До май ще е готова конструкцията на станцията, отдаваща почит на синята легенда Георги Аспарухов – Гунди

361

Изпълнител на обекта е „Джи Пи Груп” АД, а автор на дизайна е арх. Ирена Дерлипанска


Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

Строителството на разширението на третата метролиния до “Левски Г” стартира през март 2022 година. Трасето ще е 3 км с 3 метростанции. Първата метростанция - ”Стадион Георги Аспарухов”, е разположена под южното платно на бул. „Владимир Вазов”, на кръстовището му с улиците „Васил Кънчев” и „Река Велека”. Като конструкция станцията ще бъде готова в периода април-май, след което ще стартира работата по т.нар. представителна архитектура на спирката, съобщават от „Софийско метро“.

В тунела между сега съществуващата станция „Хаджи Димитър” и новата „Стадион Георги Аспарухов”, който е дълъг 580 м, се изгражда първичната облицовка. Очаква се тя да бъде завършена през есента и паралелно с това да започне изпълнението на вторичната облицовка.

Изпълнител на обекта е „Джи Пи Груп” АД, а автор на дизайна е арх. Ирена Дерлипанска (по чийто проект са изградени станции "Haдeждa", "Aлeĸcaндъp Maлинoв", "Aлeĸcaндъp Бaлaн", "Лeтищe Coфия", „Овча купел“, „Мизия/НБУ“, "Витоша" и други). Спортният клуб “Левски”, който вчера учреди дружество с цел изграждане или реконструкция на стадион "Георги Аспарухов", е в основата на идеята за тази станция, затова синият цвят присъства навсякъде – в различни форми и плоскости. Детайл от дизайна на станцията ще бъде пространствена решетка, в чийто елементи ще има вградени като пластики различни фигури на спортисти, с които се гордее „Герена“. Решетката ще виси над пробива между перона и вестибюла.

Снимки: Софийско метро

Втората метростанция от разширението е при кръстовището на бул. "Владимир Вазов" с ул. “Витиня” и ще се казва “Тракия”. Третата е при ул. “Станислав Доспевски” между кварталите “Левски В” и “Левски Г” и ще се казва “Владимир Вазов”. На последната метростанция се планира и изграждане на подземен буферен паркинг за 110 коли. Очаква се и трите метростанции да са готови в края на 2025 година.

Ема Димитрова

ОЩЕ НОВИНИ

Реконструиран дом в историческия център на Велико Търново - комфортен и с адекватно съхранена архитектурна същност

Реконструиран дом в историческия център на Велико Търново - комфортен и с адекватно съхранена архитектурна същност

Проектът получи специално отличие в конкурса „Български архитектурни награди 2025" на КАБ

Започна изграждането на първия академичен кампус в страната - в Студентски град в София

Започна изграждането на първия академичен кампус в страната - в Студентски град в София

Кампусът около блокове 30 и 32 на Висшето училище по телекомуникации и пощи (ВУТП) ще се ползва от 2 100 студенти, 980 ученици от Професионалната гимназия по телекомуникации и 300 преподаватели и служители

Над 10 000 софиянци до момента гласуваха по програмата "Идеи за града" 2025

Над 10 000 софиянци до момента гласуваха по програмата "Идеи за града" 2025

 Гласуването за реализиране на проекти, предложени от гражданите, е отворено до 14 декември

Отбелязват с концерт и празнични пътувания 80 години железница до Добринище

Отбелязват с концерт и празнични пътувания 80 години железница до Добринище

На 9 декември 1945 година се открива последната построена отсечка от Родопската теснолинейка с дължина 6 километра

Богдана Панайотова изпрати открито писмо до Камарата на архитектите и Съюза на архитектите в България

Богдана Панайотова изпрати открито писмо до Камарата на архитектите и Съюза на архитектите в България

Главният архитект на столицата с отнети правомощия представя кратък отчет за извършената от нея работа до момента 

Могат ли обществените ни сгради отново да носят духа на българското изкуство?

Могат ли обществените ни сгради отново да носят духа на българското изкуство?

Национална инициатива предлага отделяне на средства за изкуство в публичните проекти