Зам.-министър Захари Христов: Има решение за трафика през тунел "Железница"

42

Възможно е до два месеца след намиране на вариант за укрепване на свлачището преди тунела да бъде пуснато движението по едното платно на АМ „Струма“ и то да премине през едната тръба на тунела


Днес заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Захари Христов заедно с председателя на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ Иво Иванов, директора на ОПУ-Благоевград инж. Иван Кунев, областния управител Николай Шушков и директора на ОДМВР Георги Кандев инспектира трасето и се запозна с проблемите. Два са свлачищните участъци, които попадат в обхвата на лот 3.1. от АМ „Струма“ – единият е преди началото на тунел „Железница“ в посока Гърция, а другият след съоръжението, над платното в посока София. За да бъде намерено най-доброто решение за укрепването на свлачището преди тунела, в понеделник ще бъде сформирана работна група и до две седмици тя трябва да излезе със становище за вариантите. След това в двумесечен срок е възможно пускането на движението по цялото трасе.

Вече е изготвен идеен проект за укрепване на свлачището след тунела. На 10 август той е приет от Експертния технико-икономически съвет в АПИ и е получил предварително съгласие от МРРБ. В момента е в процедура по съгласуване с Агенцията по обществени поръчки, съобщи ръководителят на обекта инж. Атанас Петков. Избран е вариант с изграждане на пилотна подпорна стена с преоткосиране. Изпълнителят на тази част от трасето също увери, че ще могат да приключат строителните дейности в срок от два месеца.

Четири са дейностите, които трябва да се довършат в самия тунел „Железница“, съобщи представителят на фирмата, която упражнява строителния надзор на обекта. За да бъде напълно завършен, остава да се положи износващ слой на асфалта, маркировка, системи за безопасност и въвеждането на SCADA системата. Той увери, че е възможно в срок от два месеца тунелът да бъде цялостно изпълнен и отворен за движение в посока Гърция.

„Няма място за притеснение. Няма да коментирам защо една година не са предприети действия. Виждаме нормални условия да бъде въведена временна организация за движение и да не се създава такова огромно напрежение в Благоевградска област“, каза пред журналисти заместник-министър Захари Христов. Той коментира, че тунел „Железница“ е най-доброто тунелно съоръжение, с което разполага държавата в момента.

Снимки: МРРБ

Председателят на УС на АПИ увери, че след като бъде избран вариант за укрепването на свлачището преди тунела, няма да е проблем едновременно да се извършва укрепването му и движението в едната лента. Дейностите по укрепване на свлачището след тунела също няма да попречат на пускането на движение в платното в посока Гърция, тъй като то се намира встрани от пътя в другата лента в посока София, съобщи още той. Целта е участъкът да бъде пуснат за движение по най-бързия начин, за да бъде облекчен трафикът, каза Иво Иванов.

ОЩЕ НОВИНИ

В нова детска градина в Самоков ще се обучават деца от 6 групи

В нова детска градина в Самоков ще се обучават деца от 6 групи

Това е първата детска градина, която откриват в града след почти 40 години

Завод във Видин строи нова складова, производствена и административна база

Завод във Видин строи нова складова, производствена и административна база

Изгражда се и фотоволтаична инсталация, с капацитет за производство на екологично чиста енергия, трикратно надвишаваща потреблението на производството

Още една зона за отдих имат жителите и гостите на Свиленград

Още една зона за отдих имат жителите и гостите на Свиленград

Това е новата пешеходна алея край Марица, разположена между стария и новия мост

До 15 октомври гражданите могат да предлагат пътища за ремонт по програмата на АПИ за 2023 г.

До 15 октомври гражданите могат да предлагат пътища за ремонт по програмата на АПИ за 2023 г.

Предложенията ще бъдат разгледани от постоянно действаща комисия, която ще приоритизира окончателните списъци с пътищата за ремонт