Прекратиха концесията на Централна жп гара Пловдив заради дейностите по изграждане на жп възела

190

Предложението е направено от концесионера


Снимка: Община Пловдив

Правителството одобри прекратяване на договора за концесия на железопътна гара Пловдив. Договорът е сключен през 2013г. и е влязъл в сила през 2015г. Причината за прекратяването му са започналите от Национална компания „Железопътна инфраструктура“ строителни дейности на територията на гарата по проекта за развитие на жп възел Пловдив, който се финансира със средства от ЕС. Строителството ще препятства ползването на обекта на концесия за продължителен период от време.  

Правителството упълномощи министъра на транспорта и съобщенията да сключи споразумение с концесионера за предсрочно прекратяване на договора по взаимно съгласие на страните. А прехвърлянето на гаровия комплекс за управление към НКЖИ ще позволи на компанията да продължи работата по изграждане на жп възел Пловдив и градската железница.

Проблемът възникна след стартирането на проекта за автомобилен пробив под централна гара. Бизнесменът Миролюб Столарски още в началото обяви несъгласието си с аргумента, че подземният тунел навлиза в територията на концесията, което е нарушение на договора. В последствие той подаде жалба в Административния съд срещу издаденото от община Пловдив строително разрешение, касаещо общинска територия. По делото вече са проведени няколко заседания, а следващото е насрочено за септември. Към момента не е ясно дали производството ще продължи или ще бъде прекратено.

Комуникационно-транспортният пробив под централна жп гара ще свърже южните квартали на града с центъра. Трасето на пробива следва предвиденото в общия устройствен план подземно преминаване от бул. "Васил Априлов“ към бул. "Македония“ под района на гаровия комплекс. Ще бъдат изградени и вертикални пешеходни връзки.

Стойността на договора е 89 028 245 лева без ДДС. Изпълнител е Обединение "Проект Пловдив" ДЗЗД, включващо фирмите "Трейс Груп Холд" АД и "Балкантел" ООД. Обект "Модернизация на железен път, контактна мрежа и системи за сигнализация и телекомуникации в гара Пловдив и изграждане на комуникационно-транспортен пробив под жп ареала на гара Пловдив" е част от проект "Развитие на железопътен възел Пловдив" и се съфинансира със средства по Механизма за свързване на Европа (МСЕ).

ОЩЕ НОВИНИ

Започна изграждането на първия академичен кампус в страната - в Студентски град в София

Започна изграждането на първия академичен кампус в страната - в Студентски град в София

Кампусът около блокове 30 и 32 на Висшето училище по телекомуникации и пощи (ВУТП) ще се ползва от 2 100 студенти, 980 ученици от Професионалната гимназия по телекомуникации и 300 преподаватели и служители

Над 10 000 софиянци до момента гласуваха по програмата "Идеи за града" 2025

Над 10 000 софиянци до момента гласуваха по програмата "Идеи за града" 2025

 Гласуването за реализиране на проекти, предложени от гражданите, е отворено до 14 декември

Отбелязват с концерт и празнични пътувания 80 години железница до Добринище

Отбелязват с концерт и празнични пътувания 80 години железница до Добринище

На 9 декември 1945 година се открива последната построена отсечка от Родопската теснолинейка с дължина 6 километра

Богдана Панайотова изпрати открито писмо до Камарата на архитектите и Съюза на архитектите в България

Богдана Панайотова изпрати открито писмо до Камарата на архитектите и Съюза на архитектите в България

Главният архитект на столицата с отнети правомощия представя кратък отчет за извършената от нея работа до момента 

Строителството на Многопрофилната болница за активно лечение на детски болести "Света Анастасия" в Бургас навлиза в своя финален етап

Строителството на Многопрофилната болница за активно лечение на детски болести "Света Анастасия" в Бургас навлиза в своя финален етап

Скоро ще бъдат подадени документи за получаване на разрешение за дейност и за сключване на договор с НЗОК, което означава, че реален прием на пациенти може да има през първите месеци на настъпващата година