с аргумента, че подземният тунел навлиза в територията на концесията, което е нарушение на договора. В последствие той подаде жалба в Административния съд срещу издаденото от община Пловдив строително разрешение, касаещо общинска територия. По делото вече са проведени няколко заседания, а следващото е насрочено за септември. Към момента не е ясно дали производството ще продължи или ще бъде прекратено.

Комуникационно-транспортният пробив под централна жп гара ще свърже южните квартали на града с центъра. Трасето на пробива следва предвиденото в общия устройствен план подземно преминаване от бул. "Васил Априлов“ към бул. "Македония“ под района на гаровия комплекс. Ще бъдат изградени и вертикални пешеходни връзки.

Стойността на договора е 89 028 245 лева без ДДС. Изпълнител е Обединение "Проект Пловдив" ДЗЗД, включващо фирмите "Трейс Груп Холд" АД и "Балкантел" ООД. Обект "Модернизация на железен път, контактна мрежа и системи за сигнализация и телекомуникации в гара Пловдив и изграждане на комуникационно-транспортен пробив под жп ареала на гара Пловдив" е част от проект "Развитие на железопътен възел Пловдив" и се съфинансира със средства по Механизма за свързване на Европа (МСЕ).

ОЩЕ НОВИНИ

Столичният общински съвет не прие доклада на кмета за новата структура на администрацията на общината

Столичният общински съвет не прие доклада на кмета за новата структура на администрацията на общината

Новата структура беше подкрепена от групите на „ПП- ДБ", „Спаси София", общинските съветници Вили Лилков от „Синя София", Карлос Контрера от ВМРО и независимият Ваня Григорова

Скоро започва обществено обсъждане на актуализирания План за управление на Природен парк "Витоша"

Скоро започва обществено обсъждане на актуализирания План за управление на Природен парк "Витоша"

Това е една от стъпките за обновяване на лифтовете и инфраструктурата в планината

Стартира реставрация на фасадите на бившия театър "Ренесанс", познат като кино "Възраждане" и бивш нощен клуб

Стартира реставрация на фасадите на бившия театър "Ренесанс", познат като кино "Възраждане" и бивш нощен клуб

Официално не е съобщено откъде идва финансирането и какво ще е бъдещото предназначение на сградата паметник на културата