Кметът на Банкя и граждани са против инвестиционното предложение за изграждане на 215 къщи в квартал "Градоман"
Възражението на Рангел Марков е изпратено до РИОСВ, заедно с подписка на над 300 жители
През януари стана ясно, че "Eвpo Πpoпъpти БГ" иска да строи жилищен комплекс с около 215 двуетажни еднофамилни сгради край Банкя на терени в кв. „Градоман”, като инвестиционното предложение е внeceнo в Peгиoнaлнaтa инcпeĸция пo oĸoлнaтa cpeдa и вoдитe – Coфия. Предвижда се още изграждане на три спортни игрища и зелени площи. Танспортният достъп до имотите ще е осигурен през ул. “Детелина” и ул. “Градоман”, като изграждане на нова или промяна на съществуващата транспортна инфраструктура извън границите на имотите не се предвижда.
Във възражението на кмета на Банкя се посочва, че според Общия устройствен план за територията, предмет на инвестиционното намерение, е предвидено обезпечаване с транспортна връзка на запад през Район „Овча купел“ (Суходол) и автомагистрала „Люлин“, защото е отчетена невъзможността тези терени да бъдат обслужени от съществуващите улици в кв. „Градоман“. Предвидена е и двустранна транспортна връзка в западна посока към автомагистрала „Люлин“ и частична улична регулация, която свързва територията с улица между София (Мало Бучино) и Перник.
„Квартал "Градоман" е частично застроен със сгради предимно за сезонно обитаване, а целият трафик от автомобили ще се наложи да премине по улици с неприложена улична регулация и габарити, позволяващи преминаването само на ограничен брой автомобили от прилежащите имоти“, казва кметът. Освен това уличната мрежа не е в добро състояние и няма да може да понесе натоварването „от приблизително 400 автомобила", както строителната техника.
Кметът не е съгласен и с очакваното замърсяване на въздуха и шума – както по време на строителният процес, така и по време на обитаване на новия комплекс. Според него има риск и от затруднено водоподаване на съществуващите квартали. Рангел Марков настоява инвестиционното намерение първо да се осигури регулационно, да се изпълни транспортният достъп и едновременно с това да се възложи анализ на трафика за цялата зона на кв. „Градоман“, за да се обоснове размерът на инвестиционното намерение.
Ема Димитрова