Прецизират се разпоредбите за определяне броя на достъпните паркоместа към паркингите на новите многофамилни жилищни сгради

115

Промени в наредбата за достъпна среда  са публикувани за обсъждане


Достъпни места за паркиране към новите жилищни сгради или към сгради със смесено предназначение с жилища в тях ще се осигуряват, когато в тях има жилища със завишени изисквания за достъпност. В този случай броят на достъпните места за паркиране ще се определя в рамките на капацитета на паркинга и ще е равен на броя на жилищата. Това предвиждат предложените за обществено обсъждане промени в Наредба № РД-02-20-2 от 2021 г.  С тях се цели отстраняване на проблеми при прилагането на чл. 22, свързан с изискванията към достъпните места за паркиране.

Запазва се изискването допълнително към капацитета на паркингите да се определят достъпните места за паркиране на автомобили на хора с увреждания към сгради за обществено обслужване и към капацитета на паркингите, определени за самостоятелните обекти за обществено обслужване в нови сгради със смесено предназначение.

За яснота и недопускане на тълкувания с нова алинея се уточнява, че необходимият брой места за паркиране (капацитетът на паркинга) се определя по реда на Наредба № РД-02-20-2 от 2017 г. за планиране и проектиране на комуникационно-транспортната система на урбанизираните територии.

Припомняме, че според действащите изисквания на чл. 22, ал. 1 от Наредба № РД-02-20-2 от 2021 г. броят на достъпните места за паркиране на автомобили на хора с увреждания на паркингите към сгради/самостоятелни обекти за обществено обслужване и към нови многофамилни жилищни сгради или сгради със смесено предназначение се определя допълнително към капацитета на паркинга.  При паркинги с до 10 места се определя най-малко едно допълнително място за автомобили на хора с увреждания, за тези с капацитет до 30 – изискуемият допълнителен минимум е две паркоместа, а при капацитет 50 – той е поне 3. За паркинги с над 50 места се предвиждат допълнително поне 4% от общия брой. За паркинги към лечебни, социални, рехабилитационни, спротни и прозводствени дейности, приемни сгради на транспорта се изискват допълнително минимум 10% от капацитета на паркинга, но  не по-малко от едно достъпно място за паркиране.

Публикуваният за обществено обсъждане проект на наредба уточнява неясноти по отношение на достъпните санитарно-хигиенни помещения в самостоятелните обекти за обществено обслужване. Прецизирано е за яснота в нова алинея, че в самостоятелните обекти за обществено обслужване се предвижда най-малко едно достъпно санитарно-хигиенно помещение само когато в тях се устройват работни места за хора с увреждания на опорно-двигателния апарат, на тялото и/или на долните крайници и/или за хора с увредено зрение.

Проектът на Наредбата за изменение и допълнение на Наредба № РД-02-20-2 от 2021 г. вижте тук.

ОЩЕ НОВИНИ

В Джебел е обновен парк "Горичката"

В Джебел е обновен парк "Горичката"

Средствата за ремонта са осигурени от държавния бюджет

Изкуственият интелект изисква стратегическо и отговорно управление

Изкуственият интелект изисква стратегическо и отговорно управление

Около това се обединиха участниците в дискусия, която се проведе вчера в Българската стопанска камара

Главният архитект на София инициира работна среща с институциите за превенция на наводнения и координирани действия

Главният архитект на София инициира работна среща с институциите за превенция на наводнения и координирани действия

От десетилетия се е строяло в територии без изградена дъждовна и битова канализация, включително върху дерета и терени, които по естествен път поемат дъждовната вода

МРРБ обяви съществени пропуски за строежите в КК “Елените”

МРРБ обяви съществени пропуски за строежите в КК “Елените”

Подробните устройствени планове, позволили строителство в речно корито в комплекса, са одобрявани от местната администрация

КАБ: Поредните наводнения по Черноморието са резултат от безконтролно застрояване, унищожена природна среда и институционално бездействие

КАБ: Поредните наводнения по Черноморието са резултат от безконтролно застрояване, унищожена природна среда и институционално бездействие

Ако не върнем разума, отговорността и професионалната етика в планирането, природата ще продължи да ни държи сметка за нашето мълчание, казват от Камарата на архитектите