Нещо повече от място за пазаруване

140

Проектът на Cityscape Architects спечели награда в категория „Магазин и изложбена площ“ в Годишните награди за интериорен дизайн DIBLA DESIGN AWARDS 2021


Фасадната обвивка на „Фантастико“ в Перник е специално разработена за случая система. Тя е изградена от модулни обемни елементи с триъгълна форма, подредени в категоричен ритъм на редуване. Елементите варират в дълбочина хоризонтално, запазвайки една и съща височина и ширина.

„Проектирането на триизмерна фасада ни даде възможност да играем с въздeйcтвиeто нa cгpaдaтa, което се променя според мaщaба нa възпpиемане, било то от дaлeчнa диcтaнция, oт близĸa диcтaнция или oт нeпocpeдcтвeнo близĸa диcтaнция. Играта между ярките цветове и светлосенки придават на сградата нов уникал израз, внасяйки динамика“, казват от Cityscape Architects.  

"Арката" ясно подчертава и дефинира главния вход. Ефектът е акцентиран от козирката, която нарушава единния обем на сградата.          

Търговската зала е разделена на няколко функционални зони: каси, хляб, кулинария с предлагане на готова храна, зеленчуци, крайстенни хладилни витрини и гондоли, щандови витрини, алкохол, козметика и др. Всяка от тях е подчертана в интериора по подходящ начин чрез характерни архитектурни средства и въздейства със своя уникален дизайн и подходящо осветление, акцентриращо вниманието на клиентите върху продуктите.  

От Cityscape Architects използват няколко основни принципа на проектиране, заложени и в този проект. Логичната подредба на стоките е един от тях. Дизайнерското решение на всяка от зоните и ясното обозначаване на групите стоки позволяват на клиентите да се ориентират максимално бързо и създава специфично преживяване при преминаването през всеки сектор.

Важна е и яснотата на ходовите линии, интересните "маршрути" в магазина и тяхното провеждане. „За да предоставим безпроблемно и приятно преживяване на клиентите, осигуряваме различни габарити на „транзитните“ и местата, на които се трупат повече хора – каси, щандови витрини или зоните, в които избираш по-дълго (зеленчуци, козметика, алкохол)“, споделят още авторите на проекта и подчертават, че усилията им са насочени в различни посоки с цел постигане на симбиоза между функционалност, дизайн, цвят и светлина във всяка зона от магазина.

Физическият комфорт също важна част за екипа, а именно подходящ температурен режим, наличие на тоалетни, кафене и други.

Проектът на Cityscape Architects спечели награда в категория „Магазин и изложбена площ“ в Годишните награди за интериорен дизайн DIBLA DESIGN AWARDS 2021. Вижте още снимки от проекта тук.

ОЩЕ НОВИНИ

Столичният общински съвет потвърди разпределението на комисиите и заместник-председатели на съвета

Столичният общински съвет потвърди разпределението на комисиите и заместник-председатели на съвета

Миналата седмица областният управител Вяра Тодева върна първото решение заради "съществени процедурни нарушения"

Проведе се обществено обсъждане за нова жилищна сграда на площад "Ручей" в столицата

Проведе се обществено обсъждане за нова жилищна сграда на площад "Ручей" в столицата

Намерението е на частния собственик на терена, на който има бензиностанция и двуетажен магазин на верига за хранителни стоки

Изложба с проекти за реставрация на недвижими културни ценности във Видин гостува в София

Изложба с проекти за реставрация на недвижими културни ценности във Видин гостува в София

Нейни автори са възпитаниците на курса за архитекти по опазване на недвижимото културно наследство, създаден от НИНКН и Школата „Шайо“ към Центъра за архитектура и наследство в Париж

Съюзът на архитектите в България обяви явен открит конкурс за концепция за художествено-пространствено оформление на зала 1 в Централния дом на архитекта в София

Съюзът на архитектите в България обяви явен открит конкурс за концепция за художествено-пространствено оформление на зала 1 в Централния дом на архитекта в София

Сградата е едно от основните културни средища на столицата и забележителност на града в един от най-хубавите квартали

Cushman & Wakefield Forton: Над 50% е ръстът на търговските паркове в България през 2023 година

Cushman & Wakefield Forton: Над 50% е ръстът на търговските паркове в България през 2023 година

Площите в сегмента нарастват с темп значително над средния за Централна и Източна Европа, показват данните на консултантската компания