Столичният кмет подписа меморандум за сътрудничество със „Софийска вода“ за изграждане на малки ВЕЦ по довеждащите водопроводи

450

Подписването на меморандума е след решение на Столичния общински съвет и създадена работна група относно проучване на възможността за реализация на проекта


Източник: energy.gov

В сряда миналата седмица кметът на София Васил Терзиев и Франсоа Деберг – регионален директор на Веолия за България, част от която е "Софийска вода" АД, подписаха меморандум за сътрудничество за изграждане на малки водноелектрически централи (ВЕЦ) по довеждащите водопроводи на София.

"Нашата цел е да работим последователно за това София да се превърне в устойчив, енергоефективен и модерен европейски град. Един от ключовите приоритети в нашата визия за развитие е използването на възобновяеми енергийни източници. Затова сред важните направления, по които работим, са изграждането на малки водноелектрически централи, които ще позволят на града ни да произвежда чиста електроенергия локално – с грижа за природата", каза кметът.

Идеята за изграждане на осем МВЕЦ по довеждащите водопроводи към София датира още от 2003 г. и за съжаление София е изостанала с реализацията на проекти, от които може да развива своя потенциал. Подобни съоръжения не само ще допринесат за намаляване на въглеродния отпечатък на столицата, но и ще подобрят управлението на водните ресурси.

С този тип проекти София прави важна стъпка към енергийна независимост, постигане на целите за климатична неутралност на града, част от инициативата NET Zero Cities с цел положително въздействие върху въглеродния отпечатък на територията на Столична община чрез изпълнение на проекти за производство на енергия от възобновяеми източници.

“Проектът е пример за това как може да се оползотворява максимално съществуващата инфраструктура, за да се произвежда чиста енергия. След пускането в експлоатация централите ще произвеждат близо 12 ГВт/ч. възобновяема енергия годишно, което ще помогне да спестяваме допълнително над 8000 тона CO2 емисии всяка година. Споразумението отговаря напълно на поетите ангажименти на София за климатична неутралност и участието на Веолия в инициативата „Net Zero Cities“, заяви след подписването Деберг.

ОЩЕ НОВИНИ

Осигурени са 32 335 000 лева за модернизация и изграждане на спортни обекти в страната

Осигурени са 32 335 000 лева за модернизация и изграждане на спортни обекти в страната

Средствата са със 17,3 млн. лева повече от първоначално предвидените за обновяване на спортната инфраструктура у нас

Откриха благоустроените централни части в селата Падина, Бял извор и кв. "Диамандово"

Откриха благоустроените централни части в селата Падина, Бял извор и кв. "Диамандово"

Реализацията на проектите е финансирана със средства от бюджета на община Ардино

Над 80% от липите по улица "Мармарлийска" във Велико Търново ще бъдат запазени

Над 80% от липите по улица "Мармарлийска" във Велико Търново ще бъдат запазени

Основният ремонт на една от най-натоварените улици в града включва подмяна на ВиК и тротоари, оформяне на джобове за съдовете за смет, монтиране на LED осветление и преасфалтиране

НКЖИ приключи прединвестиционно проучване за изграждане на нова железопътна линия от Ямбол до граничния пункт при Лесово

НКЖИ приключи прединвестиционно проучване за изграждане на нова железопътна линия от Ямбол до граничния пункт при Лесово

Разработени са планове за изпълнение, трафик прогнози, анализ на капацитета, финансово-икономически и екологичен анализ, варианти за развитие

6 са офертите в поръчката за идеен проект за изграждане на платното за Кулата от АМ "Струма" извън Кресненското дефиле

6 са офертите в поръчката за идеен проект за изграждане на платното за Кулата от АМ "Струма" извън Кресненското дефиле

Изпълнителят ще трябва да предложи и мерки да не се увреждат в значителна степен видовете и местообитанията, предмет на опазване в защитените зони „Кресна“ и „Кресна Илинденци“

Дейностите по модернизацията на жп гара Пловдив са на финален етап

Дейностите по модернизацията на жп гара Пловдив са на финален етап

Скоро се очаква да бъде готов и комуникационно-транспортният пробив под гарата