Maison&Objet: Природата и радостта като тенденции в дизайна и обзавеждането
Есенното издание на изложението се проведе в рамките на Paris Design Week
Снимка: Нела Стоянова
Maison&Objet под мотото „Enjoy!“
На 11 септември приключи есенното петдневно изложение Maison&Objet в рамките на Paris Design Week. 7 зали събраха в 16 тематични сектора 2 539 изложители (сред които 30% нови) от 59 страни, включително и България. Освен от Франция, най-много бяха изложителите от Италия (175), Нидерландия (154), Белгия (130), Германия (121), Испания (111), Дания (106) и Великобритания (73), като участниците демонстрираха способността на индустрията да прави иновации. „Те улавят новите тенденции и изискванията на потребителите, които все повече обръщат внимание на социалните и устойчиви ангажименти на фирмите“, казват организаторите.
Снимка: Нела Стоянова
Независимо от жегата, която принуди много местни жители да преразгледат плановете си за посещение, изложението отчита повишено участие, както и успешни инициативи, представени на събитието. Освен от Франция, най-много посетители е имало от Белгия (3 041), Италия (2 107), Германия (1 743), Нидерландия (1 666), Великобритания (1 398), Испания (1 164) и САЩ (1 120).
Снимка: Нела Стоянова
Изложението Maison&Objet събира два пъти годишно широка панорама от фирми. Всяка зала на изложбения център Villepinte ви кани да разгледате новите продукти по конкретна тема, да се запознаете с млади или утвърдени таланти, да видите пространства, посветени на бъдещите тенденции и да участвате в кръгли маси, водени от известни имена в областта на дизайна и архитектурата. В допълнение към това цифровата платформа Maison&Objet and more (MOM) предлага още повече вдъхновение и нови продукти и позволява връзки извън физическите срещи, а Maison&ObjetAcademy предоставя уеб канал, който излъчва ежемесечно съдържание, фокусирано върху обучение и дешифриране на пазарните тенденции.
Снимка: Нела Стоянова
What’s new?
В тазгодишното издание двама "ловци на тенденции" и показаха две завладяващи пространства, които представиха иновации в съответствие с духа на времето с основни теми „Природа“ и „Радост“. В Pattern Factory на Елизабет Лериш (Elizabeth Leriche) посетителите бяха поканени в хипнотичен коридор, който показа радостен сблъсък на десени, форми и цветове в топла гама и текстил от естествени материали. Всеки можеше да се включи и в пет стилови упражнения: арт, етник, ърбан, вдъхновение от градината и поп.
Снимка: Нела Стоянова
Източник: www.maison-objet.com
Wondernature на Франсоа Декло (François Delclaux) предложи размисъл върху необходимостта от връзка с природата и от това да произвеждаме устойчиво. Той черпи вдъхновение от всичко естествено, за да създаде поетичен интериор, съчетаващ природа и култура, който показва, че зеленината е съществена част от нашето благосъстояние и това води до нов вид хармония в интериора.
Източник: www.maison-objet.com
Снимка: Нела Стоянова
Акценти
В рамките на изложението новият сектор Well-being & Beauty показа селекция от 80 изложители в индустрията за красота и уелнес, допълнена от богата програма. Изживявания като регенеративни дрямки, звукови бани и йога за лице бяха много популярни по време на Maison&Objet.
Източник: www.maison-objet.com
Hospitality Lab демонстрира насочени към бъдещето визии за нови места за настаняване. Тук Maison&Objet подчерта способността си да създава уникални зони чрез архитектурни концепции, които се превръщат в притегателни места на изложението.
Източник: www.maison-objet.com
Във форум за тенденциите в областта на дизайна и декорацията посетителите успяха да си представят социалните и стилистични промени на пазара – допълнени на живо в Instagram и чрез обиколка във виртуална реалност посетителите имаха уникално изживяване, което послужи като източник на вдъхновение за бъдещите им проекти.
Източник: www.maison-objet.com
Отличия
По време на изложението белгийските дизайнери от Muller Van Severen, които създават мебели на границата на изкуството и дизайна, получиха отличието “Designer(s) of the year 2023”. От 7 до 11 септември по време на Maison&Objet белгийското дуо Фиен Мюлер (Fien Muller) и Ханес Ван Северен (Hannes Van Severen) показа изложба Oasis, съчетаваща емблематични произведения и нови продукти. „Искахме да пресъздадем пейзаж, представящ основните елементи от ежедневието ни - нашата къща, работно място и градина“, казват дизайнерите.
Източник: www.maison-objet.com
Тази година отличията Rising Talent Awards разкриха таланта на седем млади дизайнера и студиа. Победителите са: Athime de Crecy (студио ADC), Hugo Drubay, Tim Leclabart, Passage (Arthur Fosse & Samuel Perhirin), SCMP DESIGN OFFICE (Sébastien Cluzel & Morgane Pluchon), Nicolas Verschaeve и Jeanne Andrieu.
Източник: www.maison-objet.com
Българското участие
Българските продукти в изложението бяха аромати за дома и автомобила, ръчно изработени дървени магнитни играчки и ръчно изработени носни кърпи, ароматизирани сашета и маски за лице. Освен тях, три бранда в колаборация показаха ръчно изработени порцеланови продукти и мебели. FUNKT е студио за архитектура, интериорен и продуктов дизайн. Оттам идва и един от създателите на Pottery & Poetry - студио за керамика, което прави продукти в органични форми, вдъхновени от природата. Като логично продължение, &hue е марка дизайнерски продукти от Funkt и Pottery & Poetry, които комбинират дърво и керамика.
Снимки: FUNKT
Paris Design Week приключи на 16 септември. Следващото издание на Maison&Objet ви очаква отново от 18 до 22 януари 2024 г.
Снимки и съдействие: Нела Стоянова - художник, дизайнер, сценограф и костюмограф основно в жанровете опера, балет и мюзикъл, с голям опит в телевизионния и рекламен дизайн.
Ема Димитрова