К-HOUSE - родена в планината, но създадена за градски живот

211

Целта на архитектурния проект е да приложи минималистичен дизайн и зашеметяваща простота – с изчистени линии, геометричност, ритъм, ажурност


К-HOUSE се намира в София между смесените гори на Природен парк Витоша и на 15 минути от града. Инвеститор е Константин Веселинов, проектант е арх. Павел Янев (ALL IN STUDIO), а изпълнител - SPM Construction ЕООД. „Едно от най-големите предизвикателства пред нас беше наличието на друг вече започнат проект в същия имот. Как се справихме с него? Намерихме хора, които смело да продължат вече започнатото, като заедно с тях успяхме да намерим нови идеи и да създадем проект, който да работи изцяло за тях. Предизвикателства по време на изпълнението се оказаха и доста стръмният терен, както и липсата на канализация и честото прекъсване на ток и вода. Това, че имотът се намира в такава близост до гора, създаде и други проблеми, свързани със затруднено превозване на материали, недобре поддържана улица, плитки подпочвени води и заледявания през зимата, както и трудно изграждане на ново електротрасе. Екстериорът, който заедно с колеги успяхме да постигнем, създава една приятна заобикаляща среда към къщата. Цялата градина напомня на малък оазис, който клиентите имат в двора си. Всички съществуващи дървета в имота са запазени, като са добавени и много нови, както и различни видове растения. В имота, както и в съседния до него, който по време на изпълнението се присъедини към първоначалния, има два съществуващи кладенеца, които ние запазихме и в момента се използват за поливната система на цялата сграда“, казва арх. Павел Янев.

Сградата е проектирана на три нива – сутерен и две жилищни нива. В съответствие с геометрията на стила Баухаус, тя е замислена като висока рамка, която държи стъклени витрини.

Приемствеността между интериор и екстериор е силно подчертана. Усеща се благодарение на използваните сходни материали и цветове и в двете пространства.

Пречупването на простата квадратна форма, с елементите на изпъкналата фасада и детайлите на двата основни обема, наподобяват основния акцент в централната зона за къщата – дневната. Връзката на архитектурата отвън и дизайна отвътре дава усещането за единна цялост.

Сутеренният етаж разполага с гараж за два автомобила със зарядна станция. Непосредствено сe намират и входното антре с малка домашна галерия, в която да се разположат картини на собственика, перално помещение с работилница и еднораменна стълба към етажа с дневната зона.

На първия етаж се намира дневната с кухня и трапезария. Зоната на камината обединява двете пространства и ги прави едно цяло. От тук започва и основният пространствен акцент в интериора на сградата – а именно идеята за „рамка в рамката“ – повтаряне на формата на фасадата на стената в дневната зона. Нейната двойна височина дава възможност за разгръщане на целия характер на този символ – превръщайки една обикновена стена във водещ елемент – сърцето и душата на къщата. Друг основен момент е и използването на естествената светлина като част от интериора, благодарение на стъклените витрини с двойна височина, обграждащи дневните части.

От това ниво има достъп до спалнята за гости, която има обособена самостоятелна баня и сауна. Ажурна стълба води до горното ниво, където са разположени мастър спалня с прилежаща баня, както и две детски стаи с една обща баня. На този етаж е и акцентният елемент на къщата - вътрешна тераса - емпоре, от което се вижда цялото първо ниво и красивият ландшафт към сградата. Този елемент служи като мост между интериор и екстериор – като подчертава връзката между околната среда и хармоничното вписване на една жилищна сграда в нея.

Иновативни решения са използвани както във фасадата, така и в интериора – дишаща мазилка, която е въведена в България едва през 2020г., керамични фасадни панели, шлайфан бетон за настилката на ниво сутерен, покрит с дишаща смола, естествен камък по поръчка, както и дизайнерска метална интериорна стълба с безпрофилна самоносеща се конструкция. На покрива на сградата са разположени слънчеви панели, които служат освен за захранване на цялата сграда, така и за захранване на една от двете станции за електромобили в гаража. Цялата сграда е газифицирана, а трасето, по което минават автомобилите към сутерена, се отоплява с подово отопление. Интересен елемент са входните врати, които се отключват с пръстов отпечатък, както и използването на DALI система.

Източник: „Сграда на годината 2022“

„Говорейки за синтез мeжду интериор и екстериор, стигаме до извода, че когато един проект е цялостно създаден, когато всеки един детайл е направен така, че да работи заедно с друг, когато има приемственост между всички вътрешни и външи пространства - резлутатът е повече от успешен и К-HOUSE e точно такъв пример“, казват от ALL IN STUDIO.

ОЩЕ НОВИНИ

Започна строителството на спортна зала в двора на СУ "Софроний Врачански" в Пловдив

Започна строителството на спортна зала в двора на СУ "Софроний Врачански" в Пловдив

Залата ще разполага с комбинирани игрища за баскетбол, волейбол, футбол на малко поле, хандбал и бадминтон

Столична община ще поиска сградата на Банята в "Горна баня" да й бъде върната и предоставена за управление

Столична община ще поиска сградата на Банята в "Горна баня" да й бъде върната и предоставена за управление

Кметът на София и областният управител обсъдиха процедурата, по която ще бъде извършено прехвърлянето на сградата, за да може общината да пристъпи към подготовката на проект за ремонт

Културното наследство трябва да бъде обект на цялостна визия и стратегия за управление и развитие

Културното наследство трябва да бъде обект на цялостна визия и стратегия за управление и развитие

Според доклад на Екипът на София са необходими завишен контрол, поощряване на качествени архитектурни намеси, създаване на цялостна стратегия и рестартиране и подобрение на програма „Културно наследство“

Върховният административен съд отмени поръчката за инженеринг на нова сграда на СУ "Св. Патриарх Евтимий" в Пловдив

Върховният административен съд отмени поръчката за инженеринг на нова сграда на СУ "Св. Патриарх Евтимий" в Пловдив

Делото е образувано по жалба на Камарата на архитектите в България, която призовава публичните възложители да организират архитектурни конкурси, за да могат да бъдат избирани най-подходящите проекти